Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #1 Del Skrevet 2. mai 2008 Er helt tom for middagsideer. Men har mye kyllingkjøttdeig i frysen. Noen som har noen gode oppskrifter til meg??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susie Q Skrevet 2. mai 2008 #2 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Her en rimelig enkel oppskrift som du kan bruke sammen med kyllingkjøttdeig. Kjøttdeigen stekes i olje. Kok opp ris. Kok eller stek/wok ferske eller frossne grønnskaer (gjerne wokblanding) Bland alt sammen i en gryte og smak til med søt chillisaus og soyasaus. Endret 3. mai 2008 av Susie Q Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jigva Skrevet 2. mai 2008 #3 Del Skrevet 2. mai 2008 Hva med kylling-burgerne til Rachael Ray Kyllingkjøttdeig 1 håndfull Allehånde 1 håndfull grillkrydder 1 håndfull paprika krydder 1 håndfull meksikansk chillipulver Jeg putter også i løk Dette blandes godt med fingrene, så lager du 4 like store kaker. Stek dem gjennomstekte. Tilbehør Hjemmelaget Guacamole Avocado Sitronsaft Hvitløk most i litt salt Tomat litt chillipulver Avocadoen moses og blandes med resten av indegriensene. Man kan spise alt dette på hamburgerbrød, men jeg tåler ikke altfor mye brød og helst ikke så hvitt som det hamburgerbrød er så et alternativ er å servere Cous Cous salat med litt tomat, agurk og eventuelle andre grønnsaker du liker i. Dette er KJEMPE GOD MAT!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2008 #4 Del Skrevet 3. mai 2008 Hva med kylling-burgerne til Rachael Ray Kyllingkjøttdeig 1 håndfull Allehånde 1 håndfull grillkrydder 1 håndfull paprika krydder 1 håndfull meksikansk chillipulver en håndfull av div krydder?? Jeg putter også i løk Dette blandes godt med fingrene, så lager du 4 like store kaker. Stek dem gjennomstekte. Tilbehør Hjemmelaget Guacamole Avocado Sitronsaft Hvitløk most i litt salt Tomat litt chillipulver Avocadoen moses og blandes med resten av indegriensene. Man kan spise alt dette på hamburgerbrød, men jeg tåler ikke altfor mye brød og helst ikke så hvitt som det hamburgerbrød er så et alternativ er å servere Cous Cous salat med litt tomat, agurk og eventuelle andre grønnsaker du liker i. Dette er KJEMPE GOD MAT!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jigva Skrevet 4. mai 2008 #5 Del Skrevet 4. mai 2008 Yup, en håndfull.. se litt på Racheal Ray så forstår du.. Bare bruk hånden som målingsinstrument, dekk til håndbaken med krydder og putt i deigen.. Ellers så kan jeg tenke meg at en håndfull krydder er ca 1-2 spiseskjeer. Litt original måte å måle på, men herregud så gode de kakene blir. Må være åpen for nye metoder vet du.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 4. mai 2008 #6 Del Skrevet 4. mai 2008 Yup, en håndfull.. se litt på Racheal Ray så forstår du.. Bare bruk hånden som målingsinstrument, dekk til håndbaken med krydder og putt i deigen.. Ellers så kan jeg tenke meg at en håndfull krydder er ca 1-2 spiseskjeer. Litt original måte å måle på, men herregud så gode de kakene blir. Må være åpen for nye metoder vet du.. Hvor mye kylling kjøttdeig bruker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jigva Skrevet 4. mai 2008 #7 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg bruker en pakke kyllingkjøttdeig 500g (er det ikke), disse fordeler jeg til 4 store kaker. Du får jo se an hvor mye chilli du vil ha i, men jeg synes ikke det meksikanske chillipulveret er så sterk. Sist jeg lagde dem eksperimenterte jeg med litt muskat i også, ble kjempe godt, i tilfelle så bruk ca en halv håndfull muskat eller rundt 1 spiseskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 4. mai 2008 #8 Del Skrevet 4. mai 2008 Bland sammen kyllingkjøttdeigen med 2 fedd finhakket hvitløk, 1 finhakket chili uten frøene, maldonsalt og pepper. Lag små kjøtbolller som du steker i god olje. Server sammen pestopasta. Kan godt lage noen hvitløksbrød til også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå