Gjest Elize Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Jeg holder på å lage en tomat-og fløtesaus men den ble for tynn. Va kan jeg ha i for å få den tykkere? Endret 1. mai 2008 av Elize
Gjest vimselot Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Jeg holder på å lage en tomat-og fløtesaus men den ble for tynn. Va kan jeg ha i for å få den tykkere? Kan du ikke la den småkoke uten lokk litt lengre enn planlagt og la gjestene vente litt? Du kan også ha i litt nudler eller litt ris og sile vekk nudlene/risen når sausen er passe tykk, men pass på å ikke ha i for mye ellers har du ingen saus i gryta mer...
Brunhilde Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Jeg foretrekker å jevne med litt maizenamel. Rør ut i kald fløte og tilsett litt etter litt så sausen ikke blir for tykk.
Gjest Elize Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Kan du ikke la den småkoke uten lokk litt lengre enn planlagt og la gjestene vente litt? Du kan også ha i litt nudler eller litt ris og sile vekk nudlene/risen når sausen er passe tykk, men pass på å ikke ha i for mye ellers har du ingen saus i gryta mer... Den har allerede putret kjempe lenge og den blir ikke tykkere
Gjest Elize Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Jeg foretrekker å jevne med litt maizenamel. Rør ut i kald fløte og tilsett litt etter litt så sausen ikke blir for tykk. Går det ant å bruke vanllig hvetemel?
Gjest vimselot Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Går fint an å ha litt hvetemel (1-2 ss) sammen med ca 1 dl vann i f.eks et barnematglass, sette på lokk, riste og ha det i sausen og la det koke ca. ti min. til for å unngå melsmaken. Glemte det, enklere enn nudler, ja.
Gjest Elize Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Da har jeg prøvd med litt vanlig hvetemel, så får vi se om det funker.
Brunhilde Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Da har jeg prøvd med litt vanlig hvetemel, så får vi se om det funker. Det gjør det helt sikkert! Jeg bruker maizena fordi jeg syns det klumper mindre, men hvetemel er like bra.
Gjest Elize Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Det funket helt fint, så nå er maten klar til servering. Takk for hjelpa alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå