14062003 Skrevet 13. mai 2003 #41 Skrevet 13. mai 2003 Dersom 'særskilte behov' meldes inn (med god begrunnelse helst), mener jeg hvertfall at det bør tas hensyn til. Ikke enig. Det skal tas hensyn til :-)
14062003 Skrevet 13. mai 2003 #44 Skrevet 13. mai 2003 Noen må tydeligvis ha siste ordet Helt greit, hvis dere tolker det slik. Det var litt for ironiens skyld, for å løse opp stemningen litt på slutten og å vise hvor viktig gjestene er at jeg skrev den "siste" meldingen.
Pusekatt Skrevet 13. mai 2003 #45 Skrevet 13. mai 2003 Kanskje vi skulle bli flinkere til å legge merke til smilefjesene alle sammen her? Min siste kommentar var også ment litt ironisk. :D
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2003 #46 Skrevet 13. mai 2003 Nå blir jeg skikkelig nysgjerrig....Hva mener dere med "par"? Vil det si vennepar, forlovede par, gifte par, altså alle som er sammen på en eller annen måte? Jeg er nemlig enig i at "nye" par (ikke gift) skal få sitte sammen, eller ihvertfall tvers overfor hverandre. (Tradisjonelt sett er det kun forlovede par som skal sitte sammen i bryllup, selvom jeg har skjønt at tradisjon er delvis ute av moten for tiden ) Men, jeg vet at mange av de som vil bli bedt (gifte par, som tanter, onkler og t.o.m. brødrene mine) når jeg gifter meg, vil sette mye større pris på å bli plassert sammen med mennesker de nødvendigvis ikke ser så ofte. (Bordplasseringen må selvfølgelig tenkes igjennom nøye) Dere sier at man skal ta hensyn til at "par" vil sitte sammen og ikke splittes. Men har dere tatt hensyn til at noen kanskje ikke ønsker å sitte sammen med den samme gamle? Bare lurer jeg..... :o These79
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2003 #47 Skrevet 13. mai 2003 Synes par fint kan splittes, såpass bør man tåle. Men viktig med litt omtanke bak plasseringen, slik at man eks sitter på skrå ovenfor hverandre, eller ved siden av noen man kjenner litt. Utrolig kjipt å sitte ved siden av par når man ikke kejnner så mange selv, man føler seg lett ganske så utenfor. Til dere som ikke engang vil splitte brudeparets foreldre: jeg trodde mye av poenget med festen var at familiene skal lære hverandre å kjenne. Dette gjelder ihvertfall for foreldrenen!! Min mor blir faktisk litt irritert hvis hun kommer ved siden av min far, for de ser jo hverandre hver dag. Vil mye heller sitte med en feter eller onkel som hun sjelden ser men like fullt kjenner.
LilleBille Skrevet 13. mai 2003 #48 Skrevet 13. mai 2003 Synes det er helt greit å spiltte par jeg, men det er jo selvfølgelig viktig at det legges ned en del omtanke i plasseringen så alle kan ha det mest mulig koselig.
Fakse Skrevet 13. mai 2003 #49 Skrevet 13. mai 2003 Synes det virker som om noen kun tenker på sin egen navle her... Her inne er vi relativt mange unge mennesker, de fleste er i ganske nye forhold, er forlovede, nygifte eller kanskje bare kjærester? Ikke så rart man vil sitte sammen med elsklingen da. Men så kan en jo løfte blikket litt og tenke på at det finnes andre mennesker her i verden også... Jeg vil IKKE tvinge gamle tanter og onkler til å sitte sammen når de har vært gift i 30 år og ser nok til hverandre til daglig. Jeg VET at de setter mere pris på å sitte sammen med slekt og venner som de ikke ser så mye ellers, slik at de ikke "kaster bort" den dyrebare tida som går så fort med noen de likevel ser til daglig. Å ikke skulle splitte noen par i et bryllup blir derfor ganske drastisk, og jeg tror en kan ende opp med mange mindre fornøyde gjester da... Den beste løsninga jeg kan se er å se hver enkelt gjest an. Min nyforelskede tante fikk selvfølgelig ha sin kjære til bords (han kjennte heller ingen andre der), mens min kjæres tante fikk sitte sammen med noen i min familie som det viste seg var hennes bekjente fra barndommen. Like greit at hun ikke satt sammen med mannen...de ble nemlig separert ikke så lenge etterpå. Så de hadde nok sikkert hatt det veeeldig koselig dersom de måtte ha verandre til bords
Augustbrud02 Skrevet 13. mai 2003 #50 Skrevet 13. mai 2003 Dette er en evig diskusjon, men personlig vil jeg absolutt foretrekke å sitte sammen med mannen min. dette gjelder spesielt i bryllup der jeg ikke kjenner noen, men også i andre bryllup. Bryllup er romantisk, og det er koselig å dele denne opplevelsen med den man er glad i!
blå Skrevet 13. mai 2003 #52 Skrevet 13. mai 2003 Jeg takler fint å ikke sitte ved siden av min samboer i slike anledninger. Er faktisk glad for at vi ikke blir plassert sammen i en hver anledning, er stor jente og klarer meg selv. :D Jeg er heldigvis ikke så avhengig av min partner for å ha det hyggelig. Og hadde brudeparet spurt om vi ville sitte sammen under middagen, så tror jeg at jeg ville svart nei.
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2003 #53 Skrevet 13. mai 2003 Man må vel ikke si det til gjestene vel? Vet om flere med sosial angst, og de forteller det til vertskapet eller blir hjemme, rett og slett for at de ikke klarer å sitte ved siden av fremmede eller mange andre, slev om de kjenner dem. For dem er det uansett helt urealistisk å gå i et selskap der de ikke kjenner vertskapet så godt at de ikke kan si dette. Og dette blir selvfølgelig tatt hensyn til.
Gjest Tristessa Skrevet 13. mai 2003 #56 Skrevet 13. mai 2003 Herlighet, voksne mennesker må da klare å snakke med andre et par timer èn dag vel? Det virker jo som om enkelte her inne enten har vanskelige familier og gjester, eller at de er sosiale amøber. Den som lager bordplasseringen kan vel finne ut hvem som ville ha glede av å konversere med hvem, men det er vel kanskje bare vanlig i mine omgangskretser? Men det kommer jo an på - å sitte ved siden av en tanketom bimbo som ikke vil snakke på en hel kveld gir meg kvelningsfornemmelser. Heldigvis har jeg ikke slike venner. Skamme dere!
Gjest Mzfire Skrevet 13. mai 2003 #57 Skrevet 13. mai 2003 Jeg syns det er teit å skille par ved middagen. Hva er det store problemet her? Under middagen sitter man for det meste å spiser og hører på taler og forskjellig som toastmaster står for. Hvorfor må man være så forbannet høflig og skravlete under middagen og være falskt konverserende med noen du ikke kjenner. Trodde poenget var at man skulle kose seg og slappe av jeg. Det kommer plenty av tid etterpå til å sosialisere seg etter middagen og utover kvelden. Da har man valget til å prate med den en vil og det blir mer glede ut av det. Nei nå får dere gi dere, vi er alle forskjellige. Dere har ingen rett til å se ned på de som ikke vil ha noen fremmede å prate overfladisk med under middagen. Syns synd på den personen som må si nei til et bryllup for det personen har sosial angst og ikke får LOV TIL å sitte med noen kjent og kjær. Skam dere i stedet som ikke har noe forståelse for det.
14062003 Skrevet 13. mai 2003 #58 Skrevet 13. mai 2003 ..eller at de er sosiale amøber. Takk, men jeg holder meg for god til å kalle meg selv for sosial amøbe! Jeg har en sykdom som jeg skal leve med, verken mer eller mindre! Og det går faktisk veldig bra
Gjest Tristessa Skrevet 13. mai 2003 #59 Skrevet 13. mai 2003 De som tar seg av bordplasseringen skal ta seg av det, jeg leste ikke gjennom hele tråden før jeg postet svar. Selvfølgelig skal bordplasseringen legges opp til gavn for alle, jeg er bare så i mot at alle må ha kjæresten sin som "sutteklut" en hel kveld.
Gjest Mzfire Skrevet 13. mai 2003 #60 Skrevet 13. mai 2003 Da syns jeg at folk heller kan bestemme hvor de vil sitte da. De parene som er leie av hverandre og som ikke tåler trynet av hverandre under middagen kan sitte så langt unna hverandre som de bare vil. Så kan de andre sette seg sammen med andre. Jeg syns hvertfall ikke det var noe gøy å sitte alene i et hjørne med en gammel mann ved siden av meg :-? Dog jeg satt sist på et rekkebord. Men syns det var jævlig ensomt jeg! Ble en ganske stille middag for meg hvertfall. Så kom ikke her med noe "sutteklut" greier. Jeg så ikke en gang kjærsten min under middagen jeg. Satt slik at jeg ikke engang så ansiktet hans. Hadde jeg enda fått sett han hadde jeg slappet av bedre blant fremmede! Så om noen mener jeg er sær og sosialt avstumpet så får dere bare mene det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå