Gå til innhold

Nordea bank

Supramundane

Anbefalte innlegg

Er interessert i å få høre hvordan evt. brukere av Nordea opplever banken. Kundeservice? Praktisk bruk av nettbank?

Fornøyd / ikke fornøyd?

For / i mot?

Svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke fornøyd. Alt er veldig tungvindt. Til og med å slette en konto.

Jeg har fondskonto der også og er en stor og lang prosess for å få pengene fra denne.

Jeg opplever også at de er en av de dyreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fornøyd. Alt er veldig tungvindt. Til og med å slette en konto.

Jeg har fondskonto der også og er en stor og lang prosess for å få pengene fra denne.

Jeg opplever også at de er en av de dyreste.

Dyre hvordan?

Jeg fikk beskjed om at for pluss-kunder (noe vi evt blir), er det ingen gebyr i forbindelse med "selvgjorte" transaksjoner (minibank, regningsbetaling nettbank etc).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg veldig fornøyd med kundeservicen, for vi har ei veldig kjekk dame som vår kundebehandler. Men nettbanken synes jeg er kronglete og ikke god, da er Skandiabanken mye bedre. Og ja, det er dyrt. Vi som er fordelskunder (har 5 produkter) betaler for bruk av kort, ettbank etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her står det om fordelsprogrammet.

Og der står det jo "ingen gebyrer ved kort og nettbetaling", "gratis uttak i alle våre minibanker ..". Så da skjønner jeg ikke hvordan dere kan betale for det?

Det med gebyrfrihet for fordel pluss kunder er ganske nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble innført i april eller noe?

Men jeg mener jo alikevel at man da ikke kan bruke det et argument for hva man pr. dags dato mener om banken (siden det ikke er gjeldende lenger)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er interessert i å få høre hvordan evt. brukere av Nordea opplever banken. Kundeservice? Praktisk bruk av nettbank?

Fornøyd / ikke fornøyd?

For / i mot?

Svar mottas med takk!

Har hatt de i 10 år og vi begge er fornøyde. vel har de vert dyrere enn andre banker,men for oss så betyr det mere å ha en bank hvor de kjenner oss. Liten by. hadde postbanken før...de hadde ikke utlånsavd her, så den søknaden måtte til nabobyen. Søkte om 50.000 og fikk avslag. ??? skjønte ingenting. Antagelig siiter det noen på et kontor å stempler nei i søvne. hadde det vert grunnlag for nei, så hadde jeg ikke reagert.

Flyttet bank samme dag og fikk de 50.000 samme dagen.

nettbanken er grei. er fordelskunde uten at det skal skrytes opp i luften. det er fordelskundene banken lever av....vi med boligjeld og hele pakken. :skratte:

Eneste jeg ikke likte var at vår personlige rådgiver ble byttet ut....det uten at vi fikk beskjed på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jeg har akkurat byttet til Nordea fra DnB. Var totalkunde i DnB og er fordelskunde (pluss mener jeg) i Nordea. Vi fikk et rimeligere lån i Nordea enn vi hadde i DnB. Pluss at vi fikk billån i huslån, noe som gjør at vi sparer masse penger. Det er jo selvfølgelig individuelt hvordan man blir behandlet av de som jobber der, men vi er kjempefornøyd med kundebehandleren vi har i Nordea. Det var i utgangspunktet er skikkelig heks av en kundebehandler i DnB som gjorde at vi bestemte oss for å bytte bank.

I alle fall så er jeg foreløbig kjempefornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Jeg har vært kunde i Nordea i over 20 år (fra den tid det het Kreditkassen...hehe), og er strålende fornøyd. Mye pga en kundebehandler som er helt unik. Den dagen hun går av med pensjon, blir jeg vel desperat!

Er fornøyd med alle tjenester, og som fordelpluss kunde har jeg ingenting å klage på:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dritt bank! Har endelig fått gjort opp alle kontoer etter maaange år som kunde. Nettbankløsningen er utrolig dårlig i forhold til Skandiabanken og Storebrand. Generelt tar de seg utrolig bra betalt for det meste og har dårlig kundeservice.

Det er nok ikke uten grunn at Skandiabanken har kommet best ut på kundeundersøkelse år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes TS bør glemme følelser, personlige erfaringer og heller satse på tall. Søk på og les om billigste banker, nå har det også blitt enklere å bytte bank. Og når du ser tallene, spør deg selv om du er villig å betale flere tusen pr år for å ha god servise og personlig forhold til banken. Hvis ja, Nordea bank er definitivt noe for deg.

Sjekk denne linken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg har vært kunde i Nordea i all min tid (også siden det var Kredittkassen). Vel vitende om at jeg kanskje kunne spart hvis jeg bytter. MEN som mange andre sier, så er kundebehandleren min fantastisk. Det er grunnen til at jeg ikke bytter. Hun har full oversikt over forsikringer, bank, lån, bolig, det er nesten utrolig. Hun ringer og ordner opp nå når vi holder på å kjøpe bolig, og er alltid i godt humør, åpner dørene tidlig for oss hvis vi kun kan komme før bankens åpningstider, og sitter lenge med oss utover ettermiddagen hvis det er eneste tidspunktet vi kan komme dit på, pga våre jobber.

Vi kunne fått et billigere lån i postbanken, men det er så behagelig at noen andre har full kontroll på økonomien min at vi velgte å holde oss til Nordea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dnb hadde en kommentar til testen om billigste bank. Der teller lønskonto ganske mye - dvs. testen er basert på at man har en del penger på lønnskonto. Både Dnb og Nordea har bevisst lav rente på lønskonto fordi de ønsker at man skal spare på andre måter. Derfor kommer de dårlig ut i testen og de innrømte også nettavisen.

http://www.nettavisen.no/okonomi/privat/article1796137.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...