Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Casey
Skrevet (endret)

Endret av Casey
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg reagerer bare litt på at vi kan ta en drink etter jobb, eller en båttur eller bytur og annet som er typisk datinggjøremål, når han har kone som han helgependler til hver uke.

Dette er da ting som det er helt vanlig å gjøre sammen med venner. Hva mener du er ikke-datinggjøremål. da?

Skrevet (endret)

Etter mine erfaringer kan menn som ikke snakker om kona ha tvilsomme baktanker. Det kan jo være en liten mulighet til at han ikke har det, men jeg synes at du skulle ta initiativ til å snakke om kona hans, gjerne i svært positive ordelag, selv om du ikke kjenner henne; feks at hun må være et grepa kvinnemenneske som synes det er ok at han helgependler og ellers alle fine ting du kan dra slutninger om, når det gjelder henne. Se hvordan han reagerer.

Dersom han begynner å bli amorøs, må du bare kutte ut hele greia, det har nemlig lett for å skje, når de ser kona lite.. jeg tror at hun kanskje går litt i glemmeboken, fordi de ikke ser henne til daglig.

Jeg reagerer ikke nødvendigvis på de andre tingene, jeg har vært på konserter, kafe og festival sammen med mannen til en venninne, uten at noen av partene synes at det er noe spesielt tvilsomt. Andre erfaringer sier meg at mannen kan ha en agenda.

Kanskje det er lurt å iblant ta med andre på aktivitetene deres slik at det ikke føles som om dere dater?

Endret av absinthia
Skrevet (endret)
Etter mine erfaringer kan menn som ikke snakker om kona ha tvilsomme baktanker. Det kan jo være en liten mulighet til at han ikke har det, men jeg synes at du skulle ta initiativ til å snakke om kona hans, gjerne i svært positive ordelag, selv om du ikke kjenner henne; feks at hun må være et grepa kvinnemenneske som synes det er ok at han helgependler og ellers alle fine ting du kan dra slutninger om, når det gjelder henne. Se hvordan han reagerer.

Dersom han begynner å bli amorøs, må du bare kutte ut hele greia, det har nemlig lett for å skje, når de ser kona lite.. jeg tror at hun kanskje går litt i glemmeboken, fordi de ikke ser henne til daglig.

Dette var da en veldig mistenkelig tankegang. Å skamrose et menneske man aldri har møtt for å få en reaksjon? Hvis denne mannen ønsker noe annet enn vennskap, kommer det nok snart fram og da er det jo bare å takke for seg hvis man ikke er interessert i noe mer. Hun har da ærlig talt ingen ting med hva slags forhold denne mannen har til kona si, selv om han har lyst til å ta en drink med henne?

Endret av Pet
Gjest Evine
Skrevet

Det er ikke mange menn som inviterer med seg kvinner ut alene uten å ha baktanker med det. Dette er ikke noe jeg finner på selv - det er noe jeg har fra menn ..

Skrevet
Dette var da en veldig mistenkelig tankegang. Å skamrose et menneske man aldri har møtt for å få en reaksjon? Hvis denne mannen ønsker noe annet enn vennskap, kommer det nok snart fram og da er det jo bare å takke for seg hvis man ikke er interessert i noe mer. Hun har da ærlig talt ingen ting med hva slags forhold denne mannen har til kona si, selv om han har lyst til å ta en drink med henne?

Som sagt, den er bygd på erfaring, jeg har hatt grunn til å bli mistenksom.

Siden det har vist seg å stemme flere ganger, så går jeg ut fra at det ikke bare gjelder de jeg har truffet. På den andre siden skal det sies at jeg har flere venner blant menn enn kvinner, men har hatt noen tvilsomme erfaringer med begynnende vennskap der mannen har tatt helt av, selv om han har hatt dame.

Og jeg er ikke akkurat noen stor femme fatale.

En gang oppdaget jeg forresten at en mann som både jeg og flere venner hadde kjent i 2 år, uten at han noen sinne hadde snakket om at han var gift (han hadde bare sagt at han hadde en hund og to sønner), viste seg å være nettopp det. Jeg fant det ut etter at vi hadde hatt en amorøs affære, etter å ha flørtet i en lengre periode, der jeg sendte ham en melding et par dager etterpå og plutselig ble oppringt av en som viste seg å være kona og lurte på hvorfor jeg sendt slike meldinger til hennes mann. :sjokk:

Det som kjennetegner de som har vært gift/samboende og prøvd seg, er at de ikke eller sjeldent snakker om kona.

Jeg var forøvrig ikke like skeptisk for 2-3 år siden, men etter å ha vært single i litt over to år, har jeg hatt såpass mange merkelige opplevelser at jeg har blitt temmelig skeptisk. De verste er i følge mine erfaringer de som ser bra ut, har pen kone, bra jobb, er rimelig oppegående (gjerne samfunnsengasjerte også) mye ute "på byen" og veldig sosiale.

