iss Skrevet 30. april 2008 #1 Skrevet 30. april 2008 Nå er situasjonen vår slik at jeg helst vil ha jobb før vi starter med prøving på nr 2, men jenta vår er straks 1 år og jeg leser stadig om flere som starter prøving på nr to ganske raskt. Derfor, når startet dere prøving på nr 2?
Gjest *nurket* Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Begynte aldri på prevensjon igjen etter fødselen, vi ville ha to tette.
Leanne Skrevet 1. mai 2008 #3 Skrevet 1. mai 2008 vi startet med prøvingen da jenta vår var 18 mnd.. ble gravide på første forsøk
bizzy Skrevet 1. mai 2008 #4 Skrevet 1. mai 2008 Begynte aldri på prevensjon igjen etter fødselen, vi ville ha to tette. Akkurat det samme hos oss! Hadde et håp om to tette
Gjest imli Skrevet 1. mai 2008 #5 Skrevet 1. mai 2008 Her kommer vi heller ikke til å bruke noen prevensjon, men satse på amminga Skjer det ingenting, kommer vi nok til å prøve aktivt når nr 1 er ca ett år...
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #6 Skrevet 1. mai 2008 Ve begynte å prøve når lillemann var 6 mnd, da hadde jeg brukt 3 mnd på å "overtale" mannen. Men hadde uansett ikke egglødning før etter 6 mnd heller. Ble gravid når han var 9 mnd, så det blir akkurat 18 mnd mellom de.
Nasseline Skrevet 1. mai 2008 #7 Skrevet 1. mai 2008 Vi begynte prøvingen rett før førstemann var 2. Det gikk 7 pp før spiren satt.
monja Skrevet 1. mai 2008 #8 Skrevet 1. mai 2008 Begynte aldri på prevensjon igjen etter fødselen, vi ville ha to tette. Samme her. Likevel ble jeg ikke gravid før sønnen vår var nesten 3 år.
Imax Skrevet 2. mai 2008 #9 Skrevet 2. mai 2008 Gikk aldri på prevensjon etter første barn, men "hoppet av i svingen" frem til ungen var 10 mnd. Ingen seriøs prøving før ungen var 1 år - nå venter vi nr. 2 når nr. 1 er 1 år og 10 mnd. Begynte i ny jobb i juni, ble gravid (og jævlig dårlig) i august... Ikke akkurat drømmesituasjon, men det gikk helt greit når man hadde vent seg til tanken, og jeg har fått vikar og alt det der. Lykke til!
Susan Sto Helit Skrevet 2. mai 2008 #10 Skrevet 2. mai 2008 Her blir det ingen form for prøving før lillegutten har blitt MINST 2 år! Jeg ønsker ikke å ha to bleie/vogn barn samtidig. Småtassen vår er også veldig aktiv, og til tider krevende. Ønsker å ha tid og overskudd til han også, mens han fortsatt er liten.
Siona Skrevet 2. mai 2008 #11 Skrevet 2. mai 2008 Jeg begynte aldri med prevensjon igjen etter fødsel, men vi var vel ikke aktive prøvere i den forstand at vi tenkte så mye på når jeg hadde eggløsning og sånn. Uansett tok det også noen måneder før jeg fikk tilbake mensen. Lillejenta var omtrent 8 mnd da jeg ble gravid igjen, så det blir 17 mnd mellom dem... Jeg synes det er fint med to tette, men jeg tror ikke vi hadde orket det dersom jeg måtte ut i 100% stilling etter neste permisjon. Man skal jo ha tid og overskudd til barna også, og jeg synes det blir litt knapt med tid noen ganger nå som jeg jobber fullt med bare ett barn.
lille katt Skrevet 3. mai 2008 #12 Skrevet 3. mai 2008 Vi begynner denne måneden her , og prinsessen er nettopp blitt 15 mnd. Jeg kunne godt ha begynt prøvingen for flere måneder siden. Men jeg har nettopp gjennomgått en Roaccutan-kur (da må man ikke bli gravid), pluss at vi har tenkt at to år mellom barna er akkurat passe (hvis jeg skulle bli gravid raskt, vel og merke)!
Skrållan Skrevet 3. mai 2008 #13 Skrevet 3. mai 2008 Vi rakk egentlig aldri å prøve på nr. 2 vi... men nå blir det ganske akkurat 2 år imellom barna, og det er jo rimelig ideelt! Størstejenta er veldig aktiv og krevende, men det får gå som det går.
Marilla Skrevet 3. mai 2008 #15 Skrevet 3. mai 2008 Sluttet med p-pillene da storesøster var ca. 16 mnd. Testet positivt på 18-månedersdagen hennes.
L@dy Skrevet 3. mai 2008 #16 Skrevet 3. mai 2008 Jenta vår blir 3 år nå i august og vi har ikke begynt med noe prøving enda. Men jeg kunne tenke meg utpå høsten, opp mot jul, så får vi se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå