Nelle Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 (endret) Hei! For mange år siden stod det en oppskrift på rissalat med Uncle Ben's ris i en avis. Tror det var i sammenheng med en annonse for Uncle Ben's produkter. Noen av ingrendiensene var: Ris (selvsagt) Stangselleri Skinkeboks Rosiner Eple Majones Muligens rømme Er det noen som har denne oppskriften, eller kanskje en tilsvarende? Denne salaten var så sinnsykt god, og helt super til både grillmat, spekemat etc. Desverre har jeg mistet den. Har også prøvd å finne den på nettsidene til Uncle Ben's, men der er det bare nye og "moderne" oppskrifter som ligger ute - og de har ingen funksjon for å komme i kontakt med forbrukerservice el. tilsv. Endret 2. mai 2008 av Nelle
Nelle Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 4. mai 2008 Er det noen som har en annen oppskrift på rissalat da? *spørre veldig pent*
Gjest Pax Skrevet 4. mai 2008 #3 Skrevet 4. mai 2008 Du kan jo kanskje maile dem, om du finner en mailadresse.
NullHull Skrevet 5. mai 2008 #4 Skrevet 5. mai 2008 Kanskje du kan bruke denne som utgangspunkt og bare bytte ut noen av ingrediensene? RISSALAT 2 dl avkjølt langkornet kokt ris 1 stilk snittet selleri 1 eple i terninger 1 appelsin i biter 50 g salte peanøtter 3 ss druer eller rosiner 1 paprika i strimler Sausen 4 ss majones 1 1/2 dl yoghurt 1/4 ts karri 1 ts sennep Bland salatingrediensene. Rør sammen sausen og bland den i salatbollen. Server salaten til grillet kylling, skinke og kalde kjøttretter.
Nelle Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 6. mai 2008 NullHull: Kjempefint! I og med jeg husket så mye av ingrendiensene, så har jeg jo basisen - og når jeg ser på din oppskrift så ser jeg jo at det er majones og youghurt der. Så da klarer jeg å komponere en ny oppskrift selv. Jippi! Den salaten var så knallgod, så jeg gleder meg til å lage den igjen :-)
Nelle Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2008 Har laget meg en oppskrift ut i fra hva jeg kunne huske, og resultatet smaker nøyaktig som den salaten jeg hadde oppskrift på - så da har jeg nok funnet frem til den riktige oppskriften tenker jeg. Hurra! Legger den ut i tilfelle noen skulle være interessert. Er en god og anvendelig salat Nelles rissalat (hehe... jeg tillater meg det...) En boks rømme En pakke majones En skinkeboks Et rødt eple To stilker stangselleri Ca. 1 ½ dl rosiner Kok ris til to personer, og avkjøl. Bland rømme og majones i en bolle. Ha i ris, skinke og stangselleri i biter, eple i terninger og rosiner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå