Brunhilde Skrevet 30. april 2008 #2 Skrevet 30. april 2008 Har dem liggende rundt forbi. Ikke søren om jeg kaster eller gir bort yndlingsstolen min bare fordi han som ga den til meg viste seg å være en dust!
Fun Light Skrevet 30. april 2008 #3 Skrevet 30. april 2008 Jeg har gitt bort et sølvarmbånd, (som jeg plukket ut i gave fra han - og som jeg betalte hvis jeg husker rett! ) lagret endel i garasjen hjemme hos mor, (diiger plakat med all verdens kjærlighetsdikt som siste krampetrekning før jeg dumpa han for godt) vurdert å bytte inn en forlovelsesring og heller velge meg ut noe annet.. Tja.. Det var det jeg kom på i farten!
Gjest antigartner Skrevet 30. april 2008 #4 Skrevet 30. april 2008 Har dem liggende rundt forbi. Ikke søren om jeg kaster eller gir bort yndlingsstolen min bare fordi han som ga den til meg viste seg å være en dust! Enig! Gavene kan være verdt å samle på selvom giveren ikke var det! (Jeg har ingen stol, men enkelte andre nyttige ting.) Bilder av oss er derimot kastet.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Skrevet 30. april 2008 Jeg har alle gaver og bilder fortsatt. Ikke fordi jeg dveler ved det som har vært, men fordi det er en del av livet og fortiden min. Alt jeg har opplevd, har gjort meg til den jeg er i dag, på godt og vondt. Skjønner ikke hvorfor jeg skulle kvitte meg med noe av det jeg har fått av eks`er?
Trampe Skrevet 30. april 2008 #6 Skrevet 30. april 2008 Bilder har jeg kastet, men jeg kan godt gå med smykker jeg har fått av x. Det er jo bare smykker, og de er jo fine selv om jeg ikke er sammen med personen jeg fikk de av. Mannen min ler bare av det og er ikke sjalu i det hele tatt.
*Enigma* Skrevet 30. april 2008 #7 Skrevet 30. april 2008 Jeg har spart på alt, også kjærlighetsbrev. Ikke fordi jeg har noe ønske om å få noen av dem tilbake, men fordi jeg ikke har noen vonde følelser for noen av dem, det tilhører en viktig del av fortiden min, og i tillegg er jo tingene fine da. Smykkene jeg har fått er noen av smykkene jeg er aller gladest i og bruker mest. De er jo plukket ut med omtanke, og akkurat midt i blinken i forhold til hva jeg liker. Ellers har jeg jo også fått masse praktiske ting, håndkler, badekåpe, klær osv. Bruker det fortsatt. Jeg forstår ikke hvorfor man kaster bilder osv, den der greia med at man på død og liv skal glemme ekser, bare fordi de er ekser, har jeg ikke sansen for.
Pumpkin! Skrevet 30. april 2008 #8 Skrevet 30. april 2008 Vanlig prosedyre her er å gi tilbake alt som gis bort kan. Med unntak av bilstereoen, den beholdt jeg. Det han ikke vil ha, det kastes. Det handler ikke om at jeg på død og liv skal glemme ekser (har kontakt som venner vi), men jeg føler ikke for å beholde kjærlighetsgaver, er det en eks så er behovet for å kvitte seg med minner fra forholdet der. Det som er igjen er armbånd jeg trodde jeg hadde gitt tilbake og noen få bilder.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #9 Skrevet 30. april 2008 Hmmm, jeg er kanskje litt spesiell, men jeg liker ikke å ha ting fra fortiden rundt meg. Ikke bare i forhold til ekser, men alt som minner meg om en svunnen tid. Så jeg kaster/gir bort/selger ganske mye. Er vel litt anti-fortid
Gjest Pupsilure Skrevet 30. april 2008 #10 Skrevet 30. april 2008 Jeg sitter her og lurer på hva jeg skal gjøre med en dyr diamantring jeg fikk av han jeg... Har kastet brev, bilder er på dataen, og ting ligger litt rundt omkring. Men denne ringen... Jeg ville gjerne hatt litt penger for den istedenfor. Vet bare ikke hvordan jeg skal få solgt den/byttet den inn
Olive Skrevet 30. april 2008 #11 Skrevet 30. april 2008 De aller fleste tingene var ting jeg ønsket meg og har bruk for, så de har jeg selvsagt beholdt! Men ga tilbake en veldig dyr diamantring - føler det er feil å beholde noe så spesielt som en ring
Sol79 Skrevet 30. april 2008 #12 Skrevet 30. april 2008 Dere som kaster bilder, kaster dere fotoalbum også da? Mine album med bilder av eksen står i stua sammen med albumene med bilder av samboeren. Det er en del av min fortid og sånn forblir det!
Gjest Casey Skrevet 30. april 2008 #13 Skrevet 30. april 2008 Hva gjør dere med gavene fra x? Kaster de.
Mann 42 Skrevet 1. mai 2008 #14 Skrevet 1. mai 2008 Kommer an på bruksverdien og i hvilken grad det var en gave med emosjonelt innhold, eller om det var ment som et slags memento. I det siste tilfellet går det i bøtta, og hvis det har noen emosjonell valør tilknyttet, kastes det også. Hvis ingen av delene er tilfelle, og det er noe jeg har bruk for for øyeblikket, beholder jeg det kanskje. Verdien betyr ikke så mye. Det kan være en utsøkt glede å brenne noe skikkelig dyrt.
Gjest Jente37 Skrevet 1. mai 2008 #15 Skrevet 1. mai 2008 Hmmm, jeg er kanskje litt spesiell, men jeg liker ikke å ha ting fra fortiden rundt meg. Ikke bare i forhold til ekser, men alt som minner meg om en svunnen tid. Så jeg kaster/gir bort/selger ganske mye. Er vel litt anti-fortid Yupp. Samme her. Har til og med kastet bryllupsbildene!
Gjest Tigress Skrevet 1. mai 2008 #16 Skrevet 1. mai 2008 Eg har alt. Ser ingen grunn til å hive ting eg har fått av folk som er og har vore glad i meg. Bilete har eg også, kastar berre dei som er av dårleg kvalitet.
Gjest *Ulla* Skrevet 1. mai 2008 #17 Skrevet 1. mai 2008 Det spørs litt hva det er. Fikk en lampe av eksen, den har jeg i gangen. Det er en bruksgjenstand, ikke noe jeg ser på som en romantisk kjærlighetsgave. Men jeg ville ikke brukt smykker jeg fikk av eksen. De ligger i smykkeskrinet. Uansett kaster jeg ingenting, det er ikke dårlige eller bitre minner for meg.
Daiquiry Skrevet 1. mai 2008 #18 Skrevet 1. mai 2008 Jeg beholder alt, ser ingen grunn til å kaste noe som helst. Bruker smykker og klær jeg har fått. Det blir for dumt å kaste sånne ting syns jeg.
Trampe Skrevet 1. mai 2008 #19 Skrevet 1. mai 2008 Dere som kaster bilder, kaster dere fotoalbum også da? Mine album med bilder av eksen står i stua sammen med albumene med bilder av samboeren. Det er en del av min fortid og sånn forblir det! Nei, jeg har ikke kasta fotoalbum. De står som de er, bortsett fra at jeg har kasta enkelte bilder som jeg vet at mannen min ikke ville likt å se. Jeg har bilder fra jeg og x var på ferie sammen, men jeg har alltid vært typen til å ta bilder av landskap og slike ting, så de albumene er stort sett urørte. X er med på flere bilder i en fotokollage jeg har på veggen, som er basert på ungdomstida mi. Jeg har aldri tenkt på å kaste den eller ta den ned fra veggen. Bilder av x i badekaret, kyssebilder og den type bilder kasta jeg før jeg fikk ny kjæreste, jeg ser ikke poenget med å beholde dem uansett hvor stor del det er av min fortid.
Gjest Indo Skrevet 1. mai 2008 #20 Skrevet 1. mai 2008 Mine x`er er en viktig del av min fortid, derfor har jeg beholdt bilder og gaver..Har noen smykker fra min siste x, men jeg klarer bare ikke å bruke de..Vet ikke hvorfor heller. Var jeg som gikk, og har aldri angret på det, men klarer allikevel ikke å ta på meg de..Vil heller ikke at min samboer skal kvitte seg med sine minner fra sin x, da det er fortid, og fortiden har hjulpet oss begge til å bli de menneskene vi er idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå