Gå til innhold

Sterk mat og gravid

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Er det noen som vet om det er "farlig" å spise sterk mat når man er gravid (er snart 11 uker)? Jeg vet at jeg selv kan få halsbrann f.eks, men jeg tenker på om fosteret vil ta skade på noe vis?

Hilsen 1.gangs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Hehe, ja, har tenkt på den.. Regner vel med at det hadde stått på matportalen og sånn. Men lurer på hvorfor gravide på overtid blir rådet til blant annet sterk mat..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sterk mat på overtid er vel at det visstnok muligens kan hjelpe til med å sette igang fødselen. Men, det betyr ikke at det er farlig for oss som ikke har kommet så langt. (sex kan også virke på samme måten, men er ikke farlkig likevel) Det er nemlig at disse måtene å "starte" fødselen på ikke funker dersom du ikke er moden nok for det.

Halsbrann man man få ja, men ikke alle har slike plager, jeg er fortsatt meget glad i taco, og har ingen halsbrannplager av den grunn. Og neida, det er ikke farlig for babyen.

Så kos deg med den maten du har lyst på du. Og merker du ubehag av å ha spist sterk mat, så får du kanskje ikke så lyst på den så mange ganger, men da spiser du jo likevel det du har lyst på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke kvinner i f.eks. india slutter å spise krydret mat selv om de er gravide...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker sterk mat og spiste masse chili og hvitløk hele svangerskapet. Underlig nok fikk jeg halsbrann av fiskeboller i hvit saus - men IKKE av chili con carne... :ler:

Ungen drikker jo fostervannet i magen, og enkelte mener jo at den da blir introdusert til forskjellige smaker (samme som når man ammer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...