Gjest Skattemas Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Barnehagen hadde ikke sendt inn info til skatteetaten om hvor mye jeg har betalt i fjor. Jeg fyllte derfor inn dette selv, 37000kr ca som jeg fikk beskjed av barnehagen om. Dermed med mitt foreldrefradrag økt med 30000 i selvangivelsen. Er det noen som vet om dette i det hele tatt utgjør noe forskjell når restskatt/tilgodeskatt utregnes? Jeg fikk igjen noen hundre sto det, før jeg fyllte ut dette da jeg leverte. Jeg er helt blank på dette, håper noen av dere vet.
Chiquita Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Rundt regnet får du vel ca 28% av 30000 mindre å betale i skatt. Litt over 8000. Slik som jeg har forstått det i allefall
Gjest Skattemas igjen Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 Takk for svar. Men jeg hadde frikort i fjor jeg da. Jeg begynte ikke å jobbe før januar i år. Jeg har fått overgangsstønad, enslig forsørger. Da er det sikkert ikke noe forandringer for meg da.
Snuselille Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Da tjente du for lite i fjor til å kunne benytte deg av det fradraget ja. Hadde frikort selv i fjor, derfor overførte vi fradraget over på barnefaren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå