Malibulita Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Noen som har erfaring med intervalltrening her? Tenker da spesielt på om det er noen som har vært i "gjennomsnittlig dårlig form" og startet på intervaller med 4x4 minutter, og kan dele noen erfaringer. Hvor lang tid tok det før du merket forskjell, og hvor lang tid tok det å merke vesentlig forskjell og komme i god form? Har stor tro på treningsprinsippet, så hadde vært gøy å høre hvor raskt det virker.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 HAHAHA, jeg svarer først Jeg merker jo endel allerede, kjører intervall på sykkel og i tillegg løper jeg! Har på 1 mnd fått mye bedre kondis, men jeg svetter fortsatt like mye og jeg merker at det er en treningsform som faktisk utvikler seg med deg, fordi du kan alltid presse deg litt lenger!
Malibulita Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. mai 2008 Ja ikke sant, man kan jo aldri speede opp, eller bruke mer motbakker! Du trener på treningssenter, ja?
Gjest Tigress Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Eg har brukt intervallar av ulike lengder, og har god røynsle med det. Eg har blitt seigare etter at eg byrja slik trening, men det tek litt tid før ein merkar det.
Gjest lucy d-.-b Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 Ja ikke sant, man kan jo aldri speede opp, eller bruke mer motbakker! Du trener på treningssenter, ja? Jepp
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #6 Skrevet 3. mai 2008 Jeg løper en del og min erfaring er at 5 ganger 3min løping, og 2 min pause er effektiv trening:) intervalltrening der pausa er mindre enn jobbinga er uansett riktig da.
Mehe Skrevet 4. mai 2008 #7 Skrevet 4. mai 2008 4x4-intervalltrening er veldig effektivt, og mye enklere å gjennomføre enn laaaange joggeturer (selv om man bør ha noen sånne innimellom også). Anbefales. Har selv hatt en pause med sykdom nå, men skal begynne igjen på mandag, og vet den første uka er har, men etter det går det veldig fint. Man blir liksom mer vant til å trene med høy puls, og det føles ikke like kjipt lenger, selv om man er på samme prosent av makspuls som man var de første gangene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå