Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*
Skrevet

Hei.

Min mann og jeg skal prøve å få barn og har fått den første negative testen i dag, så vi har med andre ord bare prøvd en eggløsning. Har god tid på oss men lurer på litt hjelp her inne.

Det jeg lurer litt på er hvordan dere gjør det i denne prøveperioden?? Er det ting vi må huske på å gjøre før eller etter sex?

Har dere sex alle dagene rundt da dere vett eggløsningen mest sannsynlig er, eller tester dere og har sex akkuratt på EL?

Og så et litt detaljert spørsmål... Etter dere har hatt sex, hvordan gjør dere med sæden? Prøver du ligge med den mest mulig inni deg, lar du det renne ut og går på do eller hva er normalt? Er helt blank på dette og det kan kanskje være et dumt spørsmål men pytt pytt :fnise:

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjorde ikke noe fra eller til. Fortsatte som normalt. Hadde sex å gikk å vaska meg etterpå som alltid. Lå ikke noe lengre eller brukte noen spesiell stilling eller noe slikt å vi hadde sex når vi hadde lyst til det. Hengte oss ikke så alt for mye opp i når jeg hadde eggløsning for ikke å stresse med det. Men vi hadde et avslappet forhold. Ville ha barn men det hastet ikke slik at vi absolutt måtte bli gravid denn måneden. Ble gravid etter 8 mnd.Hadde også tatt ut hormonspiral så det tok litt tid før jeg fikk mensen igjen og jeg hadde uregelmessig eggløsning så det var litt vanskelig for oss å regne ut akkurat når eggløsningen min var.

Skrevet

Når dere bare såvidt er kommet i gang med å prøve hadde jeg ikke tenkt på noenting!! Kos dere og ha sex som dere normalt pleier :humpe: Begynner du å tenke på stillinger og tellinger, opp og ned blir det fort stress! Ikke tenk på det ennå :) (ps. ta tilskudd av folinsyre) Lykke til :)

Skrevet

Siden leieboer'n ble laga midt i julebordssesongen så var jeg på en liten drue når h*n ble laga og sovna av etter hyrdestunden ;) Gikk ikke på do (og tok en dusj) før jeg våkna dagen etter. Vet ikke om dette er oppskrifta for å bli gravid men - vel, det funka for oss selv om graviditeten kom litt bardus på oss (vi hadde planlagt å begynne prøving på nyåret/våren)

Skrevet

Vi prøver på nr to nå. Første barnet ble laget på første forsøk. Man har jo EL 14 dager før menstruasjonens første dag. Dvs at hvis man har noenlunde regelmessig mens så er det greit å regne seg frem til når det omtrent vil skje. Dessuten lever sædceller noen dager. Så med førstemann hadde vi ganske mye sex i de to første ukene etter at jeg var ferdig med mensen. Men stresset ikke med det og hadde ikke noe veldig bevisst forhold til det annet enn at det var ekstra gøy siden det kunne bli baby av det. (mannen var litt skuffet over at den perioden var over så fort, når det viste seg at jeg ble gravid med en gang).

Kommer til å gjøre det samme nå, og er spent på hvordan det går. Skal innrømme at jeg er så innstilt på at det kommer til å gå like fort denne gangen, at jeg kommer til å bli frustrert ganske fort hvis det ikke virker.

Skrevet

Vi fikk til lillemor i sofaen etter to og et halvt år. Jeg er helt sikker på at det er pga sofaen vi fikk klaff. :ler:

Skrevet
Vi fikk til lillemor i sofaen etter to og et halvt år. Jeg er helt sikker på at det er pga sofaen vi fikk klaff. :ler:

Å steike!! Da er det sofaen neste... :ler:

Skrevet
Å steike!! Da er det sofaen neste... :ler:

:ler:

Ja kanksje det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...