Gjest 405F39 Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Har lest i tråder her hvor noen av dere forteller at dere betaler megleren 70 000 ol for å selge huset deres . Jeg syntes dette høres utrolig mye ut og lurer på hva F det egentlig er dere svarer megleren når han/henne kommer med prisforslaget sitt ? Sier dere ja , det er vel så mye det koster?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Henter inn tilbud fra flere meglere og sammenligner. den billigste er ikke nødvendigvis best. Men betaler man 70.000 bør det inkludere takst og eierskifteforsikring. Det går å forhandle...
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 fikk vite at det var såpass mange som forsøkte å selge boligen sin nå at meglere kunne velge og vrake i hvilke oppdrag de ville ta! Det betyr at boligselgere for det første må selge med tap og for det andre må betale skyhøye meglerhonorarer...
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #4 Skrevet 2. mai 2008 Jeg sammenlignet prisene til de 4 meglerne som kom for å gi tilbud. Prisene varierte fra 79 000 til 54 000. Jeg valgte den som var billigst, en ung, uerfaren megler som tok null kroner per visning, og svært lav prosent. Han hadde et ryddig og oversiktlig pristilbud, som han hadde med seg da han kom, der alt sto nedskrevet. De andre måtte man nesten vri det ut av, og et par av dem hadde ikke med seg noe prisoverslag/tilbud, men sendte det på mail dagen etter. En av dem sa at det er dyrt med megler, men at det er mulig å forhandle. Når man kjøper og selger leiligheter er det mer enn nok stress. Budrunde og forhandlinger om leiligheten vi nettopp kjøpte, budrunder og forhandlinger når vi skal selge, jeg vil ikke ha en megler som jeg også må forhandle med, som tilfører enda mer stress enn nødvendig i denne stressende tida. Derfor valgte jeg den med lav pris og oversiktelig pristilbud, som jeg fikk i hånden, uten noe mer om og men.
Lissi Skrevet 2. mai 2008 #5 Skrevet 2. mai 2008 Notar skulle ha 120 000 for å selge huset vårt. Da påsto de også at det var en kampanje med 40% rabatt. Får dere til å selge en enebolig til 70000,- så høres det ut som en bra pris. De skulle ha 18 000 bare for eierskifteforsikringen. Jeg skjønner ikke hvordan dere får det til? men kanskje dere ikke bor i Oslo/Akershus? Notar gikk ut med en pris på 3,6 & provisjon og laget en kampanje på 40% Dette måtte de fjerne for det var ren løgn. Vanlig provisjon hos dem er 2,5. Men det er lov å prøve seg, noen går jo på også. Man bør sjekke mye og prute mye. Å ikke minst få vite hva som inkluderer. Om man får en pris på 70 000,- men fotograf, takst, visninger, annonsering, tinglysning og oppgjør kommer i tillegg er det ingen god pris.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #6 Skrevet 2. mai 2008 fikk vite at det var såpass mange som forsøkte å selge boligen sin nå at meglere kunne velge og vrake i hvilke oppdrag de ville ta! Det betyr at boligselgere for det første må selge med tap og for det andre må betale skyhøye meglerhonorarer... Skjønner tankegangen, men det går jo utover eiendomsmeglerne også at markedet er så tregt som nå - i DN i dag står det at flere meglere kutter ned, sier opp folk osv. Så jeg tror en megler som tenker slik du beskriver skyter seg selv i leggen - i et trangere marked er det desto viktigere å ha tillit og godt rykte blant kundene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå