Lady_Z Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Er det noen her inne som driver å dykker eller? Regner meg det ikke bare er meg
Synne-Marie Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Det er 4 år siden jeg tok open water, men må innrømme at jeg ikke dykker så ofte Enn du?
Bomullstrusa Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 Hvor mye koster det å ta tørrdrakt-sertifikatet? Har bare for våtdrakt jeg. Tatt i utlandet. Det holder jo ikke for norske forhold.
Krisp Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har lappen, men har ikke dykka altfor mye siden jeg tok den, gitt. Har lyst til å begynne igjen, da
Lady_Z Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2008 Jeg har nærmere 70 dykk i løpet av to år. Men nå er det 1/2 år siden sist. Skal uti på Tirsdag, gleder meg!!
Tusle Skrevet 7. mai 2008 #9 Skrevet 7. mai 2008 Dykket aktivt siden våren 2005. Har ikke tenkt til å gi meg med det første heller
Gjest Gjest_Nemo_* Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Hvor mye koster det å ta tørrdrakt-sertifikatet? Har bare for våtdrakt jeg. Tatt i utlandet. Det holder jo ikke for norske forhold. Jeg også dykker! Tok dykkerlappen når jeg var 15, er nå 20 ELSKER det!! Er AOWD nå og har kjempe lyst til å ta Rescue diver nå snart og etterhvert bli instruktør. Hvor mye koster det å ta tørrdrakt-sertifikatet? Har bare for våtdrakt jeg. Tatt i utlandet. Det holder jo ikke for norske forhold. Haha! det minner meg om noe.. da jeg oppgraderte til Advanced var det en "Coctail" dykker der som bare hadde dykket i Thailand med shorty og null problem. Da han gikk ned med tørrdrakt fikk han ikke tak på det med lufta i tørrdrakten og føyk "til himmels" rett som det var.. han ga opp til slutt..
Gjest reiseglad, ikke innlogget Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Tok dykkelappen i 1994, har sluttet å loggføre men har mange dykk.... Liker meg best i varmere farvann, har dykket i Rødehavet og Australia, bla. Men ingenting slår forholdene i Nord-Norge om sommeren, i områder uten for mye alger (Saltstraumen, Lofoten...) Vinteren har best sikt, men jeg fryser så lett og har gitt opp vinterdykkingen :gråte:
Gjest reiseglad, ikke innlogget Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Hvor mye koster det å ta tørrdrakt-sertifikatet? Har bare for våtdrakt jeg. Tatt i utlandet. Det holder jo ikke for norske forhold. 4000 for open water m tørrdrakt, tror jeg.....
Gjest Gjest_Scarlett_* Skrevet 23. mai 2008 #13 Skrevet 23. mai 2008 Mannen min er instruktør og han tar 500,- for tørrdraktskurs, leie av tørrdrakt og annet utstyr kommer i tillegg. Det er bruk av tørrdrakten som skal læres - vedkommende er jo sertifisert OW og har ikke behov for et helt nytt kurs. Anbefaler å ta kontakt med nærmeste dykkersenter, koster neppe mer enn kr. 500 - 700.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå