Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til syden i sommer. Det å barbere seg hele tiden der nede, er ubehagelig, og man må gjøre det så sykt ofte :gjeiper:

Så jeg lurte på;

Hvor mye tar de når de vokser bikinilinjen?

&

Jeg vokset øyenbrynene mine idag, og jeg har dødsvondt etter det..

Er det virkelig ikke mulig at jeg f.eks. smører bedøvelseskrem på meg før jeg skal vokse??? Lur idè, men går det an??? :-)

Åå, jeg har ikke bestilt time, og jeg gruer meg ALLEREDE!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha på din egen truse, eller be om en engangstruse som de har. De tar akkurat hvor mye du vil de skal ta. De spør deg vanligvis hvor nærme trusekanten du vil ta, ofte er det greit å løfte litt på trusekanten så du er sikker på at ikke noen hår kommer til å "lure seg ut". Det gjør litt vondt, men det er virkelig verdt det! :)

Du kan smøre deg med bedøvelseskrem, men det går uansett såpass fort når det gjøres profesjonelt at jeg ville heller bare bite tennene sammen. Og å vokse øyenbrynene er IKKE lurt, og enda mindre pent. Naturlig er alltid best! En blyanstrek som øyebryn er det ingen som synes er pent!

Gjest Naria
Skrevet
Og å vokse øyenbrynene er IKKE lurt, og enda mindre pent. Naturlig er alltid best! En blyanstrek som øyebryn er det ingen som synes er pent!

Nå er ikke det at man vokser øyenbrynene synonymt med blynastrek-bryn. ;)

Skrevet
Nå er ikke det at man vokser øyenbrynene synonymt med blynastrek-bryn. ;)

Hehe... Nei, ops, var visst litt ute der jeg... Vet ikke helt hva jeg tenkte på... :fnise:

Skrevet (endret)

Husk at det er forskjell på å vokse bikinilinjen og å ta en "brazilian". Bikinilinjen er bare det som stikker utenfor trusekanten, mens en brazilian er alt... Bikinilinjen tar maks 5 minutter, brazilian tar ca. 15min. Smerten er ikke verre enn at du holder ut ;) Lykke til!

Endret av California
Skrevet

Klør det like ille som ved barbering når håret vokser ut igjen? (Har forresten prøvd vibratorrens etter barbering, uten at det hjalp nevneverdig.)

Skrevet

Jeg syns ikke det klør noe særlig i det hele tatt jeg.

Skrevet
Du kan ha på din egen truse, eller be om en engangstruse som de har. De tar akkurat hvor mye du vil de skal ta. De spør deg vanligvis hvor nærme trusekanten du vil ta, ofte er det greit å løfte litt på trusekanten så du er sikker på at ikke noen hår kommer til å "lure seg ut". Det gjør litt vondt, men det er virkelig verdt det! :)

Du kan smøre deg med bedøvelseskrem, men det går uansett såpass fort når det gjøres profesjonelt at jeg ville heller bare bite tennene sammen. Og å vokse øyenbrynene er IKKE lurt, og enda mindre pent. Naturlig er alltid best! En blyanstrek som øyebryn er det ingen som synes er pent!

Men det ødelegger ikke noe om jeg bruker bedøvelseskrem liksom:-)?

Neida, vokset ikke vekk alt :-P Heldigvis. Bare formet dem ^^,

Skrevet
Men det ødelegger ikke noe om jeg bruker bedøvelseskrem liksom:-)?

Neida, vokset ikke vekk alt :-P Heldigvis. Bare formet dem ^^,

Hehe... Skjønte det ;) Var bare jeg som var litt borte!

Tror nok ikke det kan skade med bedøvelseskrem. Ikke som jeg vet ihvertfall! Så det er jo forsåvidt bare å prøve!

Skrevet
Hehe... Skjønte det ;) Var bare jeg som var litt borte!

Tror nok ikke det kan skade med bedøvelseskrem. Ikke som jeg vet ihvertfall! Så det er jo forsåvidt bare å prøve!

Tusen hjertelig :-D Ble med ett mye lettere å bestille den timen :-P

Gjest Gjest_Smarties_*
Skrevet

Jeg har heller aldri vokset bikinilinjen, og syns det høres så sinnsykt vondt ut! Men sånn bedøvelseskrem hørtes jo kjempelurt ut! Får man kjøpt det reseptfritt på apoteket??

Gjest Cascabel
Skrevet

Hvilken type krem er det du tenker bruke?

Skrevet
Hvilken type krem er det du tenker bruke?

Xylocain? Reseptfritt. Er det noe som tilsier at jeg burde bruke en annen, eller la vær å bruke det i det hele tatt? :-P

Skrevet

Huh..

Jeg tenker på å ta brasiliansk snart. Skal overaske samboern med en liten trekant:) Noen som har prøvd afroditeklinikken?

Jeg har vokset underarmer før, og det gjorde ikke så kjempevondt. Så det går vel bra der nede også.. Det er jo snakk om kortvarig smerte uansett da.

Og så slipper man styret en stund fremover

Skrevet

Hvor lenge tar det før håret vokser ut igjen etter voksing?

Dager? Uker?

Gjest Gjest
Skrevet
Hvor lenge tar det før håret vokser ut igjen etter voksing?

Dager? Uker?

Det er så forskjellig fra person til person. Vennina mi er hårfri i tre uker, mens med meg varer det bare i fire dager. Så jeg bruker ikke penger til å gjøre det i salong lengre, det blir for dyrt. Men barberer jeg så holder det bare en dag, så jeg vokser, men vokser hjemme selv.

Skrevet (endret)
Huh..

Jeg tenker på å ta brasiliansk snart. Skal overaske samboern med en liten trekant:) Noen som har prøvd afroditeklinikken?

Jeg har vært på Afroditeklinikken. Forholdsvis billig (300kr) og hun som behandlet meg var veldig profesjonell.

Ja, det gjør litt vondt de første gangene, men smerten blir mindre etterhvert, og det er verdt det for å slippe stubber og kløe i flere uker!

Endret av California
Skrevet
Jeg har vært på Afroditeklinikken. Forholdsvis billig (300kr) og hun som behandlet meg var veldig profesjonell.

Ja, det gjør litt vondt de første gangene, men smerten blir mindre etterhvert, og det er verdt det for å slippe stubber og kløe i flere uker!

Jepp.. da skal jeg prøve det.:)

Gjest glamourgirl
Skrevet

Bedøvelseskrem???? Hvor da? Og beholde truse på?

Unnskyld, jeg mener ikke dette som ufint. Men kjære deg, jeg har vokset meg, braziliansk i flere år. Det gjør ikke spesielt vondt, det er ikke gøy, men vi kvinner klarer mye verre ting.

Som regler pudrer og tørker de huden, så det spørs om bedøvende krem har noen effekt.

Skal du ta braziliansk, i alle fall så dropp trusa. De som driver med dette ser så mange underliv hver dag og å ha truse på blir bare noe søl.

Der jeg går holder jeg selv lepper, hud og annet tilside, og holder du stramt nok så går det greit og du kjenner mindre.

Jeg er hårløs i et par tre uker, og det som vokser ut etterpå er mykt, klør ikke og jeg går hver femte uke.

Anbefaler Din hud og Hår i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...