Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Den vi har heter "810 Insektsmiddel" av merke Trinol, kjøpt fra Jernia, tror det kostet rundt 150 kroner eller noe sånt?

Flaske er god nok for 35 m2, men du bruker ikke så mye hver gang, det holder for flere måneder (flasken sier at det holder for 7-8 uker). Lukten kan du selv ikke føle, men jeg har ikke sett elderkopper krype over den ennå (det kan jo skje, men det ble MYE mindre etter vi brukte den og vi bare tok vinduer og sånt, ikke listene inne).

Og flasken sier at det hjelper også mot alle slags andre kryp - som maur, fluer, veps, saksedyr, sølvkre, skrukketroll, møll, lopper. Må sprayes der de kommer inn eller der de liker å oppholde seg.

Jippiii, jeg blir sååå gla for dette her. Har skikkelig oppsig no :o) Ska kjøpe begge sprayene jeg!:)

Gjest Bond
Skrevet

Men bare å ødelegge gleden litt - vi har ikke blitt KVITT elderkoppene helt. Men med behandling er det mulig å åpne vinduen å si det sånt.

Det er faktisk en del elderkopper nå, men må også si at vi har ikke behandlet vinduene ennå i år (siste gang vi tok var jo fjor sommer).

Skulle kanskje prøve listene og sånt også da, kanskje det blir ennå bedre :)

Gjest pysa
Skrevet

Må bare minne deg på å være forsiktig dersom du har kjæledyr eller småbarn i huset. Sjekk om insektsdrepermidlene kan være skadelige for sånne små som vi liker! :)

Skrevet
Må bare minne deg på å være forsiktig dersom du har kjæledyr eller småbarn i huset. Sjekk om insektsdrepermidlene kan være skadelige for sånne små som vi liker! :)

Neida, ikke noe barn her, og ingen boller i ovnen. Ikke enda! :) Så jeg kan spraye så mye jeg vil *knis*

Skrevet
Det der med den bommul greiene dynket med munnvann, skal jeg også prøve! Bare legger man det i vinduskarmen??

Jeg la bomullsdottene overalt langs lister og karmer, men det ser jo ikke så pent ut... Så noen ganger dynket jeg bare selve karmen og "sprekkene" rundt vinduene...

Gjest Gjest_caskr_*
Skrevet

Har ikke så mye nytt å komme med, men jeg kjøpte også en spray på Jernia da jeg flyttet inn i kjellerleilighet en gang. Hvit flaske med grønn skrift. Fungerte som bare f. Sterke saker, tydeligvis, for det sto advarsel om barn og dyr og at man skulle gå ut en halvtimes tid etter at man hadde sprayet og denslags.

Skrevet

Ojojoj, wiiii!!!:):) Dette blir bare bedre g bedre!!:) Dene må jeg glatt kjøpe, og den sprayen fra Jernia. JEg venter som en unge på å få lønn! Jeg vil da kunne slappe av, i en forhåpentligvis edderkopp-fri leilighet.

Må også kjøpe myggnett, for vi får besøk av vepser hver dag! :o)

Gjest Bond
Skrevet
Har ikke så mye nytt å komme med, men jeg kjøpte også en spray på Jernia da jeg flyttet inn i kjellerleilighet en gang. Hvit flaske med grønn skrift. Fungerte som bare f. Sterke saker, tydeligvis, for det sto advarsel om barn og dyr og at man skulle gå ut en halvtimes tid etter at man hadde sprayet og denslags.

Ja, den var den samme vi har da! Hvit flaske og grønn skrift. :Nikke:

Skrevet

Kaffedyr er værre....

Skrevet
Kaffedyr er værre....

Hva er det for noe?

Skrevet

Kanskje denne tråden burde være under kjæledyr istedenfor? :fnise: Her i huset er det meg som må ta edderkoppene, mens mannen tar alle andre kryp. Vi er begge livredde for edderkopper, men jeg er den som er minst livredd. Faen!

Skrevet
Kanskje denne tråden burde være under kjæledyr istedenfor? :fnise: Her i huset er det meg som må ta edderkoppene, mens mannen tar alle andre kryp. Vi er begge livredde for edderkopper, men jeg er den som er minst livredd. Faen!

Jaa...kjæledyr høres bra ut! :) Lykkedyr iallefall...de skader jo ingen, biter ikke en gang.... Her i huset er det mange av de, og de er heftig store, hoho...nesten så store at du kan se hårene de har på beina blafre når de blunker til deg :sjarmor:

Skrevet
Jaa...kjæledyr høres bra ut! :) Lykkedyr iallefall...de skader jo ingen, biter ikke en gang.... Her i huset er det mange av de, og de er heftig store, hoho...nesten så store at du kan se hårene de har på beina blafre når de blunker til deg :sjarmor:

:skratte: ... jeg mener .... iiiiiiik! :hår:

Skrevet
Kaffedyr er værre....

Hva er det for noe?

Sånna små, mørkebrune "mini beltedyr"

Trives godt under steiner og i kjelleren.

Grøøøøøssssss......

Gjest Gjest
Skrevet
Sånna små, mørkebrune "mini beltedyr"

Trives godt under steiner og i kjelleren.

Grøøøøøssssss......

Er det tussalus du mener?

Skrevet
Er det tussalus du mener?

TUSSALUS!!! :skratte: Døds tidig ord!! lool

Men kem som sa at edderkoppene ikke biter? De gjør da det?? For det gjør de :o) Men de norske er ikke farli. Kan klø liksom.

Jeg har ikke rørt eller sett på vakserommet. Igår, gikk jeg inn der, så var det en flokk med baby-edderkopper borti hjørnet der vaskepulvetet står. Jeg måtte rett og slett støvsuge de bort!

Så kommer typen å legger seg, og sier det er masse edderkopp babyer et annet sted på vaskerommet. GURIMALLA!!!! Inn der går ikke jeg før typen har vasket over alt, gulv, vegger, tak, kroker! *grøøøøøøss*

Faen asså. De dyrene er helt jæææævlige! Helt forferdelige! Det verste marerittet jeg noen gang har hatt i hele mitt liv, var da jeg var liten, og jeg drømte at jeg skulle åpne kles skapet mitt, og idet jeg åpner døren, så får jeg sikkert en millioner av edderkopper over meg. FY FAEN!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Det eneste som faktisk funker i lengden er og få et proft skadedyr firma til og komme og spraye leiligheten, eller flytte!

Jeg har prøvd begge deler og det som er minst mas er og få skadedyr firmaet til og komme... Det koster litt, men tro meg det er verdt det!!

Skrevet

Tankefelt Terapi kan fungere.

Min ene venninne er blitt kvitt arachnafobien mer og mer etter at jeg "banket" litt på henne og fikk henne til å tenke og fokusere på redselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...