Gjest puppydoll Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Jeg er 22 år og er sammen med en på 36 år. Vi har det fint sammen, men i det siste har jeg begynt å blitt litt lei. Han drikker alt for mye og oppfører seg som en drittunge når vi er på byen(og da blir jeg irritert og kjefter på han og da kan han be meg reise til helvette osv)også har han en tendens til å sovne hvor som helst hvis han har drukket for mye. Jeg blir flau over dette, voksne mann og holde på slik:( Føler meg mer voksen enn han. Også har jeg et litt sjalusiproblem vil jeg innrømme. Har vært i et forhold tidligere med mye utroskap, løgn og frekkhet, 3 år varte det, ble psykisk syk av det :S Men vil jo ikke at det skal gå utover den samboeren jeg har nå, men han har sagt noen ting som får meg til å tenke, som feks"åh kunne likt å pult henne"(han var drita!) og slike ting, men han sier unnskyld og han var så full han husket ikke han sa det engang osv.. Jeg vet ikke helt om jeg er i tvil om forholdet vårt, men jeg tenker..jeg er så ung enda og jeg har ikke fullført noe utdannelse heller, og jeg har lyst å flytte, utdanne meg som noe (jeg har en grei jobb på en klesbutikk nå, men jeg vil noe mer enn det). Også bor vi på en veldig liten plass, og jeg vil prøve meg i Oslo foreksempel, men han har ikke noe særlig lyst å flytte...jeg vil rett og slett se verden før jeg ender opp med 4 unger osv:) Føler meg frekk som sitter her å snakker negativt om han, men jeg blit litt lei av og til..men jeg er veldig glad i han og jeg vet han er glad i meg for det sier han til meg hver dag! Vi har det bra sammen, bare ikke når han drikker, da føler jeg at han ikke bry seg om meg..men han har innrømt selv at han har et alkoholproblem, men nekter å få hjelp!! noen som har det likt?:S
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Du er som du selv sier ung. Tenk deg om. Vil du innerst inne "ende opp" med en slik mann, på et lite sted, uten utdannelse? At en 36 år gammel mann raver dritings rundt og forteller deg hvilke damer han vil pule, synes jeg ikke virker spesielt bra. På hans alder burde man ha vokst i fra seg den type oppførsel. Utdannelse er viktig, og siden du sier du egentlig vil noe mer enn å jobbe i klesbutikk, tror jeg sjansen er stor for at du blir angrende og bitter senere i livet dersom du ikke tar tak i dette ønsket og faktisk gjør det du virkelig vil.
Lissi Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Alkohol er satans verk. Dette hadde jeg aldri orket. Du er så ung, du bør finne en som respekterer deg. Flytt, opplev verden, ta utdannelse. Gjør du noe annet vil du angre. Jeg var heldig som kom meg bort fra et slikt lite gudsforlatt sted før jeg ble gravid og fastlåst. Røm mens du kan;)
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Han er 36 år og oppfører seg verre enn en umoden 18-åring. Når du er 36, vet at du har et alkoholproblem, nekter å gjøre noe med det, er sjansen liten for at dette vil endre seg. Første skritt til endring er at han selv ønsker det. Ingen kan fortelle deg hva du skal gjøre, men jeg kan si så mye som at når den første, vonde tvilen begynner å komme, går det ofte i gal retning. Tenk på hvor du ser deg selv om 5 år. Hva vil du med livet ditt? Hvis du ser for deg at du er sammen med denne mannen om 5 år, er det jo bare å holde på han. I motsatt fall, så svarer jeg i beste KG-ånd: Dump han.
Purple Basil Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Alkohol er satans verk. Dette hadde jeg aldri orket. Du er så ung, du bør finne en som respekterer deg. Flytt, opplev verden, ta utdannelse. Gjør du noe annet vil du angre. Jeg var heldig som kom meg bort fra et slikt lite gudsforlatt sted før jeg ble gravid og fastlåst. Røm mens du kan;) RØM mens du kan ja!
Hjerteres Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Han er 36 år, og du er 22 år. Når du er 30 år, så er han 44 år. Da begynner han faktisk å bli gammel. Han vil garantert ikke bli bedre med hennblikk på fyll, ofte fortsetter dette videre. Du har fremtidsdrømmer som du burde leve ut. Utrolig kjedelig å ende opp med barn og fam uten å ha opplevd stort annet enn det du gjør nå. Du er fri til å gjøre hva du vil, så gjør det du helst vil. Han vil nok bare sinke deg på veien, det vil bli en bør for deg. At han sier at hun ville jeg ha likt å pult, sier litt om hans ensformighet, og hans respekt for deg. Selv om han var full, er vel ingen unnskyldning det. Jeg har ei venninne som har en kjøreste som er nesten 20 år eldre enn henne. De har fire barn, og han har som din alltid drukket mye. Hun sa ikke så mye i starten, men hun har vel gitt ham opp. De bor sammen, mens han er på fylla hver helg, pluss i uke dagene. M i helgene reiser han ut på byen, og jeg vet han er ute og sjekker opp damer. Han prøvde seg på meg også, før han viste at jeg var hennes venninne. Håper virkelig ikke du vil ende opp slik som henne.
Sauen Shaun Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Du spør om det er noen som har det likt. Vel det har jeg ikke. Men jeg vet veldig mye om alkoholisme, og hva den kan gjøre med mennesker. Og så lenge han har et alkoholproblem, så er det tvilsomt at du vil få noe godt liv sammen med ham. Selv om dere har det fint sammen når han er edru, så vil du alltid gå med den lille angsten eller uroen i deg. For du vet ikke når neste fyllekule kommer, eller hva den vil føre med seg. Det eneste rådet jeg vil gi deg, er at du først og fremst må tenke på deg selv. Du har ansvar for ditt eget liv, for din egen framtid. Du har ikke noe ansvar for hvordan det går med ham.
Gjest Bond Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Hvis du vil studere er det best å gjøre dette, ellers kommer du alltid til å angre dette. Ikke godt å leve med dette etterpå! I tillegg virker ikke samboer noe veldig sjarmerende. Hva med å prøve litt på avstand? Hvis forholdet er noe å holde på, da kan det tåle litt avstand så du kan følge drømmene dine og studere. Hvis forholdet er faktisk noe, da går det bra uansett, hvis ikke.. kanskje det var da ikke 'meant to be'?
Gjest puppydoll Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 Takk for mange gode svar:D Setter pris på det=) Det med at han ville likt å pult hu sa han bare en gang(og tok hu på ræva), men det gjorde meg urolig siden jeg har vært sammen med en utro type før:S men vi har snakket sammen nå og alt er egentlig OK. Jeg gir ikke opp enda, men hvis han fortsetter å drikke ofte(han har blitt MYE bedre siden vi ble sammen) så må jeg nok tenke meg om litt til..men jeg elsker han!!Virkelig elsker han, men alkoholgreiene gjør meg irritert og slik kan man ikke ha det om man vil stifte familie :S
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #10 Skrevet 1. mai 2008 Takk for mange gode svar:D Setter pris på det=) Det med at han ville likt å pult hu sa han bare en gang(og tok hu på ræva), men det gjorde meg urolig siden jeg har vært sammen med en utro type før:S men vi har snakket sammen nå og alt er egentlig OK. Jeg gir ikke opp enda, men hvis han fortsetter å drikke ofte(han har blitt MYE bedre siden vi ble sammen) så må jeg nok tenke meg om litt til..men jeg elsker han!!Virkelig elsker han, men alkoholgreiene gjør meg irritert og slik kan man ikke ha det om man vil stifte familie :S Tror du må forklare meg hva du mener med å elske? For dette minner ikke veldig mye om kjærlighet i mine øyne. Hvis man elsker noen, er man ikke i tvil om at de respekterer en. Og kjæresten din har ikke veldig mye respekt for deg, virker det som. Og det med at dere nå har snakket sammen, og alt egentlig er ok, er jo en klassiker. Når han er edru, lover han bot og bedring, og det varer helt til neste gang han drikker. Og du tror på han, fordi du så gjerne vil ha dette til å fungere. Selvbedrag, kalles det. Been there, done that. Men lykke til.
Gjest Madre Mia Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Kjære deg. Det er vel en grunn til at han er 36 år og ugift? At han har interesse for å være sammen med en ungjente sier jo også litt om hvilke krav han har til partneren. Ikke misforstå meg, men du er veldig ung i forhold til ham og har ikke samme krav som en voksen dame på hans alder ville hatt. Men du er på vei, du stiller jo allerede sprøsmål ved oppførselen hans. Jeg tror den mannen liker å være ansvarsløs og aldri i livet om jeg hadde engang vurdert å få barn med ham. Ikke kast bort ungdommen din på en sånn slask. Straks du treffer en ordentlig mann på din egen alder, vil du stille deg selv spørsmålet hva i all verden er det du ser i den alkoholiserte 36-åringen. Hiv deg på studier, verden blir en helt annen umiddelbart!
Gjest puppydoll Skrevet 2. mai 2008 #12 Skrevet 2. mai 2008 Kjære deg. Det er vel en grunn til at han er 36 år og ugift? At han har interesse for å være sammen med en ungjente sier jo også litt om hvilke krav han har til partneren. Ikke misforstå meg, men du er veldig ung i forhold til ham og har ikke samme krav som en voksen dame på hans alder ville hatt. Men du er på vei, du stiller jo allerede sprøsmål ved oppførselen hans. Jeg tror den mannen liker å være ansvarsløs og aldri i livet om jeg hadde engang vurdert å få barn med ham. Ikke kast bort ungdommen din på en sånn slask. Straks du treffer en ordentlig mann på din egen alder, vil du stille deg selv spørsmålet hva i all verden er det du ser i den alkoholiserte 36-åringen. Hiv deg på studier, verden blir en helt annen umiddelbart! Takk for svar=) Ja vet det er stor aldersforskjell, men jeg klarer ikke tanken på et liv uten han..og om jeg vil finne noen andre som jeg kan bli glad i og stifte familie med. Jeg er så glad i han, men jeg håper han kan forandre alkoholvanene sine..han er jo alkoholiker(mener jeg) og JEG synes han trenger hjelp..men han nekter å ta imot hjelp!Uff jeg blir så lei meg og nå er han borte i stavanger sammen med gutta for 3 dag, han sa han skulle komme hjem igår, men så kommer han imorgen heller...
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #13 Skrevet 2. mai 2008 Takk for svar=) Ja vet det er stor aldersforskjell, men jeg klarer ikke tanken på et liv uten han..og om jeg vil finne noen andre som jeg kan bli glad i og stifte familie med. Jeg er så glad i han, men jeg håper han kan forandre alkoholvanene sine..han er jo alkoholiker(mener jeg) og JEG synes han trenger hjelp..men han nekter å ta imot hjelp!Uff jeg blir så lei meg og nå er han borte i stavanger sammen med gutta for 3 dag, han sa han skulle komme hjem igår, men så kommer han imorgen heller... Så naiv... At du ikke kan forestille deg livet uten han, betyr ikke at du ikke TAKLER livet uten han. For det gjør du, og det vil du oppdage etterhvert. Man kan ikke forandre en som ikke vil bli forandret. Det eneste du oppnår ved å prøve på det, er å slite ut deg selv. Hvis han i en alder av 36 år fremdeles er avhengig av fjortissfyll, er det lite/ingen håp om at han forandrer seg. Som en annen her sier, det er nok en grunn til at han valgte en så ung jente. Jo før du kommer deg vekk fra han, desto bedre. Du kommer garantert til å angre dersom du ender opp med en slask som dette.
Gjest pyppydoll Skrevet 2. mai 2008 #14 Skrevet 2. mai 2008 Så naiv... At du ikke kan forestille deg livet uten han, betyr ikke at du ikke TAKLER livet uten han. For det gjør du, og det vil du oppdage etterhvert. Man kan ikke forandre en som ikke vil bli forandret. Det eneste du oppnår ved å prøve på det, er å slite ut deg selv. Hvis han i en alder av 36 år fremdeles er avhengig av fjortissfyll, er det lite/ingen håp om at han forandrer seg. Som en annen her sier, det er nok en grunn til at han valgte en så ung jente. Jo før du kommer deg vekk fra han, desto bedre. Du kommer garantert til å angre dersom du ender opp med en slask som dette. kanskje er jeg naiv.... han drikker av og til mye(3-4 dager i strekk) så kan han være edru lenge, men hadde det vært opp til han så kunne han gått ut hver eneste helg både fredag og lørdag..og jeg syntes det blir for mye(jeg har jobb fra morgen til av og til kveld og blir sliten). Og hvis han har bestemt seg for å drikke så nytter det som oftest ikke hva jeg sier...synes han er barnslig av og til jeg vet han er glad i meg for han ER utrolig snill med meg(gir meg oppmerksomhet, ting osv...sier han er glad i meg hver dag..)MEN jeg er litt lei av fyllakulene..
Gjest Jonas Skrevet 2. mai 2008 #15 Skrevet 2. mai 2008 han drikker av og til mye(3-4 dager i strekk) så kan han være edru lenge, men hadde det vært opp til han så kunne han gått ut hver eneste helg både fredag og lørdag..og jeg syntes det blir for mye(jeg har jobb fra morgen til av og til kveld og blir sliten). Og hvis han har bestemt seg for å drikke så nytter det som oftest ikke hva jeg sier...synes han er barnslig av og til jeg vet han er glad i meg for han ER utrolig snill med meg(gir meg oppmerksomhet, ting osv...sier han er glad i meg hver dag..)MEN jeg er litt lei av fyllakulene.. Unnskyld meg, men dette høres ut som en ufattelig barnslig fyr. For det første er det som noen andre her sier en ganske innlysende grunn til at han er sammen med deg og ikke en jente som er eldre (om ikke på hans egen alder). Jeg mener ikke å si noe negativt om deg, men dette er jo åpenbart fordi han ikke kan få noen som er eldre og mer reflektert. Du fortjener også bedre, og burde holde deg for god til å akseptere denne type oppførsel. Jeg tenker ikke bare på alkoholinntak, men hvordan han gjør det (på byen, med kompiser osv) og det andre du nevner. Jeg har aldri vært slik selv, men om jeg har hatt snev av det var det vel før jeg fylte 20 i alle fall... Jeg er nå 32 og er ferdig med utdannelse i en større by enn den jeg kom fra. Her fant jeg også en jente som utfordrer meg mer enn noen av ungdomskjærestene mine på det lille stedet. Det fantes et par menn som var sånn som kjæresten din der også; de bare byttet ut hvem de omgikkes og var sammen med av jenter etterhvert som jentene enten flyttet eller ble etablerte. Det forteller en hel del... Hvis jeg var deg ville jeg undersøkt mulighetene til å flytte til en større by med en gang. Du nevner utdannelse; hva med å sjekke mulighetene for høsten? Du sier du ikke kan forestille deg et liv uten ham, men tro meg: du kommer til å oppleve en verden du aldri vil forlate dersom du blir kjent med mennesker som ligner deg i alder, verdier og nysgjerrighet, og som samtidig behandler deg med mer respekt enn den stakkars fyren du er sammen med nå.
Gjest Gjest-M- Skrevet 2. mai 2008 #16 Skrevet 2. mai 2008 kanskje er jeg naiv.... han drikker av og til mye(3-4 dager i strekk) så kan han være edru lenge, men hadde det vært opp til han så kunne han gått ut hver eneste helg både fredag og lørdag..og jeg syntes det blir for mye(jeg har jobb fra morgen til av og til kveld og blir sliten). Og hvis han har bestemt seg for å drikke så nytter det som oftest ikke hva jeg sier...synes han er barnslig av og til jeg vet han er glad i meg for han ER utrolig snill med meg(gir meg oppmerksomhet, ting osv...sier han er glad i meg hver dag..)MEN jeg er litt lei av fyllakulene.. Han er ikke bare barnslig, han er periodedranker. På god vei til å bli fulltidsdranker. Han har et alvorlig drikkeproblem, og det kommer til å bli verre hvis han ikke tar tak i det. Alkoholen er allerede viktigere enn deg, og hvordan tror du det vil bli hvis dere får barn? Kom deg vekk, lev et normalt ungdomsliv med normale ungdomsproblemer og gleder. Dette kommer til å bli et svart kapittel i livet ditt, hvis du ikke gjør noe dramatisk.
kospia Skrevet 2. mai 2008 #17 Skrevet 2. mai 2008 For meg høres det ut som fyren har et stort alkoholproblem. Hvis han ikke er klar for å endre alkoholvanene sine tror jeg ikke ting vil bli noe bedre, dessverre. Jeg råder deg til å komme deg unna, lev ditt eget liv.
Gjest puppydoll Skrevet 2. mai 2008 #18 Skrevet 2. mai 2008 Unnskyld meg, men dette høres ut som en ufattelig barnslig fyr. For det første er det som noen andre her sier en ganske innlysende grunn til at han er sammen med deg og ikke en jente som er eldre (om ikke på hans egen alder). Jeg mener ikke å si noe negativt om deg, men dette er jo åpenbart fordi han ikke kan få noen som er eldre og mer reflektert. Du fortjener også bedre, og burde holde deg for god til å akseptere denne type oppførsel. Jeg tenker ikke bare på alkoholinntak, men hvordan han gjør det (på byen, med kompiser osv) og det andre du nevner. Jeg har aldri vært slik selv, men om jeg har hatt snev av det var det vel før jeg fylte 20 i alle fall... Jeg er nå 32 og er ferdig med utdannelse i en større by enn den jeg kom fra. Her fant jeg også en jente som utfordrer meg mer enn noen av ungdomskjærestene mine på det lille stedet. Det fantes et par menn som var sånn som kjæresten din der også; de bare byttet ut hvem de omgikkes og var sammen med av jenter etterhvert som jentene enten flyttet eller ble etablerte. Det forteller en hel del... Hvis jeg var deg ville jeg undersøkt mulighetene til å flytte til en større by med en gang. Du nevner utdannelse; hva med å sjekke mulighetene for høsten? Du sier du ikke kan forestille deg et liv uten ham, men tro meg: du kommer til å oppleve en verden du aldri vil forlate dersom du blir kjent med mennesker som ligner deg i alder, verdier og nysgjerrighet, og som samtidig behandler deg med mer respekt enn den stakkars fyren du er sammen med nå. Å så fint med et svar fra en gutt=) han innrømemr selv at han er barnslig..jeg har lyst å gi forholdet en stund til..for å se om han forandrer seg eller om jeg bare burde dra, skal ta en skikkelig alvorsprat med han. Grunnen til han ikke er sammen med eldre damer er fordi at de godtar ikke en slik holdning som han har..de godtar ikke så mye drikking og festing, de vil ha et rolig liv, med mann og barn uten frykt for å sitte alene å kjede seg mens mannen drikker og være urolig for hvor lenge det blir til å vare:( Men han er som jeg sa en snill mann..når han er edru er han verdens beste mann og han gjør alt for meg, men jeg tror han har et kraftig alkoholproblem!
Gjest Stein Åge Skrevet 2. mai 2008 #19 Skrevet 2. mai 2008 I motsetning til enkelte andre her tror jeg at "alkoholproblemet" kan bli betraktelig bedre. Såfremt han ikke drikker i ukedager og har et virkelig alkoholproblem høres dette ut som en som kanskje savner litt å være ung. Nå har han funnet deg, på 22, som er ung, du er sannsynligvis den personen han har lett etter. Jeg tror det hele vil forandre seg den dagen dere bestemmer dere for å få barn og feste rot. La han ha det gøy, stol på deg selv, han har sannsynligvis funnet drømmedama i deg. Det skrives at når du er 30 er han 44. Han er 44, men det er fortsatt en fin alder for menn å få barn i. Du vil merke aldersforskjellen mindre og mindre med årene som går, ikke mer. Når det kommer til utdanning, finn det et studie, trondheim, bergen, stavanger eller oslo. Si at du har søkt, at du ønsker dette, men at du også ser på det som en selvfølge at dere fortsatt skal være sammen. Dette ordner seg, men ikke la ham hindre deg i å studere.
Gjest Jente37 Skrevet 2. mai 2008 #20 Skrevet 2. mai 2008 Alkohol er satans verk. Dette hadde jeg aldri orket. Du er så ung, du bør finne en som respekterer deg. Flytt, opplev verden, ta utdannelse. Gjør du noe annet vil du angre. Jeg var heldig som kom meg bort fra et slikt lite gudsforlatt sted før jeg ble gravid og fastlåst. Røm mens du kan;) Yupp. Helt enig. Til Lissi33: du skriver mye klokt og fornuftig. Det kan du sitere meg på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå