Gå til innhold

Ikke splitt par!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Til alle som vurderer å splitte par, uansett om de er gift, samboere, kjærester eller forlovet; ikke gjør det! De aller fleste jeg kjenner hater å bli splittet på denne måten og det er no herk å bli påtvunget å måtte konversere mennesker man ikke har interesse av å bli kjent med. :evil: Det er ikke alle som digger "å bli kjent med nye menneske" for en hver pris. Noen mener at man bør tåle såpass under en middag, men hvorfor i himmelens navn skal ikke gjestene få ha det hyggelig også? Hvorfor man bli kjent? Mest sannsynlig prates man ikke senere likevel. Fordelen med å ha par sammen er at alle har noen å prate med uten at det blir en trykket stemning. Så kan man heller sette ukjente par sammen, f eks samle de yngre et sted og de eldre et annet sted. Single bør absolutt få sitte med noen de kjenner fra før, enten en annen singel eller et par. Noen ganger synes jeg det virker som brudeparet driter i om par får sitte sammen, bare de får sitte sammen selv. Og det får de jo!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du har dårlig erfaring med å bli splittet selv...

Skrevet

Vi splittet ikke par fordi jeg selv syns det er koselig å sitte med min kjære. I vårt bryllup passet det fint å ikke splitte par ihvertfall.

Skrevet

Vi splitter kun forloverne våre.. (er lit usikker på hvordan vi skal løse det men.. kjæresten til min manns forlover kjenner absolutt ingen!! Ikke meg en gang) Alle andre får sitte sammen, selvfølgelig!

Skrevet

Hvis man er så asosial at man ikke klarer å fungere sammen med andre mennesker i en festlig sammenheng, bør man takke nei til invitasjonen. Den man er gift eller samboer med, ser man jo hver dag ellers. Å bli kjent med nye mennesker, er som regel ganske berikende. og disse er jo knyttet opp mot deg selv, sånn slekts- og vennemessig, i og med at dere er i samme bryllup.

Uansett risikerer du jo å få en "fremmed" på den andre siden av deg, hva hvis denne skulle driste seg til å snakke med deg? Gir du vedkommende da en ørefik, eller forteller du bare svinet at du ikke ønsker å konversere?

:ler:

Makan til holdning, sier jeg...

Skrevet

Stakars de single i et bryllup der alle som er par skal sitte og nusse og kose på hverandre mens de småprater med hverandre om hvor romantisk et bryllup er, og mimrer/drømmer om sitt eget bryllup!! Nei ærlig talt, er man ikke stor nok jente til å klare seg uten kjæresten i tre timer så er man ikke stor nok til å gå i bryllup...

Gjest Anonymous
Skrevet

ah ha ha, Sandmann er festlig, altså!

Skrevet
Stakars de single i et bryllup der alle som er par skal sitte og nusse og kose på hverandre mens de småprater med hverandre om hvor romantisk et bryllup er' date=' og mimrer/drømmer om sitt eget bryllup!! Nei ærlig talt, er man ikke stor nok jente til å klare seg uten kjæresten i tre timer så er man ikke stor nok til å gå i bryllup...[/quote']

Jeg sitter faktisk ikke og nusser på kjæresten under middagen i et bryllup. Men jeg liker at vi sitterer sammen under middagen, det betyr jo ikke at vi da ikke snakker med noen andre. Blir på en måte litt tryggere å snakke når han er der (det er ikke så lett for oss som er litt sjenerte å måtte sitte alene heller.. :oops: )

Skrevet

Nei, men par blir ofte litt romantisk stemt av bryllup. De småprater ofte litt med hverandre uten å tenke så mye over det. De nusser kanskje ikke hele tiden, men kan du med hånda på hjerte si at du ikke kysser kjæresten en eneste gang i løpet av hele middagen?

Det er ganske vondt å være ufrivillig enslig. Det blir ikke lettere av å gå i bryllup og se at "alle andre" sitter sammen med kjæresten, og føle at man er uttafor fordi man er en i stede for to. De vanskelige gjestene som skaper problemer i bordplanen, og som atpåtil er så misslykkede at de er "de eneste som ikke har klart å finne en partner".

Når jeg er vertinne vil jeg ta hensyn til alle mine gjester, ikke bare de som er lykkelig nygifte eller nyforelska. Nyetablerte par skal i følge god skikk og bruk sitte sammen. Men de som har vært sammen i noen år klarer fint å sitte på hver sin kant. Kanskje har de det til og med koselig, og kanskje er det ekstra hyggelig å finne sammen til en dans etter middagen?

Synes det blir litt vel bastant å påstå at ingen som har en partner kan ha det fint i et bryllup uten å ha partneren til bords... Og dersom du er så sjenert som du sier...lot du være å gå i bryllup da du var single?

Skrevet
Nei, men par blir ofte litt romantisk stemt av bryllup. De småprater ofte litt med hverandre uten å tenke så mye over det. De nusser kanskje ikke hele tiden, men kan du med hånda på hjerte si at du ikke kysser kjæresten en eneste gang i løpet av hele middagen?

Ja det kan jeg faktisk, synes ikke noe om klining i full offentlighet jeg. Sist jeg var i bryllup kysset jeg ikke kjæresten min en gang under middagen, og kommer heller ikke til å gjøre det i bryllupet vi skal i om noen uker. Vi pleier ikke å kysse ved middagsbordet hjemme heller vi. :wink: Regner med at det ikke er ulovlig å nusse litt på festen etterpå. :kysse:

Men... synes du at andre skal straffes for at du ikke har kjæreste, hva med å glede seg litt på andres vegne innimellom. Tro meg, det gjør livet lettere å leve :wink: (jeg ser forresten ikke på de single som noe problem i vårt bryllup...)

Skrevet

Hadde selvfølgelig ikke latt være å gå i bryllup hvis jeg var singel, men nå er det faktisk sånn at jeg ikke er det og da er jo det dagens utgangspunkt. Det er vel ikke bedre at gode venninner sitter ved siden av hverandre. Større sjangs for at det blir mye intern prating da egentlig..

Skrevet

Dette er ikke noe problem for våre venner og familie :ler: De kommer til å sette pris på å få sitte sammen med nye mennesker.... :D Selv så synes jeg det er kjempespennende å få sitte sammen med nye mennesker når jeg er på fest o.l, samboer kan jeg prate med hele tiden ellers :wink:

Skrevet

Kjæresten og jeg ble invitert til et bryllup der jeg bare kjente bruden og kjæresten min ikke kjente noen. Jeg må inrømme at jeg ble lettet da jeg så at parene ikke ble splittet. Men brudeparet hadde lagt mye arbeid i bordplasseringen og vi kom godt overens med de vi satt rundt og vi pratet masse med de rundt oss. Så det hadde sikkert godt like greit å sitte der uten kjæresten.

Som tidligere single i flere år er jeg enig med Ragnhild. Ingenting er så drepende kjedelig som å være på parfest som single:

Stakars de single i et bryllup der alle som er par skal sitte og nusse og kose på hverandre mens de småprater med hverandre om hvor romantisk et bryllup er' date=' og mimrer/drømmer om sitt eget bryllup!! Nei ærlig talt, er man ikke stor nok jente til å klare seg uten kjæresten i tre timer så er man ikke stor nok til å gå i bryllup...[/quote']
Skrevet
Hvis man er så asosial at man ikke klarer å fungere sammen med andre mennesker i en festlig sammenheng' date=' bør man takke nei til invitasjonen. [/quote']

Nei, jeg er ikke helt enig med deg her. Jeg vil mer enn gjerne komme til "fest", men fordi jeg har problemer med å være sosial (jeg er IKKE asosial!) ønsker jeg at de som ordner plasseringen tenker på meg. Å ikke ha min kjære der har jeg bare godt av, men jeg må ha noen kjente jeg kan samtale med - om samtalen med de ukjente skjærer seg.

Skrevet

Vi splitter - og gleder oss over det! Og til dere som hater det - hadde det ikke gått an å gitt brudeparet et tips om dette så slipper man? Hvis noen spør meg om å få sitte sammen med kjæresten sin, får de selvsagt det, men vi er av oppfatningen om at det blir hyggeligere når man splittes. Har selv opplevd å bli satt sammen med kjæreste + hele familien min, og kom ikke kontakt med en eneste ny person i hele bryllupet, for man går ikke akkurat bort til folk etter middagen som man aldri har vekslet et ord med før.

men når det er sagt kommer vi til å bruke VELDIG mye tid på bordplassering, og vi gjør alt for at folk kommer til å trives. Kanskje du får en ny bordpartner, men at du har noen andre kjente i nærheten? Det blir nok bra!

Skrevet

Vi gjør som vi føler for i vårt bryllup, ikke hva en gjest her på KG befaler oss å gjøre! Vi har vurdert alternativene og ser overhodet ikke noe problem med å splitte parene. Vi gjør det ikke for at folk skal bli kjent med hverandre, de har sikkert ikke kontakt etter bryllupet uansett. Men vi har satt dem sammen slik at de skal få en hyggelig og interessant middag. Alle er plassert slik at de har enten sin kjære eller godt bekjente i umiddelbar nærhet. Vi blir 29 til middag, 6 av dem skal sitte på bord med brudeparet.

Når jeg kan overleve i en 5 timers bryllupsmiddag uten pauser, plassert langt unna min kjære, tror jeg de fleste kan klare dette. Det var tungt, forferdelig tungt til tider, med ved å bite tenna sammen ødela jeg ikkenoe for brudeparet :-) Og etter middagen kunne jeg klenge på min kjære og mine bekjente så mye jeg bare orket.

Jeg støtter meg også til Imax! Selv har jeg i fjorårets 3 bryllupsfester sagt i fra at jeg må ha litt spesialbehandling hva plassering til middagen angår. De som har ordnet bordplasseringen har godtatt og tatt hensyn til dette uten problemer.

Skrevet

Det er tydeligvis mange meninger om dette temaet, jeg tror det kan være lurt å enten la være og splitte par, eller å sørge for at alle sitter i nærheten/ved siden av noen de kjenner.

På den måten vil samtalen flyte lettere også - tror jeg.

Skrevet

Det var tungt, forferdelig tungt til tider, med ved å bite tenna sammen ødela jeg ikkenoe for brudeparet :-)

Her ser jeg ikke logikken, vi du virkelig at gjestene dine skal ha det "tungt"? Selv om det kanskje bare er to - tre stykker som ikke synes dette er OK, hvorfor gjøre middagen til en mindre hyggelig opplevelse? Nei.. mine gjester skal slippe å ta seg sammen i vårt bryllup. Der vil jeg at alle skal slappe av og kose seg. Men selvfølgelig må man gjøre som man selv har bestemt seg for. jeg kommer hvertfall ikke til å forandre mening :ler:

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke poenget med å splitte parene, håpløst spør du meg!!!

Men, selvom parene sitter sammen trenger de ikke å ha alle sine kjente rundt seg...

Jeg kan innrømme at jeg hadde blitt veldig skuffet om jeg ikke fikk sitte ved siden av mine kjære!

Og kjære alle dere brudepar, dere bør da forstå dette best av alle! Ettersom dere selvsagt skal ha hverandre til bords, men det får ikke noen av gjestene! Kjempekoselig :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...