Gå til innhold

Mistet den ene pus

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 4 mnd siden fikk jeg to pusekatter.. igår når jeg kom hjem fra senvakt lå den ene pusekatten mitt i veien.. jeg bor i et hus langt inni skogen, det kjører maks 4 biler forbi her om dagen.. maks uflax.. jeg har aldri sett pusene bevege seg utenfor hagen, så første gangen de gjør det skjer dette. Jeg er kjempe lei meg, jeg og hun hadde en spesiell kontakt, hun var så seleskapssyk og gla! Uff..

Jeg syns jo også synd på pusen som er igjen, som er vant til å ha noen å leke med og gå med hele tiden..

Jeg forventer ingen svar, men måtte bare få ut litt sorg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffda!

Jeg føler virkelig med deg! Det er utrolig vondt å miste en pus så brått.

Sender en trøsteklem og anbefaler deg å få en ny katt så fort som mulig.

Skrevet

Ja mener du det? Er det det beste for pusen som er igjen? Vet ikke om jeg orker, hvis dette skal skje igjen.. klarer ikke la vær å tenke på synet som møtte meg i går kveld!

Gjest minimia
Skrevet

Så trist! Men lot de bare katten ligge igjen midt i veien etter å ha kjørt på den? Det var stygt gjort.

Skrevet

Ja hu lå midt i veien, ingen som har sagt ifra heller.. holdte på å kjøre på henne selv.. Nå er det bare 2 hus (og noen hytter, som det aldri er noen) etter oss langs denne veien, og har så lyst til å ringe på å snakke med de, men får ikke lov av min samboer,.

Skrevet

Huff, det er ikke lett når dyra våre dør :klem: Vi har mistet flere katter så jeg vet hvor vondt det er.

En av kattene våre ble påkjørt av en drosje, naboen hadde sett det og drosjen kom fort. Det er bare 50 kmt her.

Sønnen min ville ringe drosjesentralen for å kjefte på de, men etter en lang prat fikk jeg heldigvis avverget det.

Skrevet (endret)

Nei, og nei, så trist å lese. Det må være helt grusomt å miste en pus på den måten..

Det kan muligens være lurt å la pusen din få se den døde pusen, selv om det høres ille ut og hvis det er mulig, for da skjønner den at den er død, og den vil kanskje ikke lete etter den i ettertid. I tillegg sies det at man faktisk bør vente en liten stund med å skaffe en ny venn, fordi dyr også sørger...

Kondolerer, lei meg på dine vegne :gråte:

Endret av NovaFlare
Skrevet

Så trist :klem:

Jeg har selv mistet to puser til trafikken der vi bodde tidligere, så jeg vet hvordan det føles.

Jeg håper jeg slipper og oppleve det igjen - her er vi 12 hus, og de fleste kjører veldig rolig gjennom området, bortsett fra ungguttene i det innerste huset og vennene deres... :frustrert:

Skrevet

:klem:

Huff, dette var kjempetrist!!! Vet åssen det føles, men syns absolutt du skal skaffe deg en ny pusevenn, om du burde gjøre det nå eller om en stund vet jeg ikke, men min erfaring er at en katt som har knyttet bånd til en annen katt, fort blir ensom...Spesielt hvis ikke det er så mange andre katter i området heller.

Og om du skaffer deg en katt til, så må du jo ikke bekymre deg om ikke det går så bra de første par dagene, de kommer 99% sikkert til å bli verdens beste venner etterhvert! :)

Men snakker bare av egen erfaring altså :rosasmil:

Gi den pusen du har igjen en god kos fra meg da :klemmer:

Og lykke til til deg også :klemmer::klem:

Skrevet (endret)

Regnbuebroen

Et sted finnes det en bro mellom himmelen og jorden…..

På denne siden av himmelen finnes det et helt spesielt sted: Regnbuebroen.

Når et dyr som har stått en av oss spesielt nær til slutt dør, begynner det sin vandring til Regnbuebroen. Der finnes det bølgende enger og åser hvor våre elskede venner kan løpe og leke sammen. Det er nok av mat, vann og solskinn der som sørger for at våre venner er varme og fornøyde.

Innelgget er endret. Resten av teksten kan du lese her.

Helen - mod.

Synes denne historien er så nydelig, er helt sikker på at det er sånn det faktisk er!!! :Nikke:

Endret av Helen
Gjest Gjest
Skrevet
Ja hu lå midt i veien, ingen som har sagt ifra heller.. holdte på å kjøre på henne selv.. Nå er det bare 2 hus (og noen hytter, som det aldri er noen) etter oss langs denne veien, og har så lyst til å ringe på å snakke med de, men får ikke lov av min samboer,.

Unnskyld? Hvordan kan han bestemme om du skal ringe og forhøre deg eller ikke? Synes det høres som en fornuftig ting å gjøre, da du sier det ikke bor så mange på området. Sannsynligvis er det noen av de som bor i nærheten eller eier hyttene som har kjørt på katten. Det er jo et familiemedlem som har dødd så du har jo rett på å vite hva som har skjedd! Ikke det at du skal kjefte på den som kjørte på katten din, men du har jo rett til å vite iallefall. Det er normal folkeskikk å informere om slikt.

Utrolig leit å høre om katten din iallefall. Har opplevd det selv.

Gjest _Hufsa_
Skrevet
Unnskyld? Hvordan kan han bestemme om du skal ringe og forhøre deg eller ikke? Synes det høres som en fornuftig ting å gjøre, da du sier det ikke bor så mange på området. Sannsynligvis er det noen av de som bor i nærheten eller eier hyttene som har kjørt på katten. Det er jo et familiemedlem som har dødd så du har jo rett på å vite hva som har skjedd! Ikke det at du skal kjefte på den som kjørte på katten din, men du har jo rett til å vite iallefall. Det er normal folkeskikk å informere om slikt.

Signerer denne.

Utrolig leit å høre om pusen din :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Trist å høre om pusen din!

Kondolerer.

Har selv mistet flere puser i trafikken, og orker ikke tanken på å miste flere. Derfor har jeg nå tre lykkelige innepuser!

• 2 uker senere...
Skrevet
Derfor har jeg nå tre lykkelige innepuser!

Jeg også :D

Skrevet (endret)

Kondolerer, TS. Slikt kan skje når man har katt, men det er likevel like vondt når det først skjer. :klem:

Endret av Tabris
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Satt og søkte på katt i forumet og da fant jeg denne tråden.

Huff, dette var da skrekkelig trist. Jeg har katt selv og er en skikkelig katte elsker. Å finne katten sin påkjørt er jo skrekken.

Nå er jo dette en stund siden, så jeg håper det går bedre med deg nå.

Hvordan går det med den andre katten din ?

Skrevet
For 4 mnd siden fikk jeg to pusekatter.. igår når jeg kom hjem fra senvakt lå den ene pusekatten mitt i veien.. jeg bor i et hus langt inni skogen, det kjører maks 4 biler forbi her om dagen.. maks uflax.. jeg har aldri sett pusene bevege seg utenfor hagen, så første gangen de gjør det skjer dette. Jeg er kjempe lei meg, jeg og hun hadde en spesiell kontakt, hun var så seleskapssyk og gla! Uff..

Jeg syns jo også synd på pusen som er igjen, som er vant til å ha noen å leke med og gå med hele tiden..

Jeg forventer ingen svar, men måtte bare få ut litt sorg..

Sender en trøsteklem :klem:

Gjest Tang Lung
Skrevet

Folk gir visst f i å ta ansvar eller omsorg av et skadet dyr , veldig trist dette her :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...