Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dere erfarne eBay-shoppere, hvor lang tid pleier det å gå fra betaling til en mottar varene? Og er det vanlig at en mottar en bekreftelse fra selger om at varen er sendt?

Jeg hadde endel kontakt med selger i forkant av kjøpet og betaling, men etter at jeg betalte via PayPal for for en uke siden har jeg ikke hørt noe. Jeg har sendt henne en mail og spurt om når varen blir sendt, men har ikke fått noen tilbakemelding. I forkant av betaling avtalte vi at varen skulle sendes med UPS (sendt fra USA, betalte 50$ i frakt)

Nå er det mange år siden jeg kjøpte noe via eBay sist så husker ikke helt hvor lang tid en skal forvente at ting tar. Forventer jo ikke at varen skulle kommet frem enda, men skulle jo gjerne vist om den i det minste er sendt. Dette er snakk om en som sleger mye og som har utelukkende positive tilbakemeldinger, så regner med at selger er seriøs. Det er vel ikke meningen at jeg skal legge tilbakemelding til selger før jeg har mottatt varen? Noen som har erfaringer å dele?

Endret av Titta
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Dere erfarne eBay-shoppere, hvor lang tid pleier det å gå fra betaling til en mottar varene? Og er det vanlig at en mottar en bekreftelse fra selger om at varen er sendt?

Jeg hadde endel kontakt med selger i forkant av kjøpet og betaling, men etter at jeg betalte via PayPal for for en uke siden har jeg ikke hørt noe. Jeg har sendt henne en mail og spurt om når varen blir sendt, men har ikke fått noen tilbakemelding. I forkant av betaling avtalte vi at varen skulle sendes med UPS (sendt fra USA, betalte 50$ i frakt)

Nå er det mange år siden jeg kjøpte noe via eBay sist så husker ikke helt hvor lang tid en skal forvente at ting tar. Forventer jo ikke at varen skulle kommet frem enda, men skulle jo gjerne vist om den i det minste er sendt. Dette er snakk om en som sleger mye og som har utelukkende positive tilbakemeldinger, så regner med at selger er seriøs. Det er vel ikke meningen at jeg skal legge tilbakemelding til selger før jeg har mottatt varen? Noen som har erfaringer å dele?

1-2 uker. Sender de hver dag? En gang i uka? (Står ofte på Ebay-siden.)

Ulikt med bekreftelse om når sendt.

1. mai kan nok forsinke. Den som selger mye har nok også stor pågang på mail. Du kan jo gi pos feedback når du har fått varen, men bemerke at det var vanskelig å få kontakt.

Gjest trylla
Skrevet

Du bør ikke gi feedback før du har mottatt varen. (Den kan ikke trekkes tilbake!).

Skrevet
Du bør ikke gi feedback før du har mottatt varen. (Den kan ikke trekkes tilbake!).

Det var jo det jeg regnet med - det er jo fint lite jeg kan tilbakemelde om før det, men begynte å stusse på om hun forventer noe mer siden jeg ikke har hørt fra henne siden.

Men da er det vel gjerne ikke så uvanlig da at en ikke får tilbakemelding når varen er sendt. Gir det en ukes tid og så får jeg heller purre på henne hvis jeg ikke har hørt noe / fått varen innen da.

Skrevet

UPS har 3 dagers leveringstid overalt i verden , men trodde minstetaksten til UPS var over 100 USD$ for store kunder og enda høyere for småselgere .

Blir overrasket dersom du mottar pakka med UPS , for å si det sånn , men aldri si aldri .

Selgeren har sikkert sendt med vanlig post , så er sikkert det som tar tid .

Gjest Gjest
Skrevet

Vær obs på at UPS er kjent for sine skyhøye avgifter i det varer krysser landegrenser. Derfor kan det og skje at pakken blir holdt igjen mens de sender ut regning på disse.

Har selgeren derimot sendt med USPS og du har betalt for USP, så bør du ta dette opp med vedkommende når pakken kommer.

Gjest Gjest
Skrevet
Og er det vanlig at en mottar en bekreftelse fra selger om at varen er sendt?

Det er vel ikke meningen at jeg skal legge tilbakemelding til selger før jeg har mottatt varen? Noen som har erfaringer å dele?

1) Noen gjør det, andre gjør det ikke. Det er opp til hver enkelt selger.

2) Nei. Du har 90 dager(som snart blir 60 dager) etter transaksjonen på å legge igjen feedback. Det er altså noe av det siste du behøver å tenke på.

Skrevet

Jeg har alltid opplevd 1 uke max :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...