Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid etter at oppsigelsen kan man trekke tilbake en oppsigelse, og hvilken evt lov/paragraf står dette? Håper noen kan svare på dette :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tror ikke det finnes noen regler om angrefrist på en oppsigelse? Men hvis du har sagt opp, men nå angrer, er det bare å si fra til arbeidsgiver så fort du kan hvis du tror de godtar at du trekker oppsigelsen din.

Skrevet

Riktig som Elfrida sier, så du får snakke pent med arbeidsgiver og håpe at de vil ha deg tilbake.

Skrevet

Dersom du sier opp i affekt og kommer tilbake innen en dag eller to, så kan faktisk ikke arbeidsgiver nekte deg å komme tilbake. Dette står ikke i loven, men er slått fast i rettspraksis.

Uansett er det alltid mest ryddig å ta en prat med sjefen, fortelle hvorfor du sa opp, hvorfor du har ombestemt deg og håpe på det beste!

Gjest Jente37
Skrevet

Hadde jeg vært sjefen din nå, hadde jeg ikke vært interessert å ha deg tilbake.

Du nevner ingenting om grunnen hvorfor du sa opp, for så å ombestemme deg igjen. Jeg ville ha tenkt at du har tydelig demonstrert at du er en ustabil arbeidstaker. Om jeg tok deg tilbake, hva ville hindre deg i å gjøre det samme igjen om 2 uker eller 2 år...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...