Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å grille?

Tenker ikke på pølser og hamburgere,men om noen har gode tips til måter å tilberede kjøtt/fisk/kylling på?

Marinader, krydder etc.

Og godt tilbehør :spise:

Skrevet

Det jeg synes er supert med grilling, er at du kan grille det meste! Man bruker heller ikke margarin eller olje å steke i, så det blir jo sunnere også ;) Nå er det jo mange marinader å få kjøpt i butikken, eller så er det jo bare å blande olje og det krydderet man vil ha, å marinere i det.. Tilbehør er det jo også mye å velge av! Jeg synes det er veldig godt med maiskolber, salat og hvitløksbaguetter :)

Skrevet

Tilbehør: Litt store champignon-sopp. Knekk av "stilken", sett de opp ned og ha i en liten klatt med kryddersmør oppi hver. Namnam.

Ei jeg kjenner pleide å legge f.eks. boksmais, litt ananas og div andre oppkuttede grønnsaker oppå en firkant med aluminiumsfolie og lage en pakke, og så varme det mens kjøttet ble grillet. Noen ganger digg, andre ganger ikke fullt så godt, litt avhengig av blandigen. Man kan jo prøve seg fram med grønnsaker man liker.

Ellers kan man lage spidd med grønnsaker. Leste et sted at du ikke bør blande grønnsaker og kjøtt, fordi de som regel har forskjellige steketider. Jeg synes det er veldig godt med spidd av squash, sopp og minimais, kanskje også løk. Igjen, prøv med de grønnsakene dere liker best. Hvis dere bruker trespyd, husk å bløtlegge disse en god stund før du trer de på... (Har glemt det selv et par ganger.)

- Jeg synes det er godt med hjemmelaget potetsalat til, i hvertfall hvis jeg lager den. (Min kjære liker potetsalat med eddik og løk, jeg liker en fra Wenche på Tv2 med rømme, oliven og bacon. Fant dessverre ikke oppskriften nå.)

Av kjøtt og fisk:

- Kamskjell er kjempegodt, og trenger ikke ligge lenge på. Lag en marinade av olje, sitron og fersk chili og stek lett.

- Kyllingsatay, satay = marinade / saus av peanøtt. Man kan få ferdiglaget sataysaus på f.eks. SmartClub, men det er sikkert ikke så vanskelig å lage selv. Tre på passe store biter av kylling og smør på med satay.

- Det meste blir godt med marinade. Du kan lage gode ting selv, eller kjøpe ferdig i butikken.

Vi har "ordentlig" grill for første gang i år, så jeg skal følge med på andre gode tips i denne tråden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...