Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg kjøpte skuremiddel, valgte jeg Unik sin skurekrem istedet for Jif som jeg vanligvis bruker.

Jeg tenkte; det inneholder sikkert nøyaktig det samme, og koster halvparten. Hvorfor kaste pengene i do?

Sånn var det ikke. Den virker dårlig, og jeg må bruke ørten ganger mer for i det hele tatt å få skit og fett vekk.

Ukurrante merker er kanskje ikke like godt som "originalen"?

Noen som har andre eller lignende erfaringer på billige produkter kontra merkevarer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det varierer. Jeg er i grunn enig når det gjelder billige vaskemidler, unntaket må være den ene håndsåpa til Coop Extra (den gule), ellers enig i at det gjerne vasker dårligere, er mindre bra for hendene og er vanskelig å skylle vekk. Jeg har også kjøpt First Price grønnsåpe og ser at fettsyreinnholdet må være mye lavere enn i bedre grønnsåpe; treverket suger nemlig til seg fettflekker etterpå... Til toving er imidlertid den billige såpa bra nok.

Ellers har jeg tildels gode erfaringer med billigprodukter. Blant annet selger den lokale butikken vår billige topakninger med mikrofiberkluter som har merkbart bedre oppsugings- og vaskeevne enn Jordan sine svindyre. Det samme med Biltema sine mikrofiberkluter, de er også bra. På den annen side har jeg dårlig erfaring med -nille sine kluter. Av andre ting er det ikke så voldsomt mye jeg kjøper billig, unntatt noe grønnsaker (løk spesielt), jeg er nokså opptatt av innhold, sporbarhet og miljø, og da utgår ofte de aller billigste alternativene. Jeg lar meg derfor også påvirke av merkevarer - så lenge de driver god branding som passer meg... *lettlurt*

Gjest Bond
Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med billige vaskeprodukter egentlig, men da det gjelder mat er erfaringene delt. Det har vært en del gode ting (a la hermetiske tomater og hermetisk ananas og lignende) og en del dårlig ('ferske' poteter for eksempel).

Men vi kjøper for eksempel den biligste tørkerullen fra Coop, funker helt greit synes jeg.

Vi kjøper også de Først Price vaskesvamper, ser ingen forskjell der.

Har også kjøpt 10-kroners store pakker med sånne våte vaskekluter for baderom, de var helt greie også.

Jeg kan godt tenke meg at dyrere produkter kunne være litt bedre. Jeg er sikker på at noen dyrere tørkerull er bedre, men hvis billigere gjør jobben sin, hvorfor betale mer? For min del er det spørsmål om den dyrere er verdt det?

Skrevet

Jeg har kjøpt Edet sin kjøkkenrull til beholder, og jeg har kjøpt X-tra sine.. eller er det first price? Nuvel, konklusjonen er at de billige jeg har nå er bedre enn Edet. Så det går jo begge veier.

Når det gjelder klesvask er det Omo som gjelder, både når det kommer til renhet og for å slippe klumping i kammeret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...