Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har leid hos en dame i underkant av et år nå, (de bor i samme hus) og hennes sønn skal konfirmeres til helgen.

tenkte hun kunne få en bukett\potte blomst (hva passer best?)

Men også at sønnen kunne fått noe symbolsk (for det er jo hans dag)

men vet ikke helt hva det skulle vært, tenkte ikke å legge store pengene i det (ikke Bare fordi jeg er fattig student, men) fordi det bare skal være en oppmerksomhet på dagen.

(Vi har ikke noe "kontakt" utenom passering på vei til postkassen\på butikk og slike trivielle greier, men hun er en veldig hyggelig dame...)

Forslag?

blir svært takknemelig for respons:)

og en ting til: vi skal ikke være i huset på den aktuelle dagen, så passer det seg å sette det utenfor døra på morran eller best å komme med det dagen før???

Videoannonse
Annonse
Gjest Phoenix
Skrevet

Gi gutten 200 kroner og lever det personlig dagen før.

200,- er ihvertfall vanlig her blant naboer og slikt.

Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Enig. 200 kroner er vanlig fra nooer og andre man ikke kjenner særlig godt.

Skrevet

Fra "helt" utenforstående fikk jeg bare "tomme" kort tror jeg.. Litt stusselig, men det går jo an.. 200 kr høres mye ut hvis du ikke har så mye penger, og ikke kjenner de spesielt godt! Jeg fikk også fine telysestaker av noen, men det er kanskje ikke helt greia til en gutt..

Gjest Gjest
Skrevet

Et pent kort med nøytrale lykkeønskninger og en 200-lapp er vel ok? Eller en liten tynn bok med de enkleste mattoppskrifter for nybegynnere (ja dersom han ikke er en racer på kjøkkenet da)? Den kan komme til nytte når gutten skal på hybel.

Gjest Cascabel
Skrevet

Oj, 200 til en unge man ikke kjenner? Ikke rart man konfirmerer seg.

Skrevet
Oj, 200 til en unge man ikke kjenner? Ikke rart man konfirmerer seg.

Ja, synes det er en bra økning på 15år, jeg... Da jeg ble konfirmert fikk vi gjerne 50,- fra gode naboer. (Som vi hadde kjent i årevis.)

Huseiers sønn hadde jeg vel max gitt et kort, tror jeg.

Evt. en åpen billett/gavekort på kino? Det blir nok brukt.

Gjest Gjest
Skrevet

Tror kanskje jeg ville gitt en blomsterbukett til gutten jeg, ikke til moren. Eller egentlig er det vel typisk å gi telegram når det bare er snakk om å gi litt oppmerksomhet til noen du ikke har særlig mye med å gjøre.

Her jeg bor har vi en ordning der en kan, i stedet for telegram, sette inn noen kroner på en konto på posten. Når konfirmasjonen finner sted får konfirmanten pengene fra posten, og et papir der det står hvem som har gitt. Det er så konfirmanten skal få noe han kan bruke, i stedet for et kort. (Da er det snakk om å betale det et telegram koster, ikke mer).

Skrevet

Jeg har aldri fått noe av våre leieboere selv om det har vært mer kjennskap enn et hei ved posten. Om du synes du har råd gir du 200 kr, hvis ikke er det nok med et kort bare for å vise at du har husket på han.

Gjest Gjest
Skrevet

Syns også 200kr passer greit å gi her (dersom du vil ta deg råd til det). Fikk selv 200kr av "alle" naboer da jeg ble konfirmert for 8 år siden, også fra de jeg/min familie ikke hadde noe forhold til. Fikk også samme sum fra min mormors naboer.. (!!)

Skrevet

Syns ikke du trenger å gi noe i det hele tatt jeg.

200 kr fra noen man ikke kjenner er mye.

Da jeg ble konfirmert fra 13 år siden fikk vi en 50-lapp fra naboer og lignende.

Gjest Gjest
Skrevet

200 er -mye- til en man ikke kjenner.. Til folk vi kjenner pleier vi å gi 500.. Jeg synes et kort er nok, evt med en femtilapp i eller noe sånt. Å gi noe til moren synes jeg virker rart, og en 15 år gammel gutt er kanskje ikke så interessert i blomster?

Skrevet

Jeg syntes et nøytralt kort med lykkeønskninger og gavekort på to kinobilletter (blir vel 150kr ca) høres veldig bra ut! Det hadde ihvertfall jeg syntes vært stas :)

Skrevet
Her jeg bor har vi en ordning der en kan, i stedet for telegram, sette inn noen kroner på en konto på posten. Når konfirmasjonen finner sted får konfirmanten pengene fra posten, og et papir der det står hvem som har gitt. Det er så konfirmanten skal få noe han kan bruke, i stedet for et kort. (Da er det snakk om å betale det et telegram koster, ikke mer).

Hørtes KJEMPE smart ut, det er jo både praktisk og lett for alle å "gi", og så "får" man gleden av å sende noe i posten ;) koselig.

Jeg syntes et nøytralt kort med lykkeønskninger og gavekort på to kinobilletter (blir vel 150kr ca) høres veldig bra ut! Det hadde ihvertfall jeg syntes vært stas :)

Tror kanskje jeg går for denne. Hadde jeg også likt..

Men TUSEN takk for alle innspill\meninger og forslag. :goodbye:

Skrevet

Det er ganske vanlig å gi 200 kr til "ukjente men litt kjente" nå. Jeg fikk 200 kr av min mors kollegaer for 3 år siden. Personer jeg ikke kjente eller noe! Fikk 200 kr av de få naboene vi hadde.. :)

Jeg hadde nok gitt 150-200 kr. Selv som fattig student, og heller droppet noe til moren. Det er ikke hennes store dag. Kanskje litt frekt, men jeg tipper hun overlever.

Skrevet

jeg fikk ca 200 kroner hver fra "halve gata" når jeg konfirmerte meg for 14 år siden så det er vel litt opp og ned hvor vanlig det er ?

likte ihvertfall kinobillettideen, da får han mulighet til å velge selv hvilken film etc :)

Gjest Phoenix
Skrevet

Kinobillett-ideen var slettes ikke dum :)

Gjest Gjest
Skrevet
Kinobillett-ideen var slettes ikke dum :)

Gavekort på kinoen er veldig greit å gi til de man ikke vet hva ønsker seg. Det varer som regel et år. :jepp:

Skrevet

En hundrelapp og et kort holder i massevis, men bør leveres personlig.

Skrevet

Kinobilett var jo genialt, det skal jeg huske neste gang det er komfirmant her i gata!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...