Gjest Gjest:) Skrevet 1. mai 2008 #1 Skrevet 1. mai 2008 Hei Jeg prøver å slanke meg, så dette er hva jeg spiser i løpet av en dag: Frokost: 50 gram firkorn med 2 dl skummet melk og kanel + ei appelsin Mellommåltid 1: Et eple Lunsj: Tre Wasa-fiber-plus knekkebrød med magerost (kylling) og agurk + vann Mellommåltid 2: En yoplait-yoghurt (0,1% fett) Middag: Masse grønnsaker (halve tallerkenen) og fisk/kylling. Noen ganger ris, pasta eller potet til. Kveldsmat: 100 gram kesam med fun light + fire mandler + grønn te Ser kostholdet mitt bra ut? =) Noe jeg burde endre på? Burde jeg få i meg mer proteiner? Isåfall, hvordan? I tillegg til dette trener jeg ca. tre ganger i uka da.
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Må nesten vite kjønn, alder, høyde og vekt..
Gjest Gjest_Lene_* Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Du trenger ikke slanke deg. Fokuser heller på å være sunn
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 FIRE mandler?? Hva skal det være godt for? Ta minst en neve, for å få noe utbytte av det. Dessuten bør du få i deg minst 1 ss fiske eller sel-olje pr dag. Det er utrolig viktig å få i seg nok av de riktige omega 3-fettsyrene, og de får du kun fra fiske eller sel-olje. Hvor mye kjøtt spiser du til middag? Det ser ut som du får i deg altfor lite kalorier, og du kunne nok med fordel ha inkludert mer kjøtt for å sikre at du får i deg nok proteiner. Når det er sagt er det selvsagt tåpelig å slanke seg når man veier 52 kg. Du vil vel ikke bli undervektig og miste alle kvinnelige former? 52 kg er faktisk ganske perfekt når man er på din høyde. Unge jenter som deg blir fort fanatiske og utvikler spiseforstyrrelser, så vær forsiktig.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 FIRE mandler?? Hva skal det være godt for? Ta minst en neve, for å få noe utbytte av det. Dessuten bør du få i deg minst 1 ss fiske eller sel-olje pr dag. Det er utrolig viktig å få i seg nok av de riktige omega 3-fettsyrene, og de får du kun fra fiske eller sel-olje. Er det DHA og EPA du sikter til? De aller fleste kan selv produsere dette med en tilstrekkelig tilgang på ALA, som finnes i linolje, nøtter, frø osv. DHA og EPA finnes også i tang, og det går an å få tak i "tangolje".
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Er det DHA og EPA du sikter til? De aller fleste kan selv produsere dette med en tilstrekkelig tilgang på ALA, som finnes i linolje, nøtter, frø osv. DHA produserer man kun i små mengder, og EPA produserer man ikke i det hele tatt. Alger, fisk og andre maritime kilder er altså nødvendige for å få i seg nok EPA. Ikke at man dør uten dette, men helsegevinsten kan være stor. EPA er spesielt viktig for hjernens funksjon.
Gjest gjest A Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Ok, du har en bmi som er under 20, og du er i en sårbar vekstfase. La meg si det klart og tydelig: det er idiotisk å slanke seg i din situasjon!
Gjest Sisu Skrevet 1. mai 2008 #9 Skrevet 1. mai 2008 (endret) Jente, 16 år, 162cm og 52kg Kjære deg, du er flott som du er. Hvorfor i all verden skal du slanke deg?? Slutt å telle kalorier, kos deg heller med maten! Når du trener tre ganger i uken, trenger du jo også mat for å orke dette. Slik det ser ut for meg, spiser du altfor lite. Fokuser på å leve fornuftig! Kast alle kostholdsplaner etc og vær stolt av deg selv nøyaktig som du er! Du er bra nok! Endret 1. mai 2008 av Sisu
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå