viviekell Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Hei:-) Jeg tenker litt på hva jeg skal bruke for å dekke ordtaket... det skal visst bringe lykke. ikke det at jeg tror på det, men det er jo en koselig tradisjon... Det nye kommer til å være kjolen, og lurer på å kjøpe et lyseblått strømpebånd.. Men har noen ideer på hva som kan være noe gammelt og noe lånt?
Gir Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Dette hadde min venninne: Something Old: Et gammelt smykke Something new: kjolen Something borrowed: Brudesløret Something blue: blått strømpebånd
LilleEkorn Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Something old: vet ikke ennå, skal snike etter noen øredobber i mammas smykkeskrin Something new: det meste jeg har på meg den dagen Something borrowed: underskjørt Something blue: strømpebånd and a little silver penny in my shoe
Brud050708 Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 (endret) Something old: min venninnes diadem Something new: resten av smykkene Something borrowed: min venninnes diadem Something blue: en blå edderkopp brodert inn i kjolen av min mormor, er vist en gammel tradisjon sydamene gjorde i gamledager :-D Endret 2. mai 2008 av Brud050708
Tweak Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Eg har ny kjole, gamle og (tjuv)lånte sko og så må eg finne på noke blått. Syns også det er ein artig tradisjon Noke gammalt eller lånt kan jo vere smykke, øredobber, hårpynt, sko. underskjørt, slør osv... Leste et sted (tror det var en side om heter snopes.com) at en brud aldri skulle bruke brukte sko, for det brakte ulykke... :-( Ellers så er det jo en artig tradisjon ja! Noe blått kan være en sløyfe som blir sydd i stoffet på kjolen på innsiden. Jeg har et gammelt perlesmykke etter min mormor som jeg vil få kortet inn (det er i gammeldame-lengde) og kanskje noen perler kan brukes til et diadem og ørepynt også. Men hva jeg kan låne, det har jeg ikke tenkt på enda...
LilleEkorn Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Det var jo kanskje ikkje so kjekt Ikkjes å veldig overtroisk av meg, men litt er eg vel... Har hørt omvendt jeg da men.. At det betyr lykke hvis personen som eier de er i et lykkelig ekteskap.
zilje_k Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Hmm.. Jeg har kjøpt brukt kjole, sko og underskjørt.. Telles dette som "something old" ?? Blei kjøpt nytt i fjor..
Hønemora Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 Gammelt: hjertesmykke ej fekk når ej va lita Nytt: Kjolen, sløre og tiaraen, sko Lånt: øredobba me mamma Blått: trur de blir strømpeband, men likte idèen om å sy inn noke blått i kjolen
Possibly Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Jeg kommer sannsynligvis til å låne både slør og sko (hvis det passer). Kjolen er ny. Det blir verre med gammelt og blått.
Malama Skrevet 3. mai 2008 #10 Skrevet 3. mai 2008 Hadde mye rart som var nytt, kjolen, skoene, smykket... Arvet perleøredobber av mamma, de var gamle. Det var forsåvidt også mitt noe lånt, brudekrona mamma brukte i sitt bryllup, den fikk jeg låne. Og det var blått på strømpebåndet som forlover ordnet. Også hadde jeg en mynt (norsk mynt da, husker ikke i farta om det var krone eller femtiøring, hadde nesten glemt det så det ble ordnet utenfor kirken mens vi venta på at det skulle bli min tur...) i skoen. Men den ble borte i løpet av dagen da, så helt hvordan det går med rikdommen i vårt ekteskap er visst litt uvisst
Amadea Skrevet 4. mai 2008 #11 Skrevet 4. mai 2008 Something old: perlearmbånd jeg har arvet Something new: kjolen Something borrowed: slör Something blue: strømpebånd min kommende svigermor har laget
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2008 #12 Skrevet 5. mai 2008 Vi giftet oss på fredag, og mine ting var slik: Something old: bar mormors diadem OG dåpssmykket hennes, som er henholdsvis 63 og 90 år gamle. Something new: sko/veske/kjole osv. Something borrowed: Tidenes minst sexy underskjørt, lånt av mamma! Something blue: Safirer i smykke og ring
Frøken eple Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Husk "a penny in your shoe" Ellers har du sikkert et smykke, eller kan låne et smykke? ...til nød får du ta på deg en gammel, lånt truse
Elliebellie Skrevet 7. mai 2008 #14 Skrevet 7. mai 2008 Har bare nye ting på meg og et blått strømpebånd... Ingenting gammelt og ingenting lånt. Vil gjerne følge denne tradisjonen, men det går nok ikke :gjeiper: Jaja...
Gjest smotti Skrevet 7. mai 2008 #15 Skrevet 7. mai 2008 Something old: Smykker jeg fikk til 5 årsdagen av min kjære. Something new: Kjole,slør,tiara,sko,undertøy. Something borrowed and something blue: Vennina mi har strømpebånd med blå strek i som jeg låner. Penny in the shoe: Har god plass foran i skoen, så teiper en fast inni der hehe
Possibly Skrevet 7. mai 2008 #16 Skrevet 7. mai 2008 Hvor gammelt er "old" egentlig? Jeg ser liksom for meg noe skikkelig gammelt som man har arvet av oldemor, ikke smykker man fikk for 5 år siden.
Elliebellie Skrevet 7. mai 2008 #17 Skrevet 7. mai 2008 Hvor gammelt er "old" egentlig? Jeg ser liksom for meg noe skikkelig gammelt som man har arvet av oldemor, ikke smykker man fikk for 5 år siden. Jeg anser det som "gammelt" når det ikke er kjøpt inn til denne spesielle anledningen... eller er brukt tidligere i en annen sammenheng.
Possibly Skrevet 8. mai 2008 #18 Skrevet 8. mai 2008 Jeg anser det som "gammelt" når det ikke er kjøpt inn til denne spesielle anledningen... eller er brukt tidligere i en annen sammenheng. I så fall kan jeg slå to fluer i en smekk, siden det jeg har lånt dermed også er "gammelt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå