Gå til innhold

Dyrt utdrikkingslag?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det var hårreisende dyrt! Og på 2 dagers varsel? Nei, dette var dårlig.. Jeg hadde ikke hatt råd til noe sånt. Jeg synes det blir tåpelig å arrangere så dyre lag. De som arrangerer det må da skjønne at ikke alle klarer hoste opp så mye penger på to dager? Og hva er viktigst: at alle brudens venner har råd til å være med, eller at det blir et statuslag hvor bare de rikeste av brudens venner kan være med? Jeg som brud hadde blitt veldig lei meg om noen av mine venner ikke hadde kommet, pga økonomi..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sitter her med en klump i magen. Har hørt fra min kommende manns forlover at utdrikkingslaget hans kommer på over 2000 kr - da reiser de bort ei hel helg, som er full av aktiviteter.

Men jeg synes det er helt "høl i huet" - skjemmes nesten. Får helt vondt når jeg tenker på alle kompisene som blir bedt om å være. Tror ikke jeg hadde deltatt i et så dyrt utdrikkingslag selv.

Huff - ekkelt synes jeg :-(

Skrevet

Jeg var i et utdrikningslag ifjor som kostet 1200kr pr person. Da var vi borte en hel helg, bodde gratis, var på ridetur, kjørte med hest og vogn, spiste 3retters lunsj på restaurant, var på spa (bruden fikk full behandling, vi andre fikk benytte basseng, badstu, boblebad og ble servert smoothies), all alkohol og all mat var dekt. Det syns jeg var en helt grei pris siden ingen av deltagerne var studenter, og jeg syns vi fikk mye for pengene.

Men for en dag, og på to dagers varsel er det veldig mye og veldig drøyt!

Skrevet
sitter her med en klump i magen. Har hørt fra min kommende manns forlover at utdrikkingslaget hans kommer på over 2000 kr - da reiser de bort ei hel helg, som er full av aktiviteter.

Men jeg synes det er helt "høl i huet" - skjemmes nesten. Får helt vondt når jeg tenker på alle kompisene som blir bedt om å være. Tror ikke jeg hadde deltatt i et så dyrt utdrikkingslag selv.

Det kan jo hende kompisene har kommet fram til dette sammen? Det blir en guttetur for de vet du. Det går nok greit!

Et utdrikningslag kan sikkert fort komme opp i over 1000 kr om det er snakk om en hel dag med aktiviteter, lunsj og middag med drikke. Litt dårlig å si i fra så kort tid i forveien da, men hver enkelt deltaker kunne kanskje engasjert seg litt mere i forkant også? Håper det var göy! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enig med Amadea - det er jo mulig kompisen er enige om at dette er greit :) Hvis man har diskutert det alle sammen, og folk har god økonomi eller ønsker å prioritere dette, er det selvfølgelig helt ok. Jeg synes en helgetur med gode venner høres veldig hyggelig ut og kunne sagt ja til det selv, selv om det koster litt. Men ikke på to dagers varsel! Jeg har også inntrykk av at normal pris på utdrikningslag ligger et stykke under tusenlappen, så om jeg var arrangør ville jeg definitivt diskutert pris - og sannsynligvis aktiviteter - med de andre deltakerne.

• 6 måneder senere...
Gjest Gjest_Bruden_*
Skrevet

Det utdrikningslaget jeg er invitert i kommer til å koste langt over 2000,- da er overnatting, mat, drikke,aktivitet for bruden, snacks og transport medregnet i prisen....syk pris spør du meg..ville vært flau om en av mine venner hadde arrangert noe slikt for meg, som også hadde resultert i at flere av mine venner hadde måtte takke nei av økonomiske grunner.... :tristbla:

Skrevet

Jeg synes 500 eller deromkring er en grei pris å betale for et vanlig utdrikningslag. MEN: Dersom utdrikningslaget hadde vært en helgetur til Køben eller lignende, ville jeg som gjest glatt kunne betalt mer, pga at det også er moro for meg. Ikke bare penger som går til spabehandling for bruden, men en venninne-heisa-tur.

Men da ville jeg samtidig være med å bestemme.

En storbytur til utlandet med venninnene, som samtidig var utdrikningslag for bruden, kunne jeg betalt noen tusen for. Men jeg ville blitt skeptisk til å bla opp en tusenlapp for å reise på hytte i gokk/rideleir/andre aktiviteter som ikke interesserer meg i to døgn.

Altså er det alfa og omega at ALLE er med forloveren og bestemmer, hvis man skal bruke så mye penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...