Gå til innhold

Dyrt utdrikkingslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert i et utdrikkingslag nå på lørdag. Har sagt at jeg kommer for en måneds tid siden, men har ikke fått noe særlig info om hva som skjer før i dag.

Fikk nå sms om at vi skal betale 1100,- hver for mat, sktiviteter og drikke til mat.

Er ikke dette litt mye???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er invitert i et utdrikkingslag nå på lørdag. Har sagt at jeg kommer for en måneds tid siden, men har ikke fått noe særlig info om hva som skjer før i dag.

Fikk nå sms om at vi skal betale 1100,- hver for mat, sktiviteter og drikke til mat.

OI!!! Det hørtes mye ut, jeg kunne nok ikke tenkt meg å gått i et utdrkkningslag til 1100 kr!! Å hvis det hadde vært mitt lag så hadde jeg blitt lei meg for at mine venner måtte bruke så mye penger på det....

Skrevet (endret)

Godt det ikke bare er jeg som reagerer. Syns også det er utrolig dårlig å få beskjed om dette 2 dager før utdrikkingslaget...

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Har egentlig ikke råd til å betale 1100,- , men på den andre siden så er jo ikke dette noe hovedpersonen kan noe for... :klø:

Endret av wkimsy
Skrevet

Synes også det hørtes mye ut... Man bør ta i betraktning at ikke alle har like mye penger mellom hendene, dessuten er det ikke alle som rett og slett gidder å bruke så mye penger på et utdrikningslag. De fleste utrikningslag jeg har hørt om, har ligget på rundt kr 500,- pr pers, men forloveren har ofte spyttet i mer penger enn de andre.

Jeg hadde nok vurdert å gi uttrykk overfor den som planlegger at jeg synes dette var vel mye. Sikkert ikke bare du som reagerer dersom ikke de inviterte er veeeldig nære venner av bruden.

Skrevet

Jeg syns det er alt for mye, men det virker som det har blitt den nye trenden.

Nå skal det være mat på restaurant, spa til bruden, og to-tre andre betale-aktiviteter.

Jeg syns 500 kr er nok, og av egen erfaring er det de billigste utdrikkingslagene som er morsomst!

Skrevet

Jeg synes det høres veldig mye ut, og det er drøyt å ikke gi beskjed om prisen før to dager før festen. Sist jeg var invitert i utdrikningslag konfererte forloveren med oss om aktiviteter og ikke minst prisen (da den kom over en viss sum). Det fungerte bra - det endte med et bra opplegg hele dagen, god mat og litt inkludert drikke, for ca 500 kr pr prs.

Skrevet

Oi da... Jeg som student hadde nok ikke hatt råd til å bli med på dette utdrikningslaget. I vertfall ikke når det blir gitt beskjed om prisen så kort tid i forveien, får jo ikke rukket å spart opp noen kroner eller noe da jo. Og dette hadde jeg nok gitt klar beskjed om til forloveren, fordi jeg hadde blitt skikkelig lei meg for at jeg ikke kunne bli med i utdrikningslaget til venninna mi.

Skrevet

Off... Håpe ikkje mitt blir so dyrt... Å ej ha nok heller ikkje hatt råda til ett utsrikkningslag til den prisen...

He gitt klar beskjed til mi syste og forlovaren at de ikkje skal koste masse penga, å at alle skal være me på morroa... :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Utdrikkningslagene jeg har vært i har vært på 500,-(men måtte ha med egen drikke) og de andre har ligget på mellom 890-1000 -men da har man spist og drukket godt og "gratis" hele helgen/dagen.

Synes man skal holde seg under 1000,- hvertfall!

Men det kommer an på hva man vil! Jeg har aldri værtpå byenpå slutten av uutdrikkningslag, men heller holdt oss ett sted hele kvelden og "slappet av" etter alle dagens aktiviteter! Jeg synes det har vært utrolig hyggelig, og ikke tenkt "får jeg valutta for pengene her?"

Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg nok ringt og sagt at beklager, men så dyrt har jeg ikke råd til så jeg måtte nok stå over.

Skrevet

Det spørs jo litt hva dere skal gjøre da. Hvis det er flere aktiviteter, kan du kanskje be om å få møte litt senere og ikke være med på de dyreste aktivitetene? I utdrikning jeg akkurat var i, var vi 7 som var med fra start til slutt, mens de andre 7 kom til i løpet av dagen, og betalte dermed litt mindre pr pers. Det ble bare fint å løse det slik, bruden ble like glad hver gang noen dukket opp fordi det da ble en fin overraskelse.

Skrevet

JO!! Uforskammet mye, synes nå jeg. Hadde jeg vært bruden hadde jeg nok blitt skikkerlig lei meg hvis jeg hadde visst at vennene mine måtte betale så mye.

Jeg har bedt min egen forlover å IKKE gjøre noe som koster masse penger. Folk er forskjellige stadier i livet, og har andre ting og bruke penger på. Dessuten skal man jo også kjøpe en gave til selve dagen.

Tanken er nok god. Denne forloveren vil sikkert gjøre dagen perfekt for bruden, -men med en bitter tone spør du meg...

Skrevet

Hvordan ta dette opp med forloveren uten å virke "gnien"??

Jeg kommer uansett til å dra. Bruden er en barndomsvennine og jeg vet at det betyr mye for henne å ha meg der... Men jeg vilalikevel få gitt beskjed til forloveren om at jeg syns dette er i drøyeste laget og hvertfall med så kort varsel...

Skrevet

Syns ikke man virker gnien hvis man sier til forlover at 1100 kr er mye penger, og at du egentlig ikke har råd til å bruke så mye penger? For å virke "snill" kan du jo legge til at du skjønner at hun vil ordne et fantastisk utdrikningslag for bruden, men at det hadde hjulpet på økonomisk om du (og sikkert resten av deltagerne også) i det minste hadde fått vite om prisen litt i god tid i forveien slik at man evt. kunne lagt av penger?

Skrevet

Oj! Det var dyrt! Det er jo kjempedumt om noen ikke kan gå i utdrikningslaget til bruden fordi forloveren vil ha et dyrt opplegg. Når det er 2 dager igjen, så er vel alt planlagt, og litt sent å planlegge på ny med lavere budsjett.

Sist jeg var i utdrikningslag, så var alle med på å planlegge. Vi fant ut hvor mange som kunne komme, og la 500 i potten. Vi fikk til et kjempefint utdrikningslag utav det.

Skrevet (endret)

Uff, jeg får nesten vondt på aller parters vegne jeg.

-det er alt for mye. !!

Dersom det hadde vært en form for enighet mellom alle deltagerne FØR aktiviteter\spa\lokale\mat (eller hva den nå er som har fått prisen på et sånt nivå) ble bestillt, hadde det vært en annen sak. men å komme med så kort frist og be om så mye tyder nesten mer på litt dårlig planlegging.

-jeg hadde ikke hatt råd. men skjønner jo at du vil gå.

-du må høre med forloveren om det er en aktivitet du kan hoppe over, om det er det som har gjort prisen så høy.

sist jeg var på utdrikningslag skulle alle betale 400 hver for utdrikningslaget, (alt som bruden skulle spise\drikke\oppleve ol.) og av det var 125kr. per. pers. om de ville være med på en aktivitet i regi av innleide.

om de "bare" skulle være med på resten kom det på (400-125=) 275kr for ALT det andre og da var det kjøpt inn en del drikke til følget også...)

Men vi var heldige og hadde gratis lokale og slikt, men prinsippet kan jo være det samme: Kanskje det sjer noe som må betales for per. deltaker... (kanskje ikke alle MÅ være med på det..)

lykket til.

edit:forståligheten :sjenert:

Endret av tjadama
Skrevet (endret)

Saken er at jeg ikke kjenner forlover så godt og jeg har nå (etter å ha snakket med andre venniner som skal i samme utrikkingslag) bestemt meg for å bare holde kjeft. De syns forøvig også det var mye penger, spesielt når man får beskjed bare 2 dager i forveien... Av hensyn til bruden ble vi enige om å gjøre det beste ut av det..

Men jeg er enig om at dette vitner om dårlig planlegging fra forlover side. Alle andre utdrikkingslag jeg har vært i har vært planlagt i felleskap..

Blir nok uansett en fin dag :)

Endret av wkimsy
Skrevet

Da ønsker jeg deg og alle de andre frøkner & fruer en fortrefferlig aften :)

-og masse lykke til på din dag, er jo ikke sååååå lenge til august 2009 :fnise:

Skrevet

VI betalte 700, men vi fikk lunsj og reker til kvelden, samt vin til rekene. Da fikk bruden aromaterapi, så rapelerte bruden, vi kjørte gocart, firhjuling, klatret på kasser og mye annet gøy! Bruden stortrives!

Skrevet

Jeg syns det var greit, jeg. Dere får jo mat og drikke, og får kanskje være med på litt av moroa selv?

Jeg er også student.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...