Gå til innhold

Hva er din acendant og soltegn ?

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire

Jeg er løve i mitt soltegn og jomfru i acendant :) Spennende dette å høre hva dere andre er :)

De som ikke vet kan gå på www.astro.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Soltegn: jomfru, måne: løve og accedant i skorpionen, kan dette være riktig? Hmmm..

Inwardly you have the characteristics of prudence, common sense, and practicality. Your outward personality, however, appears as ardent, passionate, and aggressive. You have a tendency to involve yourself in activities that are not harmonious with your innate characteristics.

The rulership of Virgo makes you a hard-working, practical, foresighted person who is fond of cleanliness and privacy. Externally, the Moon in Leo will place you in positions in which you must exert authority in a positive and clear manner. In love you are whole- hearted and very affectionate, wanting to impart your happiness to the other person. You appear as happy, strong, and playful. Apparently you are very preoccupied with your dignity and how you appear to others. The voice of your unconscious tells you to apply yourself to more down-to-earth matters With your natural cleverness you should be able to achieve a harmonious relationship between these two categories, making you a fulfilled individual.

Dette stemmer da faktisk ganske bra tror jeg.. nesten litt skummelt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeeg har sol i Væren og acedant i Jomfru. Ikke rart at jeg er slik som jeg er. :D

Ellers, er det noen som kan fortelle meg hva Gemini er på norsk? Har nemlig fått vite at Månen er i Gemini, men husker ikke hva dette er på norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen: Jeg har også Jomfruen som soltegn, månen i Løven og ascendanten i Skorpionen! Syntes også det var skremmende hvor bra det stemte.... har bestilt sånne horoskopgreier tidligere men det var bare tull. Dette derimot, stemte veldig bra til tross for at det var ganske detaljert.

Litt morsomt det da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Padmee: Gemini er tvillingene.

Mzfire: Hva er soltegn? Jeg er kreps og har:

Sun in Cancer, Moon in Leo * Ascendant in Cancer, Moon in the Fourth House * Mercury Conjunct Ascendant * Moon in the Fourth House * Sun in the Twelfth House * Sun Conjunct Ascendant * Venus in the Twelfth House * Saturn in the Twelfth House

Har ikke lest hele horoskopet, men syntes det jeg leste passet ganske bra med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire
Jeeg har sol i Væren og acedant i Jomfru. Ikke rart at jeg er slik som jeg er.  :D  

Ellers, er det noen som kan fortelle meg hva Gemini er på norsk? Har nemlig fått vite at Månen er i Gemini, men husker ikke hva dette er på norsk.

Gemini er tvillingen, da har du månen i tvillingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire
Padmee: Gemini er tvillingene.

Mzfire: Hva er soltegn? Jeg er kreps og har:

Sun in Cancer, Moon in Leo * Ascendant in Cancer, Moon in the Fourth House * Mercury Conjunct Ascendant * Moon in the Fourth House * Sun in the Twelfth House * Sun Conjunct Ascendant * Venus in the Twelfth House * Saturn in the Twelfth House  

Har ikke lest hele horoskopet, men syntes det jeg leste passet ganske bra med meg.

Soltegnet er stjernetegnet du er født i. Det blir kalt for soltegn. Da er du kreps som du selv skriver. Du har månen i Løven og acendant i Krepsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soltegn i Tvillingene

Ascendant i Løven

Og det var skummelt mye rett som kom frem i horoskopet når jeg fylte inn nøyaktig... blir nesten litt skræmt jeg!!!! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Glemt å tilføye månetegnet som flere har nevnt her og da ser det slik ut:

Soltegn: Løve, Månetegn: Løve og acendant: Jomfru.

Ja jeg syns også det stemte skremmende med hvordan jeg er.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Det er ikke skummelt da damer ...

Det er det mest naturlige av det naturlige - men litt "rart" ved første wake-up så klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest M-ling

ivanka, har forresten gjettet litt på at du har skorpion i deg ...

Kan du selvsagt tro så lite du vil på siden jeg kom med det etter at du sa det selv, men likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Sun in Cancer, Moon in Aquarius * Ascendant in Scorpio, Mars in the Eighth House * Moon in the Fourth House * Sun in the Eighth House * Venus in the Ninth House * Saturn in the Eleventh House

Hva pokker er Aquarius og hva betyr eight house, fourth house, ninth house og så videre ?

*skjønnerikkeno*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

m-ling, jeg syns det er skummelt for jeg har blitt lurt av en sånn astrologi tolkning før. Derfor ga det meg litt gåsehud at det stemte så bra. Men jo da jeg tror på astrologi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest M-ling

Duchess:

de forskjellige husene forteller oss om ulike områder i livet.

Som eksempel står det 9. hus for vårt "verdensbilde", spirituelle lære/interesse osv.

Jeg er ikke fantastisk god på dette med hus selv, men slik fungerer det iallefall.

Aquarius er Vannmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Øh. Jaha, takk.

Men hva har månetegnet for slags innvirkning da ?

For siden jeg har ascedant i skorpionen vil det vil si at jeg sannsynligvis har visse likhetstrekk med skorpionen ?

Og siden månetegnet mitt er vannmannen, vil jeg da også ha likhetstrekk med vannmannen da ?

Hva ble plutselig vitsen med dette stjernetegnet (soltegnet) hvis det uansett er flere andre tegn som spiller inn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Soltegn: Steinbukk

Ascendant: Skorpion

Måne: Tyr

Duchess: Ascendanten sier noe om hvordan andre oppfatter deg. Og månen sier hvordan du er i følelseslivet (hvis jeg har forstått det riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Sånn har jeg også oppfattet det ja. Fant litt info på nettet som jeg kunne dele med dere som er intresserte..

Dett er er en liten astrologisk guide som forteller om hvilke deler av oss og vår personlighet som er knyttet til de forskjellige planetene og hovedaksene. Hvilke tegn de forskjellige planetene/hovedaksene er plassert i gir oss en pekepinn på hvordan vi uttrykker de forskjellige delene av oss selv og vår personlighet på. Håper det er til litt hjelp.

Solen:

Selvet, egoet, vitalitet og selvutfoldelse.

Månen:

Følelser, reaksjoner, instinkter, vaner. Hva vi trenger for å føle oss trygge.

Merkur:

Tanke og uttrykksevne, skriftlig og muntlig kommunikasjon og hvordan vi lærer.

Venus:

Kjærlighet, hva vi verdsetter, samarbeid, hvordan vi gjør oss selv og andre lykkelige.

Mars:

Selvhevdelse, identitet, makt, aggresjon, handlekraft, mot og utholdenhet.

Jupiter:

Ekspansjon, åpenhet, trossystem, livsfilosofi og sinnets høyere funksjoner.

Saturn:

Disiplin, autoritet, vekst gjennom smerte og frustrasjon, ansvar og plikt.

Uranus:

Originale ideer og oppfattninger, plutselig innsikt og opprør mot det vedtatte.

Neptun:

Oppløsning av egogrenser, inspirasjon, følsomhet og alle tings enhet.

Pluto:

Transformasjon, fornyelse, eliminasjon og makt.

Ascendanten:

Ens ytre, et forenklet uttrykk for hva man sitter inne med, det førsteinntrykket andre får av en.

Descendanten:

Hva slags mennesker man tiltrekker seg, hvilke egenskaper man setter pris på hos andre og hva man blir tiltrukket av.

MC:

Er vår offentlige, profesjonelle ansikt utad. MC viser et førsteinntrykk som går påtittel eller rolle (formann, elev, tannlege, rørlegger etc) og hvordan man uttrykker den profesjonelle rollen man har.

IC:

Forteller om våre røtter, psykologisk og fysisk base og grunnlag for våre reaksjonsmønstre etc.

Ascendant/Descendant og MC/IC danner hovedaksene i et horoskop. Også kalt Det Kardinale Kors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...