Varsia Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Like greit å innrømme det først som sist; jeg er helt idiot når det kommer til å forstå seg på sminke og hvilke farger jeg kler og ikke kler. Men sminke vil jeg likevel ha! Så prøver jeg å lese om sminketips og hvilken hud som passer hva, men det hjelper jo ikke meg så langt. Akkurat nå f.eks har jeg rotet meg inn på sida til ID Bare Minerals, og der har de en forklaring på hvilke toner man bør velge når man har den og den hudtonen. Men..men?? Hvordan vet jeg hvilken hudtone/undertone jeg har? Jeg ser f.eks at de anbefaler fair for såkalt porselenshud med nøytrale undertoner og fairly light for "porcelain-to-light-skin" med gyldne undertoner. Jeg blir IKKE klok!! Hvordan ser jeg hva slags undertoner jeg har da? Det eneste jeg vet er at jeg kjempelys, blir solbrent veldig lett og _aldri_ brun, men om jeg er gylden eller nøytral vet da ikke jeg...
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Ikke glem kalde-/rosa- undertoner. Noen sier at man bl.a. kan se dette på blodårene på innsiden av håndleddet. Er de blå har du kalde undertoner i huden, er de mer grønne, ja da har du varme(gyldne) undertoner. Andre sier at du skal holde et helt hvitt ark mot innsiden av underarmen din og se hvordan huden din blir i forhold til det. (Rosa eller mer gylden) ANDRE igjen mener at dette og kan avgjøres utfra om du kler gull eller sølvsmykker best. Ser du best ut i sølv, så har du kalde(rosa) undertoner i huden. Gull=varme(gyldne) undertoner. Kler begge deler like bra har du nøytrale undertoner. Som du ser så er det en million forskjellige meninger ute og går. Er det rart vi står som et stort ? når vi skal kjøpe sminke.
Crash Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Hva hvis man har sånn ca samme farge som arket? =P 1
Varsia Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2008 Wohoh:P Blodårene mine ser blågrønne ut de... Men kanskje mest grønne? Og jeg kler definitivt gull bedre enn sølv (men sølv er penest så det bryr vi oss ikke om... ). Kanskje jeg har gyldne undertoner..? Hva med nøytrale undertoner da, hvordan gjenkjennes de? Gud for en komplisert vitenskap dette er...
Ciara Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Jeg synes også slike ting er vanskelig. Nå har jeg funnet ut av dette selv, men står fortsatt igjen med mange spørsmål. For jeg har kald hud, varme øyne og varme toner i håret. Og hva betyr det? At jeg da skal bruke kalde eller varme farger? Vanskelig.
mee mee Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror jeg har kalde undertoner som rosa, fordi jeg rett og slett kler en mer "rosa" foundation enn en med orange i.. Samme med rouge.
Gjest Lacuna Skrevet 2. mai 2008 #7 Skrevet 2. mai 2008 Ja, det er sinnsykt vanskelig. Tidligere valgte jeg alltid gultonet foundation fordi jeg blir gulbrun i sola, og har blågrønne blodårer, men har lagt merke til at det fort blir for gult, og at jeg ser sykelig ut i det. Rosa går heller ikke på meg, for da ser jeg grå ut. Løsningen for min del er mer nøytrale/balanserte farger, men det finnes nesten ikke i noen merker fordi det stort sett er gultonet som er "in". Jeg har kalde toner i hår og øyne ellers, og kler best kalde farger både i klær og sminke, men er definitivt ingen "vintertype". Jeg tror nok jeg kan si at jeg har lys olivenfarget hud, altså med en nesten grønnaktig undertone. Jeg blir aldri veldig blek om vinteren. Av konvensjonelle foundationer har jeg funnet ut at Kanebo har passende farger for meg (203 og 204), mens i mineralfoundation er det nok ID med en blanding av medium beige og medium tan som er best fargematch, selv om jeg liker finishen mye bedre på GloMinerals. Der er det nærmeste jeg kommer Honey Light i den pressede, men den er for for lys. I den løse har jeg Natural Medium.
Umuriel Skrevet 2. mai 2008 #8 Skrevet 2. mai 2008 Jeg passer heller ikke gult eller rosa i foundation. Nå bruker jeg Glo, og har en som er nøytral, og den er perfekt. Frisører sier at jeg passer både kalde og varme hårfarger, men at jeg skal være forsiktig med rødtoner.
Gjest Lacuna Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Jeg passer heller ikke gult eller rosa i foundation. Nå bruker jeg Glo, og har en som er nøytral, og den er perfekt. Frisører sier at jeg passer både kalde og varme hårfarger, men at jeg skal være forsiktig med rødtoner. Har du en av Natural-tonene?
Umuriel Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Har du en av Natural-tonene? Ja, er ikke de nøytrale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå