Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pupsilure
Skrevet

Så på denne boligen på finn http://www.finn.no/finn/realestate/object?...mp;WT.svl=Bilde

Og så at det er avdragsfrihet i 30 år! Så om 30 år da, så er dette en sliten, 30 år gammel leilighet med 1,7 i fellesgjeld! Den blir nok vanskelig å få solgt da. Det er vel greit for de som bor der nå i starten. Slippe å betale på gjelden, kun renter, og (kanskje) få solgt den igjen om noen år fordi det fortsatt er mange år igjen til avdragene kommer.

Nå kan ikke jeg all verden om slikt, altså, så rett på meg hvis jeg har misforstått.

*ser rundt meg og er fornøyd med vår 30 år gamle leilighet uten fellesgjeld*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er sjokkert! Avdragsfrihet i 30 år? :overrasket: Det burde ikke vært lov! Avdragsfrihet i 1-2 år kan være en god løsning hvis man uforutsett får dårligere økonomi en kort periode. Ellers synes jeg ikke avdragsfrihet burde brukes. I hvertfall ikke kombinert med lav egenkapital.

Skrevet

Her hos oss er det avdragsfrihet i 10 år, og tilsammen er nedbetalingstiden av fellesgjelda 30 år. Så jeg er ferdig når jeg fyller 80 om jeg lever så lenge og ikke har vunnet i Lotto i mellomtiden :ler:

Skrevet

er jo borettslag som har 50år avdrags frihet også. det er jo vannskelig og vite sikkert men høyst sannsynlig er 1mil veldig mye mindre verdt om 50år. se for deg at du kunne kjøpt eiendom for enn mil for femti år siden. du vil hatt BRA fortjeneste på det selv om du fremdeles hadde en mil i lån.

når det gjelder at selvleiligheten er gamel og slitt tror jeg ikke det er noe å tenke på. det er ikke snakk om så veldig stor del av verdien. men bygget kan det være verre med. tror det er et fåtall som vurder kvlaitet og matrialvalg på fasader og bygget generelt når de kjøper leiligheter. kan jo være tre fasader som i verste fall må byttes etter 5år i beste fall males hvert femte år. eller betong fasader som kan stå i 200år eller pusset leca som må males hvert 20år eller tegl som står hvertfall 60år dette er jo ting som på lang sikt kan få stor betydning for kostnaden ved å eie leiligheten.

Gjest Gjest
Skrevet
Så på denne boligen på finn http://www.finn.no/finn/realestate/object?...mp;WT.svl=Bilde

Og så at det er avdragsfrihet i 30 år! Så om 30 år da, så er dette en sliten, 30 år gammel leilighet med 1,7 i fellesgjeld! Den blir nok vanskelig å få solgt da. Det er vel greit for de som bor der nå i starten. Slippe å betale på gjelden, kun renter, og (kanskje) få solgt den igjen om noen år fordi det fortsatt er mange år igjen til avdragene kommer.

Nå kan ikke jeg all verden om slikt, altså, så rett på meg hvis jeg har misforstått.

*ser rundt meg og er fornøyd med vår 30 år gamle leilighet uten fellesgjeld*

fellesutgifter i dag er på over 11.000 og i det er det renter.

det er mange slike prosjekter med avdr.friget i 30 år.

det er vanlig med 5 års avdragsfrihet når du bygger. De fen første årene koster faktisk med å etablere seg i et hus. bare tenk på garage,uteområde osv,men 30 år? Går du på den, så bør du ikke slippes løs alene på boligmakedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...