Gå til innhold

gift med to......

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_trudelutt_*
Skrevet

Har netopp sett en som bor sammen med to damer. Venninnen til kona flyttet inn og forelska seg i mannen hennes. Det var gjensidig. Kona ikke sjalu, men syns det var vakkert..Mannen er nå gift med venninnen, men alle bor i samme hus, og han har en natt hos hver......Damene var fine, men skjønner ikke at de falt for den dotten der......Hva når det blir barn med i bildet? Nei, dete syns jeg var merkelig........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel bare tull. Flerkoneri er ikke lov i Norge.

Skrevet

ikkeno tull der, disse har det da vært skrevet om før også.

Nå er han vel gift med første kone, og har hatt en form for seremoni med den andre? om jeg ikke forstod helt feil, han er altså ikke formellt gift på papiret med begge, men bor sammen med begge.

Vet ikke helt hva jeg synes om flerkoneri, men på den annen side ser jeg ikke helt problemet med deres valg, så lenge de alle synes det fungerer fint, noe det jo virker som de gjør.

ang barn, så er vel ikke det noe problem, mange steder i verden er det lov, og til og med normalt, med flerkoneri, der får de gjerne mange barn. Tror ikke de lider av den grunn, hvorfor skulle de det?

Hva er problemet med barn egentlig? At de har en mamma og en pappa og en kvinnelig rollefigur ekstra? Og dette vil skade dem hvordan?

• Liker 1
Skrevet

Så lenge det er frivillig fra alle parter ser jeg ikke noe problem med dette? Nå er det ikke lov med flere koner i Norge, men om en mann lever sammen flere enn bare den han er gift med er vel ikke ulovlig?

Uvant, og for meg,ikke aktuelt. Men at andre får det til og trives med det, helt i orden.

Skrevet
Har netopp sett en som bor sammen med to damer. Venninnen til kona flyttet inn og forelska seg i mannen hennes. Det var gjensidig. Kona ikke sjalu, men syns det var vakkert..Mannen er nå gift med venninnen, men alle bor i samme hus, og han har en natt hos hver......Damene var fine, men skjønner ikke at de falt for den dotten der......Hva når det blir barn med i bildet? Nei, dete syns jeg var merkelig........

Ekkelt. Og bigami er da virkelig ikke tillatt i Norge? Og hva de pene damene ser i den dotten, som du så passende beskrev det, skjønner jeg virkelig ikke! :klø:

Skrevet

Da jeg hørte om disse 3 for første gang, for noen mnd`er tilbake, syntes jeg og det var veldig rart.

Nå synes jeg det bare står ordentlig respekt av det!

Dette er jo egentlig et scenario som fører til skilsmisse etc, men i stedet velger de å være så åpne, liberale og tøffe, at de velger å fikse dette sammen.

Og de gjør det i et samfunn som er fylt med skeptisme for nye ting. Nå skal absolutt ikke jeg legge opp til en samfunnsdebatt her, men vi lever i et samfunn som hele tiden slår nye grener hvor det trengs nytenkning.

Og det er akkurat det disse menneskene gjør :)

Uvant, men kjempebra, synes jeg :)

Skrevet

Helt enig med Yoga, så lenge de synes det er greit så ser ikke jeg heller noe problem med dette. Hvis vi kan være liberale nok til at to av samme kjønn kan få adoptere og oppdra barn så kan jeg ikke se noe galt i at dette trekløveret får barn heller. De vil uansett ha bare en mor og en far samt og som Aline skrev en kvinnelig rollefigur ekstra.

Gjest Gjest
Skrevet

Sist jeg leste om denne trioen var de bosatt i Frankrike, kanskje flerkoneri er tillatt der? Uansett er jeg ikke helt sikker på at han er gift med begge. I en artikkel i Nordlys forteller de at "kone nr 2" bare har tatt samme etternavn.

Interessant å se hvordan andre mennesker lever livet sitt, men dette er ikke noe for meg! Er nok monogam av natur. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Ekkelt. Og bigami er da virkelig ikke tillatt i Norge? Og hva de pene damene ser i den dotten, som du så passende beskrev det, skjønner jeg virkelig ikke! :klø:

Kanskje "den dotten" er en flott mann som har vært så heldig og møte to flotte damer som er opptatt av indre verdier?

Når han klarer å gjøre to oppegående damer lykkelige så har han nok en del å fare med.

Så fint at de har det bra sammen! Klarer ikke å se noe negativt i denne samlivsformen, selv om den ikke ville passet for meg. Vi er forskjellige, og bra er det. Unn dem den lykken de åpenbart opplever!

Skrevet

Vi får se hvor lenge de holder sammen før noen til slutt blir sjalu, noe som jeg tror kommer til å skje.

Ikke noe for meg heller, jeg vil være sammen med en som synes jeg er den som er perfekt for han. Tror jeg til slutt ville følt meg utilstrekkelig, ikke bra nok for han siden han må ha noen attåt.

Skrevet

Hvorfor skal andre legge seg opp i og syns og mene noe som helst om det, hvis det fungerer fint for de tre involverte ?

Skrevet

Vi får se hvor lenge de holder sammen før noen til slutt blir sjalu, noe som jeg tror kommer til å skje.

skjønner ikke helt den kommentaren din.... de har faktisk levd sånn i flere år, ha heller respekt for mennesker som er annerledes og ikke akkurat lik deg selv. synes de var sjarmerende alle tre, jeg. har lest om de tidligere også. jeg hadde aldri kunne levd på denne måten, men har respekt for andre sine synspunkter fordi....

• Liker 1
Skrevet

tja.. så lenge denne nye kjæresten er rå til å gjør husarbeid skjønner jeg godt hun blir ønsket velkommen til familien av kone nr 1 :fnise:

nei da.. sånn seriøst kunne ikke jeg selv levd i et slikt forhold.. men hvis de trives med det er det helt greit for meg.. Folk gjør da som de vil uansett hva vi mener om det :gjeiper:

Skrevet

skjønner ikke helt den kommentaren din.... de har faktisk levd sånn i flere år, ha heller respekt for mennesker som er annerledes og ikke akkurat lik deg selv. synes de var sjarmerende alle tre, jeg. har lest om de tidligere også. jeg hadde aldri kunne levd på denne måten, men har respekt for andre sine synspunkter fordi....

Kanskje i en perfekt verden der alle er venner, og alt er bare solskinn og vakre ting så finnes det sikkert ikke noen som blir sjalu på hverandre.

Joda, har respekt for de, men det er ikke det samme som at jeg tror de kommer til å holde ut dette resten av livet.

Skrevet
Joda, har respekt for de, men det er ikke det samme som at jeg tror de kommer til å holde ut dette resten av livet.

Skilsmisseprosenten ligger vel på rundt 50% så om han ikke fortsetter å være gift med begge to resten av livet så er vel ikke det rarere enn andre som skiller seg? Jeg tror faktisk at når de nå først har fikset å leve sånn i starten, så tenker jeg at de kanskje har høyere odds for å klare seg framover jeg. Er ikke typiske samlivsproblemer blant annet at han ikke får nok sex og at hun må gjøre for mye husarbeid? I så måte har de jo funnet en finurlig løsning ;)

Skrevet
Er ikke typiske samlivsproblemer blant annet at han ikke får nok sex og at hun må gjøre for mye husarbeid? I så måte har de jo funnet en finurlig løsning ;)

Men damene får jo bare halvparten så mye sex som han får, så du skal ikke se bort i fra at et evt brudd kan komme pga for lite aktivitet i senga hos en av de :lol:

Gjest Peachbud
Skrevet

Synes det er fint for dem. :)

Det jeg reagerer litt på er aldersforskjellen. Etter hva jeg forsto av artikkelen er mannen 36, kone en 35 og kone to 20. Synes 16 års aldersforskjell er en del. Kone en og kone to var jo venninner før mannen og kone to ble sammen. Det er vel litt uvanlig at ei i midten av 30-årene er venninne med ei på under 20.

Skrevet

Så på dette jeg også, og har også hørt om lignende saker (ikke i norge) før. Synes det er utrolig rart og sært, kunne aldri greid noe lignende selv, men fint for dem om det fungerer. Han er kun gift med den ene, og har så arrangert en seremoni med den andre, slik at de liksom er "gift". Det er selvfølgelig helt lovlig, så lenge de ikke faktisk er gift. I tillegg har da den andre "kona" tatt samme etternavn.

Jeg forstår overhodet ikke at det går an å være sammen på den måten, hadde mannen kommet hjem med en kjæreste, sagt han var forelsket, og ville "gifte" seg med henne også, om det så var en venninne av meg eller ikke, hadde jeg garantert pakket kofferten og forbannet dem begge. Men som sagt, så lenge det fungerer for dem ser jeg ikke noe galt i det.

Skrevet

Vet noen forresten hva fyren heter eller har en link til et sted der det står om dem fra før?

Gjest Gjest
Skrevet
Men damene får jo bare halvparten så mye sex som han får, så du skal ikke se bort i fra at et evt brudd kan komme pga for lite aktivitet i senga hos en av de :lol:

Da kan de jo bare gifte seg med en mann til! Så kan den nye mannen også være hos en kone annen hver natt! Kanskje en kompis av den første mannen kan delta i storfamilien?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...