Gjest Casey
Skrevet (endret)

Takk for innspill. Da er det kanskje ikke så uvanlig likevel, at gifte menn blir venninne/venn med damer og stifter nye kontakter på den fronten. Det er mer enn hva jeg er vant med, for min erfaring er at en mann som regel har en strategisk baktanke med å invitere ut en kvinne, spesielt dersom hun er single. Jeg tror ikke jeg vil ta initiativ til å snakke om hans kone...men får kanskje bare se an. Han vil sikkert bare ha noen kontakter i ny by, og det er jo bare hyggelig!

Endret av Casey
Gjest Casey
Skrevet
De verste er i følge mine erfaringer de som ser bra ut, har pen kone, bra jobb, er rimelig oppegående (gjerne samfunnsengasjerte også) mye ute "på byen" og veldig sosiale.

Dette bildet passer i grunnen bra. Samtidig tror jeg ikke at jeg vil påta meg moralsk ansvar for hva andre gjør og ikke gjør overfor sine partere.

Gjest Casey
Skrevet (endret)

Endret av Casey
Gjest Gjest_annemor_*
Skrevet

Min erfaring er som følger:

En gift mannlig kollega av meg kom stadig på besøk, jeg var singel på den tiden.

-Han kom på kaffe midt i uka, og det var jo koselig, vi pratet om jobben og andre nøytrale ting. Han satt som regel en times tid hver gang. Og jeg betraktet han som en god venn.

En gang traff jeg ham og hans kone på en matvarebutikk, og da lot han som han ikke så meg. Jeg skulle til å si "hei,hei", men skjønte av hans kroppsspråk at han ikke ville jeg skulle hilse på kona. Syns jo det var litt rart.

Dette fortsatte over mange år, faktisk, men en gang røpet han seg og sa: "en gang skal du og jeg i seng".

Da forsto jeg at vi to ikke hadde de samme intensjonene med dette, og jeg lot "vennskapet" gli ut i sanden.

Skrevet
Tja, vet ikke helt jeg. Det er heller mest stemningen og blikkene som gjør at jeg begynner å lure.

Da har du kanskje allerede fått svar fra magefølelsen din?

Gjest Casey
Skrevet
Da har du kanskje allerede fått svar fra magefølelsen din?

Jeg har ikke møtt ham mange nok ganger ennå, ser ham ikke ofte.

Det er godt mulig jeg har misforstått også.

Uansett er det gøy å høre andres innspill.

Gjest Casey
Skrevet
Dette fortsatte over mange år, faktisk, men en gang røpet han seg og sa: "en gang skal du og jeg i seng".

Da forsto jeg at vi to ikke hadde de samme intensjonene med dette, og jeg lot "vennskapet" gli ut i sanden.

Jøss...etter mange år?! Det var drøyt.

Skrevet

Jeg har vært oppe i det samme med to menn fra den tidligere jobben.

Disse var ikke helgependlere, men ble ofte med dem ut på byen etter en fredagspils. (ved ulike anledninger), og det var en god tone oss i mellom. Men ikke noe mer.

Dette varte helt frem til julebordet hvor jeg etter litt for mye å drikke havnet til køys med begge to..

I ettertid har det kommet frem at det hele var "planlagt" fra deres side for en god stund siden..

Føler meg temmelig dum og blåøyd. Sluttet ikke lenge etter.

Gjest Casey
Skrevet
Disse var ikke helgependlere, men ble ofte med dem ut på byen etter en fredagspils (ved ulike anledninger), og det var en god tone oss i mellom. Men ikke noe mer. Dette varte helt frem til julebordet hvor jeg etter litt for mye å drikke havnet til køys med begge to..I ettertid har det kommet frem at det hele var "planlagt" fra deres side for en god stund siden..

Oi...at det går an!

Gjest Gjest_annemor_*
Skrevet
Jøss...etter mange år?! Det var drøyt.

Ja, det stemmer. Jeg slutter aldri å forundre meg over menns utholdenhet akkurat der.

Kan kort fortelle om en annen gift mann, som bor på motsatt kant av landet. Vi møttes på et kurs. Han ringte meg ofte, og jeg trodde vi var venner. Men tilslutt måtte jeg ta en hvit løgn og si at jeg hadde fått samboer - selv ikke da ga han seg. Dette gikk også over flere år.

Jeg syns det er trist på den måten at jeg får en følelse av at det er ikke meg som person som er interessann.

Skrevet

Innspill fra en mann som flørter med de fleste kvinner han treffer:

Stemningen og blikket trenger ikke bety noe som helst annet enn at han synes det er morro å flørte. Dessuten kan det være måten han kommuniserer på, og det er åpenbart grunnen til at du er tiltrukket av han.

Skrevet

Jeg tror det blir mer og mer spennende for enkelte menn desto lengre tid det går.

Er vel litt konkurranseinstinkt inne i bildet, og de "hauser" vel fantasien sin om d*g opp i skyene etterhvert som tida går. :kgbaby:

Gjest Casey
Skrevet
Jeg syns det er trist på den måten at jeg får en følelse av at det er ikke meg som person som er interessann.

Det er jo ikke morro, nei.

Da er det sikkert bare som Wallace sier at han er slik mot alle og at det er vanlig for ham! Closed case.

Gjest Casey
Skrevet (endret)

Endret av Casey

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...