Gå til innhold

Barnevernet betale barnehagen ???

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

vet hvordan helsestasjon helsestasjon og barnevern fungerer jeg serru....... :sjarmor:

"Mora vil ikke ta imot "frivillig" tilbud fra barnevernet nei......

her er det noe hun skjuler ja...hvorfor vil du ikke ta imot "kjempetoppers"

"tilbud " fra barne"vernet" da........????her blir det kanskje nødvendig med et lite hjemme"besøk" eller ti ja, press press press.........

Du er kanskje ansatt idet offentlige selv Retz??

Barnevern eller helsestasjon eller?? :sjarmor:

Merkelig det gjest. Det har seg nemlig slik at helsestasjoner melder saker ytterst sjelden til barnevernet (gjelder både helsestasjoner og barnehager, skolene er bedre). Det er et problem motsatt vei av det du sier. Og det har jeg selv gjort undersøkelser på... Så det så!!

Men - selvfølgelig skjer det, men det er ikke noe vanlig problem at helsesøster rotter seg sammen med barnevernet for å ta rotta på fattige og vanskeligstilte foreldre. Ikke i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savner opplysning om du er alene om den daglige omsorgen eller om du er gift/samboer.

Barnevernet stiller også opp selv om det ikke er omsorgssvikt. De jobber også forebyggende. Jeg har et barn som sliter veldig og som trenger mye støtte og hjelp. Skolen gjør det de kan uten å ha fått tildelt ressurser, men overraskende så fikk vi hjelp fra barnevernet. De har nemlig ressurser! Jeg har bare positive erfaringer og er uendelig glad for at de stiller opp for barnet mitt.

hei

det er vel kommunen og ikke barnevernet som betaler, barnevenet her jeg er har kbapt nok til skrivepapir og i nabokommunen står det femten barn og venter på hjlep men barnevernet har ikke resurser

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg syns det er kommet fram mye bra her vil bare si at vis du har lite penger kan det hende at kan vere und bidag til barnepass dette kan du høre om på trygdekontoret, vis du ikke er det så syns jeg du skal ta hjelp vis helsesøster mener du har grunn til og få hjlp så går nok det jeg tror helsesøster og barnvernet komme lenger i kommunen en du vis det er resurser og det kommer an på, det er slika t det er forskjellig fra kommune du bor i noen plaser må de gi et klapp på skulderen og si at vi vet at du sklulle aht det og det men vi har ikke råd

jeg vil si til de som var litt sinte på forbannet at jeg ogs syntes det var litt drøyt men jeg vet at det kan vere sånn enkelte kommuner men jeg vet at det kan vere sånn andre sier i andre kommuner det kommer litt an på vor du bor, noen har resurser til og få gode folk noen ikke

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...