cornygirl Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Hvor lang tid etter at oppsigelsen kan man trekke tilbake en oppsigelse, og hvilken evt lov/paragraf står dette? Håper noen kan svare på dette
Gjest Elfrida Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Jeg tror ikke det finnes noen regler om angrefrist på en oppsigelse? Men hvis du har sagt opp, men nå angrer, er det bare å si fra til arbeidsgiver så fort du kan hvis du tror de godtar at du trekker oppsigelsen din.
Rosalie Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Riktig som Elfrida sier, så du får snakke pent med arbeidsgiver og håpe at de vil ha deg tilbake.
Laban Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Dersom du sier opp i affekt og kommer tilbake innen en dag eller to, så kan faktisk ikke arbeidsgiver nekte deg å komme tilbake. Dette står ikke i loven, men er slått fast i rettspraksis. Uansett er det alltid mest ryddig å ta en prat med sjefen, fortelle hvorfor du sa opp, hvorfor du har ombestemt deg og håpe på det beste!
Gjest Jente37 Skrevet 4. mai 2008 #5 Skrevet 4. mai 2008 Hadde jeg vært sjefen din nå, hadde jeg ikke vært interessert å ha deg tilbake. Du nevner ingenting om grunnen hvorfor du sa opp, for så å ombestemme deg igjen. Jeg ville ha tenkt at du har tydelig demonstrert at du er en ustabil arbeidstaker. Om jeg tok deg tilbake, hva ville hindre deg i å gjøre det samme igjen om 2 uker eller 2 år...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå