Gjest den store bolla Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er en overvektig dame(1.58 høy og 80 kg), og nå skal jeg i ett pent selskap, og er mildt sagt drit lei av å pene damer i pene kjoler som ser på meg... Kanskje di ikke ser og tenker det jeg tror di tenker, men jeg ser på meg selv så den store tykke bolla i selskaper i kjole... Å nå vil jeg prøve å gå ned noen kilo, dette selskapet er om en mnd, så jeg bør virkelig ta meg i sammen om jeg skal klare å gå ned noen kilo.. Tror dere at en uke eller to med bare frukt og grønt som mat, og vann som drikke vil fungere, og så venne kroppen til vanlig mat igjen dei to siste ukene, men då med ett sunnere og bedre kosthold enn før?? og mye trening, har hørt at trening i vann er bra for svært overvektige.. Trenge å slanke meg for helsa og selvbilde.... så please svar meg om dette er helt dødfødt.
Gjest Gjest_beate_* Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Spørsmålet er vel heller hvor mye du kommer til å gå opp igjen etterpå etter en slik sulte+ødelegge forbrenningen kur...
Gjest Helen Parr Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg ville ikke forsøkt den "lettvinte" løsningen med en eller annen vidunderkur. Sannsynligheten for at du går ned og så opp igjen når du begynner å spise normal mat, er nokså stor. Det finnes masse informasjon både her og på nettet for øvrig om sunt kosthold. Noen universalregler er det imidlertid: *Kutt ut snop, sukkerholdig drikke, kaker, chips osv. *Spis masse grønnsaker, mager fisk og magert kjøtt, men frukt, brød og andre karbohydrater i kontrollerte former. Det kan være en idé å telle kalorier, særlig dersom du aldri har vært bevisst på dette tidligere. (Å melde seg inn i vektklubben.no fungerer for mange, meg selv inkuldert) *Forsøk å få masse mosjon. Dette er godt for både form og selvtillit. *Sett deg realistiske mål. Da er det lettere og lykkes, dessuten er det lettere å holde vekten nede dersom man ikke mister vekt for raskt. Jeg tror det er viktig å sette seg skikkelig inn i det med matens sammesetning og kaloriinnhold for å lykkes med total omveltning av livsstil. Det krever nemlig kunnskap å spise sunt. Lykke til!
Gjest Gjest-M- Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Selvsagt vil du gå ned i vekt hvis du bare spiser frukt og grønt og drikker vann, men det er jo helt uforsvarlig. Ikke tror jeg du vil klare å gjennomføre det heller. Man kan ikke begynne en sultediett bare fordi man plutselig skal i selskap. Begynn med å kutte sukker og raske karbohydrater. Spis lite og ofte, sunne matvarer som kroppen din har godt av. Drikk mye vann. Begynn å mosjonere. Du vil ikke gå ned til 60 kilo til det selskapet, men du er på god vei til å få et sunnere og lettere liv på denne måten. Det tar litt tid å bli overvektig, det tar tid å bli slank.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Meld deg inn i vektklubben på VG.no. Der kan du gå ned inntil 1 kilo i uken . Gå en times tur hver dag. Du vil få gode resultater. Lykke til Dette klarer du
Gjest Pest Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror du kan bruke helgen på å holde deg til frukt og vann. Som en kickstart og utrenskingskur. Men i uken som kommer kan du heller fokusere på å drikke to til tre liter vann for dag, kun spise trege karbohydrater og holde deg unna hurtigmat og snop. Når neste helg er her, så skrubber du kroppen, bruker selvbruningskrem og går inn for å føle deg fin.
Gjest Casey Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Tror dere at en uke eller to med bare frukt og grønt som mat, og vann som drikke vil fungere, og så venne kroppen til vanlig mat igjen dei to siste ukene, men då med ett sunnere og bedre kosthold enn før?? quote] Det hørtes kjedelig ut. Hvorfor ikke tenke helhetlig og ta det skrittvis der du skriver opp dine måltider og trening i egen bok? Lån bøker på biblioteket eller kjøp kostholdsbøker og om mosjon og de ulike diettene som finnes. Noen blir motivert av et par uker på en spesiell diett de liker og kan leve med, for så å gå over til et mer variert og levelig kosthold med 4-6 måltider pr. dag. Endret 1. mai 2008 av Casey
Gjest Gjest_Zora_* Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er en overvektig dame(1.58 høy og 80 kg), og nå skal jeg i ett pent selskap, og er mildt sagt drit lei av å pene damer i pene kjoler som ser på meg... Kanskje di ikke ser og tenker det jeg tror di tenker, men jeg ser på meg selv så den store tykke bolla i selskaper i kjole... Å nå vil jeg prøve å gå ned noen kilo, dette selskapet er om en mnd, så jeg bør virkelig ta meg i sammen om jeg skal klare å gå ned noen kilo.. Tror dere at en uke eller to med bare frukt og grønt som mat, og vann som drikke vil fungere, og så venne kroppen til vanlig mat igjen dei to siste ukene, men då med ett sunnere og bedre kosthold enn før?? og mye trening, har hørt at trening i vann er bra for svært overvektige.. Trenge å slanke meg for helsa og selvbilde.... så please svar meg om dette er helt dødfødt. Svar til 'den store bolla'... Jeg har nettop kommet over noe som heter Ketose-kuren, som skal være VELDIG bra, særlig på store mennesker. En venninne har nettop tatt av 2 kg på 4 dager. Maten ser VELDIG bra ut også og du sulter ikke - heller tvert om. Jeg vet ikke så inngående om dette enda. Men det går forenklet sagt ut på å kutte ut karbohydrater, i hovedsak poteter, pasta, ris og brødmat. Kosten skal bestå for det meste av proteiner (kjøtt, fisk og kylling) grønnsaker og frukt. Jeg anbefaler deg å sjekke det ut iallfall, hvis du vil relativt hurtig ned i vekst. Men det er med denne som med andre KURER, du kan ikke gå helt tilbake til ditt vanlige kosthold etter kuren, men endre den. Ellers vil du bare legge på deg det du har tapt. Etter mine erfaringer, er kornprodukter, og sukker, den verste fienden når det gjelder fedme. Poteter og ris er en annen faktor pga. stivelsen. Lykke til ;oD
Gjest Gjest-M- Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Svar til 'den store bolla'... Jeg har nettop kommet over noe som heter Ketose-kuren, som skal være VELDIG bra, særlig på store mennesker. En venninne har nettop tatt av 2 kg på 4 dager. Maten ser VELDIG bra ut også og du sulter ikke - heller tvert om. Jeg vet ikke så inngående om dette enda. Men det går forenklet sagt ut på å kutte ut karbohydrater, i hovedsak poteter, pasta, ris og brødmat. Kosten skal bestå for det meste av proteiner (kjøtt, fisk og kylling) grønnsaker og frukt. Jeg anbefaler deg å sjekke det ut iallfall, hvis du vil relativt hurtig ned i vekst. Men det er med denne som med andre KURER, du kan ikke gå helt tilbake til ditt vanlige kosthold etter kuren, men endre den. Ellers vil du bare legge på deg det du har tapt. Etter mine erfaringer, er kornprodukter, og sukker, den verste fienden når det gjelder fedme. Poteter og ris er en annen faktor pga. stivelsen. Lykke til ;oD Bare for ordens skyld, den heter Ketolyse-kuren. Boka er skrevet av Torkel Andersen. Skulle noe av dere være interessert, bli med inn på tråden som heter "Jeg skal prøve å komme i ketose". Mange tips og gode råd der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå