kitekatt Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 (endret) Jeg har alle tre stegene, men tar meg selv i stadig å kun bruke rensemelken. Er veldig fornøyd med den, men så skal jeg ha på så mye annet stæsj etterpå, så om jeg skal bruke toneren og den gule lotionen i tillegg blir det vel mye. Jeg vasker rensemelken av med lunket vann. Innimellom bruker jeg toneren også (for sensitiv hud), men lotionen bruker jeg så og si aldri. Det blir helt gæærnt mht. at jeg skal ha på Facial Lotion fra MD Formulations (som jeg er avhengig av for å ha fin hud), clarins olje i kinnene og nattkrem fra Exuviance. Jeg synes dette fungerer greit. Er det andre som kun bruker rensemelken også? Trenger man å bruke toneren og lotionen i tillegg? De fleste rensemelker krever jo ikke noe annet etterpå.... Endret 30. april 2008 av kitekatt
mari4ever Skrevet 1. mai 2008 #2 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har alle tre stegene, men tar meg selv i stadig å kun bruke rensemelken. Er veldig fornøyd med den, men så skal jeg ha på så mye annet stæsj etterpå, så om jeg skal bruke toneren og den gule lotionen i tillegg blir det vel mye. Jeg vasker rensemelken av med lunket vann. Innimellom bruker jeg toneren også (for sensitiv hud), men lotionen bruker jeg så og si aldri. Det blir helt gæærnt mht. at jeg skal ha på Facial Lotion fra MD Formulations (som jeg er avhengig av for å ha fin hud), clarins olje i kinnene og nattkrem fra Exuviance. Jeg synes dette fungerer greit. Er det andre som kun bruker rensemelken også? Trenger man å bruke toneren og lotionen i tillegg? De fleste rensemelker krever jo ikke noe annet etterpå.... å bruke tonic etter du har renset huden med rensemelk/lotion/wash forberedes huden med 60% mer:) jeg merker forskjell av å ikke bruke tonic etter vanlig resemelk:) jeg jobber på vita og har prøvd litt forskjellig og syns at tonic etter vanlig rens er best=)
kitekatt Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2008 å bruke tonic etter du har renset huden med rensemelk/lotion/wash forberedes huden med 60% mer:) jeg merker forskjell av å ikke bruke tonic etter vanlig resemelk:) jeg jobber på vita og har prøvd litt forskjellig og syns at tonic etter vanlig rens er best=) Selv når man skyller av rensemelken med varmt vann? Synes det blir så mye greier...hehehe
En som vet Skrevet 4. mai 2008 #4 Skrevet 4. mai 2008 Har lest at "ekspertene" er uenige om hvor viktig tonic er etter at du har vasket ansiktet. Noen mener at det er viktig for å fjerne de siste restene og forberede huden bedre på å ta opp fuktighet, andre mener at så lenge du vasker ansiktet nøye og passer på å få fjernet alt av sminke og urenheter, så skal det holde. Jeg som kan ha litt uren hud innimellom tørr ikke å droppe tonicen, men om du har en normal hudtype tror jeg ikke du hadde merket kjempe forandring om du hadde droppet den! Men nå er ikke jeg noen ekspert altså
kitekatt Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2008 Har lest at "ekspertene" er uenige om hvor viktig tonic er etter at du har vasket ansiktet. Noen mener at det er viktig for å fjerne de siste restene og forberede huden bedre på å ta opp fuktighet, andre mener at så lenge du vasker ansiktet nøye og passer på å få fjernet alt av sminke og urenheter, så skal det holde. Jeg som kan ha litt uren hud innimellom tørr ikke å droppe tonicen, men om du har en normal hudtype tror jeg ikke du hadde merket kjempe forandring om du hadde droppet den! Men nå er ikke jeg noen ekspert altså nei det er akkurat det...at jeg ikke merker noen forskjell Hvis jeg har hatt skikkelig krigsmaling så bruker jeg kanskje tonic, men ikke ellers...og jeg merker ingen forskjell. Lurte bare på om det var veldig dumt av meg at rensen var designet slik at man absolutt burde bruke disse to andre stegene etterpå, men...som sagt merker ikke jeg særlig forskjell. nå bruker jeg riktignok den milde tonicen som er uten menthol i også...Det er kanskje annerledes med den med alkohol og menthol i, og at det da også er viktig å bruke lotionen...nei jeg vet ikke jeg...synes bare ikke tonicen gir meg noe, ser på bomullsdotten at jeg HAR fått av all foundation for det sitter ikke noe igjen på den når jeg har brukt tonic på den etter rensemelk...Eneste er vel at jeg ikke bruker rensemelk på halsen (det får vente til morgenen i dusjen, dfor ellers blir det så mye klin på badet) og DEr ser jeg hvis jeg bruker tonic at den tar foundationen der...
En som vet Skrevet 4. mai 2008 #6 Skrevet 4. mai 2008 nei det er akkurat det...at jeg ikke merker noen forskjell Hvis jeg har hatt skikkelig krigsmaling så bruker jeg kanskje tonic, men ikke ellers...og jeg merker ingen forskjell. Lurte bare på om det var veldig dumt av meg at rensen var designet slik at man absolutt burde bruke disse to andre stegene etterpå, men...som sagt merker ikke jeg særlig forskjell. nå bruker jeg riktignok den milde tonicen som er uten menthol i også...Det er kanskje annerledes med den med alkohol og menthol i, og at det da også er viktig å bruke lotionen...nei jeg vet ikke jeg...synes bare ikke tonicen gir meg noe, ser på bomullsdotten at jeg HAR fått av all foundation for det sitter ikke noe igjen på den når jeg har brukt tonic på den etter rensemelk...Eneste er vel at jeg ikke bruker rensemelk på halsen (det får vente til morgenen i dusjen, dfor ellers blir det så mye klin på badet) og DEr ser jeg hvis jeg bruker tonic at den tar foundationen der... Så du bruker allerede en tonic? Tror ikke du trenger å bruke to? :klø:
kitekatt Skrevet 4. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. mai 2008 Så du bruker allerede en tonic? Tror ikke du trenger å bruke to? :klø: Nei nei...jeg har tonic, men bruker den sjelden...har også det siste leddet i tre steg serien (lotion9 som jeg sjelden bruker også. Jeg bruker Clinique rensemelk, skyller godt av, bruker mD Facial Lotion, Clarins olje i kinnene (mot linjer/ dehydrering) og nattkrem. Tonicen bruker jeg bare en sjelden gang hvis det har vært heavy make up, men det er det jo nesten aldri. jeg bruker dessuten foundation hver dag så det er lite forskjell...er vel mer egentlig hvis jeg har vært på fest der man røyker inne osv...at jeg føler jeg må rense huden SKIKKELIG
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå