Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser enkelte jenter rundt omkring som ser ut som de har dukkehud på en måte. Det er akkurat som de har hatt på seg teatersminke for å få så jevn og glatt hud, for det er definitivt sminken som gjør det, ikke at de har så fin hud. Er litt vanskelig å forklare, men kanskje noen skjønner hva jeg mener likevel? :)

Jeg tror, uten å vite sikkert, at det er pudder som gjør at de får sånn hud. Lurer på om noen vet hva slags pudder man kan investere i for å få det slik? Ser for meg den må være veldig dekkende.

Håper noen forstår hva jeg mener ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanebo har veldig dekkende pudder.

Gjest Lacuna
Skrevet
Kanebo har veldig dekkende pudder.

Enig. :Nikke: Men vil du faktisk oppnå den effekten? Det er ikke særlig fint, og man ser på lang avstand at de har et tykt lag med sminke på seg.

Skrevet

Jeg tipper de har en skikkelig dekkende foundation med et tykt lag heldekkende pudder over. Jeg har ganske grei hud og bruker kanebo, men får virkelig ikke "dukkehud" av et lag pudder. Kanskje hvis man tar på mengder...

Skrevet

Jeg kommer aldri til å bruke det til hverdags, men på fest tror jeg at det kan være greit, for sminken har en tendenes til å "gli" av i løpet av kvelden. :gjeiper: Hvor kjøper man Kanebo? Kan ikke huske å ha sett det på parfymeriet jeg har i nærheten..

Takk for svar!

Skrevet

Cubus har hvertfall (her i Oslo)

Gjest Gjest
Skrevet

Fås først og fremst i parfymeri (Cubus har "innebygd" parfymeri i butikken). Det heter Kanebo - Total Finish.

Skrevet

Var ganske edru på byen for litt siden og jeg synes bare det ser merkelig ut. All sminke "sklir" dessuten når folk har drukket og kanskje danset seg litt svette. Da er det bedre med litt sminke som "sklir" enn et "millimetertykt" lag...

Min erfaring er dessuten at Kanebo sine produkter er for gultonet i forhold til den typisk nordiske hudtypen fordi det utgangspunktet var et produkt beregnet på det asiatiske markedet.

Gjest Lacuna
Skrevet
Min erfaring er dessuten at Kanebo sine produkter er for gultonet i forhold til den typisk nordiske hudtypen fordi det utgangspunktet var et produkt beregnet på det asiatiske markedet.

Ikke enig! I forhold til mange andre merker, har Kanebo mye bedre fargeutvalg enn det som er gjengs blant merker. De har tre fargeskalaer; fargene som starter på 1 er rosatonede, de som starter på 2 er nøytrale, og de som starter på 3 er gultonede. At folk da velger feil, er en annen sak. :roll: For dekkende sminke er uansett ikke særlig fint.

Skrevet
Var ganske edru på byen for litt siden og jeg synes bare det ser merkelig ut. All sminke "sklir" dessuten når folk har drukket og kanskje danset seg litt svette. Da er det bedre med litt sminke som "sklir" enn et "millimetertykt" lag...

Jeg har mere gultonet hud som latina, enn den typisk nordiske hudtypen som kanskje er mer rosatonet, så akkurat det er vel ikke noe problem. :) men som ei nevner her så har de produkter til alle hudtoner så. Ingen som har noen erfaring med kanebo-pudderet og som er fornøyde? ;) Eller andre pudder for den saks skyld

Gjest Audrey Horne
Skrevet

Som andre nevner så er Kanebo - Total Finish veldig dekkende, og om det er den dekkende effekten du er ute etter så er det et godt valg :).

Jeg brukte det også for mange år siden, og var fornøyd den gang, særlig til kveldsbruk og touch-up. Men som sagt, det dekker ekstremt godt om du smører på, så jeg anbefaler deg å være litt nett på hånden ;).

Skrevet

Skjønner, får være litt forsiktig. :fnise:

Først må jeg vel se om jeg finner det i nærheten. jeg kommer tilbake om jeg ikke finner det og trenger andre anbefalinger :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes kanebo sitt pudder er kjempe bra..bruk kost istedenfor svamp:) Jeg bruker det til fest og hverdag...:)

Skrevet

Ja, Kanebo er klart mest dekkende!

Hvis du da bruker pudder/fondation i ett så ville jeg fuktet svampen før påføring. Det vil hjelpe til ett bedre og ikke så tørt resultat..

Ettersom jeg nå er 33, så er ikke det pudderet det mest ideèlle lengre. Pga at det legger seg i de fine linjene og det kan se ut som man har fått rynker..

Derfor er det da bedre å bruke fondation og heller bruke ett pudder utenom dette for å matte ned i panne, nese osv. Men holde seg unna linjene fra nesen og ned til munn og rundt øynene...

Men flere av mine venninner bruker dette kompaktpudderet.. og de fukter svampen først, så det ikke blir for tørt og setter seg i linjene...

Skrevet

Jeg får porselenshud av foundation, Pure Light fra Dior burde vel funke fint?

Skrevet

Jeg kjøpte meg Kanebo-pudderet og er veldig fornøyd! jeg påfører det som noen sier her med kost istedet for svamp, og synes resultatet blir kjempebra! Takk for tips! :)

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Estee Lauder har kjempefine pudder, de er heldekkende men blir ikke påtatte. Det dumme med heldekkende pudder er at huden ikke puster så bra, så jeg vil anbefale å ta det av med en gang du ikke trenger det lenger. Ellers kan du bruke mineralsminke, de blir ikke heldekkende men du får gjevn farge og mer eller mindre den samme effekten, hvertfall på lang avstand.

:sminkedokke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...