Gjest Sylfest Skrevet 2. mai 2008 #1 Skrevet 2. mai 2008 Og da mener jeg orgasmefølelsen, ikke fysiske forskjeller som f.eks. sædsprut. Dette er det vel ingen som egentlig kan svare på, for ingen kan oppleve begge deler. På meg virker det som om jenter generelt får lengere og sterkere orgasmer, men det er mitt subjektive inntrykk. Kanskje er det individuelle forskjeller, som ikke har med kjønn å gjøre? Hva tror dere her inne?
Alice Ayres Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Jeg kan, som du har vært inne på, bare svare for meg - har naturlig nok bare erfaring med kvinnelige orgasmer. Men jeg skal svare, og så kan vi jo sammenligne? Jeg har to typer orgasmer: Klitorisorgasmer og vaginalorgasmer (G-punktsorgasme). Klitorisorgasmer er for meg sentrert rundt klitoris, og er som regel kortere enn vaginalorgasmer. Ikke like intense, nesten som en kort eksplosjon. Etter en klitorisorgasme, er jeg som regel klar som et egg like etterpå. Klitorisorgasmer føles ut som om noen kiler meg. Jeg får en slags varmefølelse, men den er sentrert rundt klitoris og nokså kortvarig. Vaginalorgasmer starter for meg lengre inne i kroppen, og er pulserende. Nesten som dønninger som slår mot stranden i kjølvannet av passeringen av et stort skip (jada, man kan trekke sammenligninger her). Jeg kjenner disse helt ut i tærne og hårrøttene, og hvis de er riktig langvarige, klarer jeg nesten ikke å røre meg etterpå. Her får jeg også en varmefølelse, men den er sitter dypere og varer lengre. Tag, you're it!
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #3 Skrevet 3. mai 2008 Jeg kan, som du har vært inne på, bare svare for meg - har naturlig nok bare erfaring med kvinnelige orgasmer. Men jeg skal svare, og så kan vi jo sammenligne? Jeg har to typer orgasmer: Klitorisorgasmer og vaginalorgasmer (G-punktsorgasme). Klitorisorgasmer er for meg sentrert rundt klitoris, og er som regel kortere enn vaginalorgasmer. Ikke like intense, nesten som en kort eksplosjon. Etter en klitorisorgasme, er jeg som regel klar som et egg like etterpå. Klitorisorgasmer føles ut som om noen kiler meg. Jeg får en slags varmefølelse, men den er sentrert rundt klitoris og nokså kortvarig. Vaginalorgasmer starter for meg lengre inne i kroppen, og er pulserende. Nesten som dønninger som slår mot stranden i kjølvannet av passeringen av et stort skip (jada, man kan trekke sammenligninger her). Jeg kjenner disse helt ut i tærne og hårrøttene, og hvis de er riktig langvarige, klarer jeg nesten ikke å røre meg etterpå. Her får jeg også en varmefølelse, men den er sitter dypere og varer lengre. Tag, you're it! Vel er orgasme godt uansett kjønn, tenker jeg. Men jeg mistenker at for de kvinner som får orgasme, er denne sterkere enn vår(menns). Kvinner jeg har elsket kan riste i sengen og komme med utbrudd som varer leeeenge. Noe ikke jeg får til iallefall. Men som sagt her inne; begge kjønn får nok den mer "mekaniske" orgasmen som går fort over... PS. Jeg snakker nå om selve orgasmefølelsen, ikke den gode følelsen ved å komme med en partner(konteksten)
Gjest Gjest_dita_* Skrevet 3. mai 2008 #4 Skrevet 3. mai 2008 Kjenner meg (eventuelt mine orgasmer) utrolig bra igjen i beskrivelsen din Alice! Bortsett fra at jeg synes klitorisorgasmen er veldig intens og, men det at den kun er en kortvarig eksplosjon sentrert i det området gjør den på en måte litt mindre "omfattende" enn vaginal. Skulle gjerne likt å lære mer om menns orgasmer. Hadde en kjæreste som var litt opptatt av dette her med tantrisk sex, få orgasme uten utløsning, bygge opp langvarige orgasmer (for ham) etc. En annen jeg hadde sa til min store glede etter en BJ en gang at det var den beste orgasmen han hadde fått i sitt liv, han hadde ikke opplevd noe lignende før. Så har inntrykk av at det er en god del variasjonsmuligheter innen den mannlige orgasme
Teriyaki Skrevet 3. mai 2008 #5 Skrevet 3. mai 2008 På meg varierer det. Av og til er intensiteten kjempehøy, og av og til ikke like høy. Når kjæresten min kommer er det også forskjellig. Noen ganger stønner han bare litt, og er ikke så mange sammentrekninger i muskelene, mens andre ganger er det mye stønning mens det bygger seg opp, og også under selve orgasmen, pluss at musklene har en god del sammentrekninger, han får gåsehud osv. Så dette er nok noe som varierer for begge kjønn. Likevel er jeg av den oppfatning av kvinnelig orgasme varer lengre enn mannlig orgasme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå