Gjest N Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Hei! Jeg trykker på "trygg fjerning av maskinvare" men den vil ikke godkjenne... Jeg har trukket den ut før uten å gjørde det... er det derfor? Og er det mulig å gjøre noe med det? På forhånd takk!
*Enigma* Skrevet 2. mai 2008 #2 Skrevet 2. mai 2008 Hei! Jeg trykker på "trygg fjerning av maskinvare" men den vil ikke godkjenne... Jeg har trukket den ut før uten å gjørde det... er det derfor? Og er det mulig å gjøre noe med det? På forhånd takk! Nøyaktig hvordan er det du gjør dette? Dobbeltklikker du på ikonet nede ved klokka slik at du får opp en ny boks med devices, merker den maskinvaren du vil stoppe og trykker på stopp? Får du noen feilmelding når du forsøker å stoppe maskinen?
Miel Skrevet 2. mai 2008 #3 Skrevet 2. mai 2008 Har du noen programmer oppe som bruker et eller annet fra minnepinnen? (Bilder, dokumenter, hva som helst.) I så fall, lukk disse.
Gjest N Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Nøyaktig hvordan er det du gjør dette? Dobbeltklikker du på ikonet nede ved klokka slik at du får opp en ny boks med devices, merker den maskinvaren du vil stoppe og trykker på stopp? Får du noen feilmelding når du forsøker å stoppe maskinen? Jepp... trykker på ikonet, men får feilmelding...
Nausicaä Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Prøv å slå av maskinen og fjern minnepinnen når maskinen er av.
*Enigma* Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 Jepp... trykker på ikonet, men får feilmelding... Dæven....det var informativt. Kunne du kanskje skrevet hva slags feilmelding du får, sånn at det blir mulig å hjelpe deg? Ettersom jeg jobber med dette så burde jeg sikkert visst at jeg burde stilt spørsmålet annerledes: Hva slags feilmelding får du? Hva sier den?
Gjest N Skrevet 3. mai 2008 #7 Skrevet 3. mai 2008 Dæven....det var informativt. Kunne du kanskje skrevet hva slags feilmelding du får, sånn at det blir mulig å hjelpe deg? Ettersom jeg jobber med dette så burde jeg sikkert visst at jeg burde stilt spørsmålet annerledes: Hva slags feilmelding får du? Hva sier den? Den sier at jeg må ptøve senere, og må slå av eventuelt programmer.
Dru Skrevet 3. mai 2008 #8 Skrevet 3. mai 2008 Det betyr at minnepinnen er i bruk av ett eller annet program. Hvis du ikke vet hvilket program det er, så kan du bare skru av maskinen og ta ut minnepinnen.
Gjest N Skrevet 3. mai 2008 #9 Skrevet 3. mai 2008 Det betyr at minnepinnen er i bruk av ett eller annet program. Hvis du ikke vet hvilket program det er, så kan du bare skru av maskinen og ta ut minnepinnen. Ok... jeg endte opp med å gjøre det. Men det skjer jo hver gang. Må jeg da først slå av pc'en hver eneste gang jeg skal plugge den ut for å ikke miste noe?
Miel Skrevet 3. mai 2008 #10 Skrevet 3. mai 2008 Finn ut hvilket program som bruker minnepinnen, og om det er nødvendig. Hvis det bare er noe tullball som kjøres hver gang du plugger inn pinnen (har opplevd det selv med en bluetoothpinne) kan du avinstallere programmet.
Mann 42 Skrevet 21. mai 2008 #11 Skrevet 21. mai 2008 Vet ikke om dette hjelper deg, men det kan iallfall ikke skade: Som det sies ovenfor, så kan man ikke stoppe minnepinnen med mindre alle dokumenter som er hentet opp fra den, er lukket. Men det gjelder også dersom du har sett på minnepinnens innhold i filbehandling eller lignende. Og når du setter inne en minnepinne, så startes det jo ofte et filbehandlingsvindu. Det må også lukkes, før du får stengt av pinnen.
Gjest samson Skrevet 21. mai 2008 #12 Skrevet 21. mai 2008 Sikker på at du alltid lukker explorer-vinduet som viser oversikten over innholdet på memorysticken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå