Gjest Gjest nå Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg vet absolutt ikke hva jeg skal gjøre nå. Sambo har kommet til konklusjonen i dag at han trenger å bo alene litt. Han vil ikke slå opp ettersom han bare trenger litt tid, men det var da utrolig dårlig timing. Så jeg sliter så utrolig nå. Jeg har absolutt ingen steder å være. Jeg kan ikke dra hjem til foreldre nå, venner bor jo med kjæreste e.l. o gjerne alt for små leilghetere jeg har kanskje 500 kr igjen på konto så absolutt ikke råd til å leie noe nå, og pga trygdekontoret har rotet bort papirene mine fikk jeg heller ikke sykepenger nå og neste lønning er den 25 mai. Jeg har pratet litt med sambo, og jeg kunne fint få låne vaskemaskin og dusj, og jeg får lov til å lage meg mat her så lenge han ikke er her. Så jeg tror jeg faktisk må synke så dypt at jeg må bo i bilen til alt blir bra. Jeg har ikke noe annet sted å gjøre av meg og jeg vet absolutt ikke hva jeg kan gjøre nå. Er så fortvila og greier ikke stoppe og gråte, endte med at sambo bare gikk. Eller eks sambo blir det kanskje nå.
Gjest Gjes nå - TS Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror ikke jeg trenger noen svar jeg bare trengt å få det ut.
Gjest Bond Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg synes det er utrolig dårlig gjort av samboeren! Hvis du ikke har et sted å gå, at du skulle bo i bilen bare fordi han trenger litt luft?! Beklager, du sa at ingen trenger å svare, men dette var jo helt grusomt gjort av ham! Er du sikker du ikka kunne reise hjem til foreldre? Uansett forhold, foreldre er foreldre og de er mennesker som oftest stiller opp. Jeg vet da ingenting om situasjonen din, men er du sikker at dette ikke er en mulighet? Håper det går bra med deg.
~Mocca~ Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Vil du virkelig være sammen med en som bare kaster deg på gaten?...
Gjest Gjest nå - Ts Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Vil du virkelig være sammen med en som bare kaster deg på gaten?... Så absolutt ikke, men det hjelper fortsatt ikke på situasjonen nå. Jeg har som sagt 500 kr og får dermed ikke gjort stort. Foreldrene mine kan jeg ikke dra hjem pga andre grunner så der kommer jeg ingen vei. Og de vennene jeg har er felles venner og dermed på hans side. Jeg spurte han pent i sta om at jeg stikker bort når han kommer hjem fra jobb og kommer hjem etter at han har lagt seg. Det kan jo funke så lenge jeg er sykemeldt, men blir vanskelig når jeg er tilbake i jobb.
milla-mor Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Vil du virkelig være sammen med en som bare kaster deg på gaten?... Tenkte jeg også... I alle dager. Det må da være måte på problemer denne "tenkingen" hans gir deg. Og hvor lenge skal han tenke? Hva skal han tenke på? Jeg ville ikke tolket dette som en pause, men et brudd. Særlig fra min side, som hadde sovet i bilen i x antall dager. Nei, fy søren, det var ikke særlig kult gjort.
Daenrys Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Greit nok at han vil ha pause altså, men man kan da vel oppføre seg som et menneske for det? Man kaster jo ikke folk som ikke har et sted å dra ut på gata? Hjelpe meg...
milla-mor Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Men finnes det ikke noe som heter "nødhjelp" på sosialkontoret? Dra til ditt nærmeste nav-kontor, og si at du er husløs og pengeløs. Hvis de ikke hjelper deg, så fatter jeg ikke hva de er til for...
Gjest Tnita Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 For en forderdelig egositisk fyr! Er han klar over hva for en forferdelig ting han har gjort? Nei, håper det ordner seg for deg, og det gjør det nok på ett eller annet vis selv om det kanskje ikke virker slik nå.
Gjest Alabama Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har absolutt ingen steder å være. Jeg kan ikke dra hjem til foreldre nå, venner bor jo med kjæreste e.l. o gjerne alt for små leilghetere jeg har kanskje 500 kr igjen på konto så absolutt ikke råd til å leie noe nå, og pga trygdekontoret har rotet bort papirene mine fikk jeg heller ikke sykepenger nå og neste lønning er den 25 mai. Hvordan hadde du tenkt til å klare deg på 500 kr helt frem til 25. mai uansett? Nå høres jeg sikkert fæl ut, men hvis du hittil ikke har hatt egne penger, bor i hans leilighet og bruker hans ting, så kanskje du burde begynne å bli litt mer selvstendig?
Gjest Gjest nå - TS Skrevet 1. mai 2008 #11 Skrevet 1. mai 2008 Fra hans side trenger han litt luft, fra min side er det et brudd. Men siden jeg ikke får gjort mye angående bo situasjonen akkurat nå så holder jeg kjeft om det. Jeg har allerede vist min misnøya om at nå mister jo jeg masse penger pga ferien vi har bestilt i sommer, jeg kommer til å dra såvist, men med billeten til både flyet og det vi skal på er det ikke mye å få gjort. Jeg har sagt jeg kan komme hit når han er på jobb, og han sa han ville ha meg her innimellom, men ikke pokker. Et forhold skal ikke fungere på kun den ene personens primisser. Grunnen til at jeg ikke vil bli uvenner med han er også pga kattene våre(mine) aldri i livet om han får liv til å eie puseguttene min og aldri la meg se igjen, det kan bare glemmes. Jeg spurte om jeg kunne være her til i morgen og det var greit, men tviler jeg i det heletatt gidder. Han er grusomt bekymra når jeg sa at jeg skulle sove i bilen, men jeg sa at det fikk være det samme, jeg greier meg fint å bo i bilen, litt kjedelig med mat og sånt, hvertfall siden jeg hater brød, men det får jeg overleve med. Har hørt om nødhjelp medn etter hva jeg har forstått så virker det som om man da må være helt uten penger og ingen mulighet i heletatt til å bo hos noen. Og for dems så godtar de ikke at jeg ikke vil bo hos venner pga de har liten leilighet virker det som. Men jeg kan høre i morra. At jeg er sykemeldt oppi det her gjør jo alt så mye verre.
Gjest Gjest nå - TS Skrevet 1. mai 2008 #12 Skrevet 1. mai 2008 Hvordan hadde du tenkt til å klare deg på 500 kr helt frem til 25. mai uansett? Nå høres jeg sikkert fæl ut, men hvis du hittil ikke har hatt egne penger, bor i hans leilighet og bruker hans ting, så kanskje du burde begynne å bli litt mer selvstendig? Jeg bruker ikke så mye penger på mat, forsikring, telefon og internett regningene måtte jeg nok ha spurt om utsettelse denne måneden. Jeg har hatt egen lønn helt til nå og greid meg selv. Ja jeg bor hos han, men nektes å betale ettersom han ikke vil at jeg skal blandes inn i hans eiendom (noe som er forståelig). Jeg betaler internett, mobil, strøm og mat her inne, og det går det en del i hver måned så jeg har nok ikke levd på han. Mesteparten av interiøret her er også mitt, så alt er ikke hans. Og vi har felles økonomi, nei hadde. Siste måneden har ikke han hatt penger, pga oppsigelse fra jobben, så da har vi levd på "mine" penger. Og ettersom vi handler for en del av gangen så har vi nok mat her (bortsett fra brød og melk) til å klare oss nogenlunde til den 25.
Gjest egen feil Skrevet 1. mai 2008 #13 Skrevet 1. mai 2008 Du virker sta og egen,ikke bare hans feil. Må være 2 om ting og bo i bilen osv Har ingen medfølelse der for deg for det finnes hjelp.
Gjest Gjest_Anne_* Skrevet 1. mai 2008 #14 Skrevet 1. mai 2008 Du må kanskje selge bilen din hvis du oppsøker sosialkontoret før du får penger der hvis ikke du er avhengig av bilen pga. jobbsituasjonen. Du kan nekte å flytte ut til den 25. og innen da har du sikkert klart å finne deg egen bolig. Man kan ikke bare sette folk på gata. Kanskje du får et lån av sosialkontoret men siden du er trygdet har du kanskje få muligheter til å betale tilbake?
Gjest Piper Skrevet 1. mai 2008 #15 Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror jeg hadde bedt han finne noe annet, til du fikk pengene dine. Virker jo som han har flere muligheter enn deg, og selv om det er hans leilighet er det utrolig sjofelt å utsette et annet menneske for noe slikt. Og hadde jeg vært deg hadde jeg avsluttet forholdet, for det får være måte på hva man skal måtte tolerere fra en som liksom skla være glad i deg. Det virker ikke akkurat som han bryr seg så mye om deg, og hvorfor da velge å fortsatt være sammen.
Gjest Gjest nå - TS Skrevet 1. mai 2008 #16 Skrevet 1. mai 2008 Du virker sta og egen,ikke bare hans feil. Må være 2 om ting og bo i bilen osv Har ingen medfølelse der for deg for det finnes hjelp. Unnskyld meg, men om du helt uten forvarsel får beskjed av samboeren din at beklager, nå vil jeg ikke ha deg her lengre. Flytt ut. Og du kan komme på besøk når jeg sier det er greit og ber deg komme innom? Det er absolutt ikke en oppførsel man skal ha ovenfor samboeren sin. Da kan man verken like eller respektere den personen særlig. Og om du har noen alternativer til hva jeg kan gjøre så gjerne hjelp meg, for jeg kommer ikke på noen. Jeg vil absolutt ikke tvinge meg på folk som kanskje bort i 20-30 kvm leilighet. Og jeg har ikke penger til noe annet sted.
Gjest Alabama Skrevet 1. mai 2008 #17 Skrevet 1. mai 2008 Jeg bruker ikke så mye penger på mat, forsikring, telefon og internett regningene måtte jeg nok ha spurt om utsettelse denne måneden. Jeg har hatt egen lønn helt til nå og greid meg selv. Ja jeg bor hos han, men nektes å betale ettersom han ikke vil at jeg skal blandes inn i hans eiendom (noe som er forståelig). Jeg betaler internett, mobil, strøm og mat her inne, og det går det en del i hver måned så jeg har nok ikke levd på han. Mesteparten av interiøret her er også mitt, så alt er ikke hans. Og vi har felles økonomi, nei hadde. Siste måneden har ikke han hatt penger, pga oppsigelse fra jobben, så da har vi levd på "mine" penger. Og ettersom vi handler for en del av gangen så har vi nok mat her (bortsett fra brød og melk) til å klare oss nogenlunde til den 25. Ok, da skjønner jeg.. Men hvis han vil ha en pause fra samboerskapet, men fortsatt vil være sammen, så skjønner jeg ikke hvorfor det er sånn hastverk? Hvorfor kan du ikke bli boende til den 25. når du får penger, og så flytte ut da?
Gjest Gjest nå - TS Skrevet 1. mai 2008 #18 Skrevet 1. mai 2008 Ok, da skjønner jeg.. Men hvis han vil ha en pause fra samboerskapet, men fortsatt vil være sammen, så skjønner jeg ikke hvorfor det er sånn hastverk? Hvorfor kan du ikke bli boende til den 25. når du får penger, og så flytte ut da? Fordi han vil ha pause nå sa han. Jeg kunne gjerne bodd hos venner en dag eller to, men han vet ikke om det er snakk om dager, uker, måneder, år. Jeg kan ikke bare flytte inn hos en venn og si, nei jeg blir her en stund jeg. Vil ikke trenge meg på så lenge.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #19 Skrevet 1. mai 2008 Jeg synes du burde kunne si til han at "sorry, du kan ikke få luft akkurat nå, for jeg har ingen plass å gjøre av meg. Men fra 25. mai går det greit". Tre uker må han da kunne holde ut sammen med en person han har bodd sammen med? Eventuelt får han flytte ut de drøye tre ukene det gjelder. Han kan jo ikke sette deg på gata heller. Så kan du i mellomtiden (uten å si det til han hvis du ikke vil) lete etter en liten hybel der du kan bo midlertidig til du får et mer permanent bosted.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #20 Skrevet 1. mai 2008 Synes det er litt betenkelig at (nesten) alle her stemmer i full sympati for TS uten mer bakgrunnshistorie. Du sa dere hadde felles venner, og at de er på hans side? Jeg må ærlig talt innrømme at jeg lurer på hva du har gjort som gjør at han kan kaste deg ut på denne måten og fortsatt ha vennenes sympati..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå