Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Håpfull
Skrevet

Jeg er en mann som tar skrittet inn i "løvens hule" og ber om hjelp fra forumet i en for meg forferdelig vanskelig sak.

Jeg har en kvinne som jeg ser på som den skjønneste jeg kan tenke meg. Hun har kvalifikasjoner både som mor, partner, elskerinne og venn som jeg setter umåtelig stor pris på. Det vil si jeg trodde at jeg gjorde det, i stede så har det kommet frem at jeg har forsømmet meg på en rekke punkter i forholdet, tatt feil prioriteringer og tatt jenta mi for gitt.

Hvorfor har det blitt slik? Tja, ubetenksomhet og hverdagen med jobb, fritidssyssler og to barn har gjort partnerforholdet til en administativ oppgave i stede for et drivhus for felles utvikling av hverandre. Kort fortalt så har hun sagt til meg at hun ikke er sikker på at hun ser en fremtid sammen med meg lenger. Vi går i samtaleterapi, men jeg er veldig usikker på om det holder i forhold til å komme oss på rett kjøl igjen.

Det jeg trenger og håper på er tips og råd på hva man burde gjøre for å rette opp denne situasjonen, helst fra noen som har vært i samme istuasjon. Jeg trenger forsåvidt ikke å bli minnet på hvor naiv og dum jeg har vært som har tatt henne forgitt, det har liksom blitt relativt greit presisert for meg i den prosessen vi er inne i. Jeg trenger hjelp for å få oss videre.

Håpfull!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Fortsett å reflektere over egen handling,men ikke bli "dørmatte", altså en som gjør alt for å glede henne. Vis deg som en sterk person, en som lytter, prater, handler og legger til rette for ting som gjør at a/s familien får det bedre.Overraskelser som viser at du ser hennes behov/barnas behov.Vis at du tar henne alvorlig og at du har handlekraft. Men ikke glem deg selv oppi det hele.

Om hun skal finne deg attraktiv så nytter det ikke å ha et "unnskyld at jeg er til" blikk, for å sette det litt på spissen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...