Gjest seinfeld Skrevet 3. mai 2008 #1 Skrevet 3. mai 2008 dette er ikke vondt ment i det hele tatt, jeg er supergald i vennene mine og kunne ikke levd uten! MEN! vi er tre venninner som har et nært forhold. veldig nært, vi er nesten mer som tre søstre enn som tre venninner, med alt det innebærer (krangler litt over ingenting noen ganger, irriterer hverandre litt med vilje kanskje, konkurrerer litt osv). litt slitsomt er det, men vi har snakket om det, og skal prøve å bli snillere mot hverandre. ikke at det har noe særlig med saken å gjøre, men nå vet dere hvor nære venner vi er da! vi er forresten alle i tidlige 20 år. jeg er yngstemann. alle tre er pene jenter, som får en stor del oppmerksomhet i hverdagen. så selvtilliten har ingen av oss grunn til å mangle når det kommer til utseende. og det virker det ikke som noen av oss gjør heller. (ikke at vi går rundt og tror vi er verdens deiligste heller, men realistiske syn på oss selv tror jeg vi har). jeg innser at dette er litt utenom området jeg har et spm om, men litt i samme gate ligger det vel..? det jeg lurer på er om det er vanlig at vi jenter er så fryktelig usikre når det gjelder gutter? jeg er ikke det selv. litt så klart, men jeg klarer da å bruke fornuften min! altså, om jeg og en gutt tekster litt og jeg ikke hører noe fra han på noen timer, så skjønner jeg at han ikke nødvendigvis hater meg plutselig! men det gjør ikke de andre to. hun ene begynte å grine pga en slik situasjon her om dagen. og det handlet om en gutt en hadde truffet for under en uke siden. og hun hadde ingen grunn til å tro at han var ferdig med henne. minutter etter denne lille scenen pep det inn en sms også.. jeg klarer ikke å syns synd på henne engang (selv om hun var lei seg så klart) , for alt jeg klarer å tenke er, ta til fornuft jente! også er det sms'ene da! de må lese hver sms for hverandre og analysere. la oss si at det står noe klart og tydelig som, "det var hyggelig å treffe deg i kveld, håper du hadde en fin kveld og! klem" da kan de legge mye i ordet hyggelig. det kan plutselig få mange tolkninger. og til slutt vet de rett og slett ikke hva de skal tenke om denne sms'en! er det pent sagt, er den avvisende? hallo, tenker jeg da, se hva det står da!! og når de skriver sms'er tilbake må alt tenkes nøøøøye gjennom. så klart tenker man litt på hva man skriver. men er det virkelig så viktig om du skriver klem eller kram i slutten av en sms for eksemel? dette er bare et lite område av saken, jeg er sikker på at jeg kunne skrevet en liten bok med forkaringer her til dere. men det skal jeg spare dere for, dere skjønner nok tegninga! men det rare er at de tør å gå ut med gutter uten å bli noe særlig nervøse i det hele tatt, hvorfor i helvete klarer de ikke å skrive eller forstå en sms da? derfor tenker jeg ta de kanskje bare syns det er gøy med all denne analyseringen. (ikke at jeg kan fatte det heller) det må være noe mer, for de vet at jeg ikke er helt på den delen av forholdet vårt, men når den andre ikke er det må de spørre meg alikevel.. de bare MÅ analysere HVERT ORD! er det flere som er sånn her jenter?? er det jeg som er annerledes?
Gjest frukt Skrevet 3. mai 2008 #2 Skrevet 3. mai 2008 Mange jenter analyserer, og mange gutter gjør det. Det spesielle med deg er at du tar rollen som metaanalytiker overfor dine egne venner, som du jo er så "supergald" i... Aksepter dine venner, sier nå jeg.
Gjest Tigress Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Eg kjenner det igjen til ein viss grad, og eg synst det er frykteleg slitsamt. Det går med så mykje tid til dill, heilt utan grunn, og så blir det ofte så mykje drama ut av ingenting. Det er ein av grunnane til at eg ikkje har så mange venninner, eg orkar ikkje å bruke så mykje tid på ingenting. Når all tida går med til å komplisere verda, då finn eg heller nokre gutar som vil vere med å klatre...
Gjest Elfrida Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Jeg tror de mangler selvtillit, det er ganske tydelig, samme hvor pene de måtte være.
Gjest Tigress Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Jeg tror de mangler selvtillit, det er ganske tydelig, samme hvor pene de måtte være. Det trur eg du har rett i.
Rosalie Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Eg kjenner det igjen til ein viss grad, og eg synst det er frykteleg slitsamt. Det går med så mykje tid til dill, heilt utan grunn, og så blir det ofte så mykje drama ut av ingenting. Det er ein av grunnane til at eg ikkje har så mange venninner, eg orkar ikkje å bruke så mykje tid på ingenting. Når all tida går med til å komplisere verda, då finn eg heller nokre gutar som vil vere med å klatre...
kevlar Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Slike jenter er forferdelig plagsomme, har opplevd et par-tre-fem tilfeller av sånne som skal overanalysere alt man sier, og spør hva man mener med dét og hva man mener med dét. Svaret blir som oftest nettopp det man sa i utgangspunktet, fordi det er eksagt det man mener. Så begynner jeg å lure på hvilken sky de svever på, når de kan vri noe tilsynelatende positivt (men kanskje ikke euforisk) til at jeg syns ting var «ikke så bra?» eller «dårlig». Hver gang det durer inn en sånn SMS hos meg, føles det å løfte opp telefonen og svare som å løpe et marathon, eller bestige Mt Everest. Det er som å bli røsket ut av tilværelsen og inn i et flammende inferno. Som å få lampen i ansiktet under et gestapoavhør. Hva skal man svare da? Det var jo 'hyggelig i kveld'. Nothing more, nothing less. Kan ikke folk ta til takke med hyggelig? Må ting være så forbasket bra hele tiden, så kan de jo kanskje gjøre en innsats for å forsikre seg at det blir det. Nei, hvis noen oppfører seg sånn, definitivt turn-off, er det på døren med dem. Jeg orker ikke være kjæreste/elsker, marathonløper, fjellklatrer og ordbok.
Gjest Golden Girl Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 Jeg synes alltid sånt er skikkelig tullete. Like tullete som andre slags "leker og spill", som at man ikke skal kontakte den andre før etter tre dager, ellers er man for ivrig, at man skal sjekke om den andre er glad i en ved å gå ut med en annen for å gjøre ham sjalu osv. Jeg blir helt sliten bare ved tanken. Jeg vil ha det direkte, ærlig og åpent. Jeg har ikke tid til sånt tull!!!! Og hvis typen er av det slaget som liker slikt får han finne en annen lekekamerat. Det er barnslig, rett og slett, og utslag for at man er usikker på seg selv. Virker som om dine venninner er veldig usikre, ja. Dem om det. Noen folk liker å ha det sånn, og gjør alt mer komplisert for seg selv enn det egentlig er. Hver sin smak.
Gjest seinfeld Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Jeg synes alltid sånt er skikkelig tullete. Like tullete som andre slags "leker og spill", som at man ikke skal kontakte den andre før etter tre dager, ellers er man for ivrig, at man skal sjekke om den andre er glad i en ved å gå ut med en annen for å gjøre ham sjalu osv. Jeg blir helt sliten bare ved tanken. Jeg vil ha det direkte, ærlig og åpent. Jeg har ikke tid til sånt tull!!!! Og hvis typen er av det slaget som liker slikt får han finne en annen lekekamerat. Det er barnslig, rett og slett, og utslag for at man er usikker på seg selv. åå, jeg må bare si at jeg er så enig så enig i hver ord du skriver her. kunne ikke sagt det bedre selv! ærlighet og direkthet er viktigst av alt, spør du meg!!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #10 Skrevet 3. mai 2008 At dere selv tror dere er pene behøver ikke å bety at man har selvtillit. Selvtillit er noe helt annet en selvbilde. Når man begynner å grine pga slikt, har man nok ikke spesielt god selvtillit. Høres ut som en gjeng umodne jentunger som tror de er verdens midtpunkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå