Gjest Gjest_fortvilet_* Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Diskusjon/krangel i dag...: Samboer mener at jeg bare ser det negative ved han, at jeg mener "masse" er feil med han og med forholdet vårt. Han vil ikke gjøre det slutt, men han skjønner ikke hvordan jeg kan se for meg en framtid med han, siden jeg synes det er så mye som er feil!! Utgangspunktet for krangelen er en sak jeg er misornøyd med. I tillegg er det 2 andre ting i livet/samlivet vårt som plager meg. 2 av disse 3 tingene har med han direkte å gjøre, den tredje tingen er "mitt" problem som jeg jobber med å komme over (ikke narkotika eller noe slikt, he he:) Men når han sier "massevis av ting" som jeg er misfornøyd med, kjenner jeg meg ikke igjen. Jeg ber han konkretisere, og da sier han bare at jeg vrir og vender til det blir negativt uansett. Kankje har han rett, det er bare så håpløst når jeg ikke aner hva han mener! Da kan jeg jo heller ikke gjøre noe med det. Vi ble avbrutt fordi vi fikk besøk, men mens vi hadde besøk kvernet spekulasjonene rundt i hodet mitt. Jeg lurer på om dette er hans måte å be meg gjøre det slutt på? At han ikke vil gjøre det selv, men at han prøver å overbevise meg om at jeg er så misfornøyd med livet vårt sammen at det er best å bare kutte...? Er jeg på jordet? Bør jeg la være å spekulere?
camilla* Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Ikke spekuler. Si til han, som du sier her, at det er kun to ting du er missfornøyd med, og si hvilke. Fortell og om den tredje, som du jobber med selv. Spør så hva det er han mener du er missfornøyd med, hvordan han tolker misnøyen din? Snakk om hvordan han opplever misnøyen din. Si hva det er du ønsker /krever av han og spør om han kan klare å gjøre noe med det eller ikke. Klarer han ikke å leve opp til det du vil, så må du gå deg selv og finne ut om du kan leve med det slik det er nå. Fortell han også det du liker ved han og hvorfor du vil være sammen med han
Paladin Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Man sier mye rart som man egentlig ikke mener i en opphetet diskusjon. Det er aldri noe gøy å bli kritisert og hvis det skjer endel ganger så synes ikke jeg at det er rart om man i et opphisset øyeblikk svarer noe sånt som "hvis det er så mye feil med meg som du sier, hvorfor ønsker du da å være sammen med meg?" Så reaksjonen hans kan være en måte å prøve å få slutt på kritikken under krangelen. Man bringer samlivets fremtid på banen og håper at partneren da skjønner alvoret og slutter med kritikken. Problemet er at en slik taktikk ofte bare eskalerer diskusjonen enda mer. Jeg tror det beste TS kan gjøre er å fortelle samboeren sin om alle de BRA sidene ved ham og fortelle at hun ønsker å være sammen med ham og bygge en fremtid sammen. Så kan hun nevne at det er kun 2 ting hun håper han kan forbedre. Samtidig bør hun nevne at hun sikkert bør forbedre noe selv også og foreslå den tingen hun allerede vet. Hun kunne også spørre ham om hva han synes kan gjøre forholdet deres enda bedre. Det viktige er at han forstår at de SAMMEN må jobbe for å få forholdet til å funke bedre. Det er lettere å motta kritikk pakket sammen med mange positive kommentarer, spesielt når den som kommer med kritikken også forteller om sine egne svake sider og viser at hun er villig til å jobbe med seg selv også. Så jeg ville ikke vært engstelig for en krangel hvor samboeren sa det han sa. Det betyr ikke at han er i ferd med å gi opp forholdet. Men om man har gjentatte krangler om de samme tingene og man ofte blir kritisert for det ene og det andre, ja da kan man gå lei og gi opp forholdet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå