Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal bake til en venns konfirmasjon, men synes jeg pynter kakene kjedelig, de bør jo pyntes for fest i en sli anledning!!!

Trenger tips til hvordan jeg skal pynte en suksessterte og en rund sjokoladekake med smørkrem. (blkir ikke aktuellt å sette en konfirmant på toppen, for det kan jo ikke være det på alle kakene....)

Det jeg har brukt fra før er å dryse revet sjokolade på suksessterta, og sprøyte smørkrem i mønster på sjokoladekaka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med jordbær i pene skiver på sjokoladekaken? Jordbær er godt sammen med sjokoladen og det røde tar seg godt ut mot det brune.

Skrevet

Skriv navnet i sjokolade på suksesstrerta + litt pynt i sjokolade som står opp langs kanten.

Skriv navnet passe stort og pent på et papir. Legg bakepapir over. Smelt sjokolade og ha i en pose. klipp et bittelite hull og skriv navnet på bakepapiret (da kan du bare følge strekene).

lag eventuelt også noen blomter, stjerner, initialer elelr annet som du kan sette rundt kanten til pynt - lekkert hvis dette står på kaka heller enn å ligge.

Sjokoladekaka kan du gjøre tilsvarende med enten hvit eller mørk sjokolade. Eller du kan lage sjablong av smilefjes, hjerte, symbol og drysse mønster i melis. "Blonde"kakepapir funker også bra til dette.

Et par marspipanroser kan være fint eller enda bedre uspørytede levenderoser eller fioler, så dette til salgs på matbutikken på brynsenterert - nydelig og vekker garantert oppmerksomhet.

Skrevet
Skriv navnet i sjokolade på suksesstrerta + litt pynt i sjokolade som står opp langs kanten.

Skriv navnet passe stort og pent på et papir. Legg bakepapir over. Smelt sjokolade og ha i en pose. klipp et bittelite hull og skriv navnet på bakepapiret (da kan du bare følge strekene).

lag eventuelt også noen blomter, stjerner, initialer elelr annet som du kan sette rundt kanten til pynt - lekkert hvis dette står på kaka heller enn å ligge.

Dette var en god ide! :)

*snapper tipset*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...