Gå til innhold

Minneord til min sønn

Glasspus

Anbefalte innlegg

Hei Glasspus!

Var veldig trist å høre om din 17 år gamle sønn. Jeg mistet selv min kjære 18-årige lillebror i ei trafikkulykke i fjor. Det føles så utrolig urettferdig at så unge mennesker, med hele fremtiden foran seg, skal bli revet bort fra oss. Har ikke forslag til hva du kan skrive som minneord, men har funnet et nydelig dikt skrevet av Ruth Ann Mahaffey. Jeg har lest dette mange ganger, og moren min har skrevet det ned og satt ramme på det. Tenkte jeg ville dele det med deg og andre som er i samme situasjon:

A LETTER FROM HEAVEN

To my dearest family, some things I’d like to say

But first of all, to let you know, that I arrived okay.

I’m writing this from heaven. Here I dwell with God above.

Here, there’s no more tears of sadness; here is just eternal love.

Innlegget er redigert iht reglene ang. kopirett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Lykkeliky
A Child Loaned

"I'll lend you for a little time

A child of Mine." He said.

"For you to love the while he lives

And mourn for when he's dead.

It may be six or seven year

Or twenty-two or three

But will you, till I call him back

Take care of him for Me?

He'll bring his charms to gladden you

And should his stay be brief,

You'll have his lovely memories

As solace for your grief.

Anonym

Yvonne (mod)

Det er det vakreste jeg har hørt!!! Helt nydelig!

Endret av Lykkeliky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et dikt som jeg syns er helt nydelig...et dikt som jeg har funnet mye trøst i.

My silent child, precious baby,

Close to my heart, i'll keep you with me,

An important job god has for you,

There's love to give, and work to do,

He needs an Angel, strong but small,

To shine light on many, and give love to all,

Before you go i give you this......

....All of my heart, and one last Kiss X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg fant dette et annet sted.

Jeg låner dere to en stund et barn jeg har sa Gud.

Hold av mens han er på jord og gråt når han får bud

om å reise hit til meg igjen!

Det kan gå tyve år, seks eller syv,

Men til det skjer, la han få gode kår!

Han bringer smil og glede med, og blir hans opphold kort,

så lever minnene som sol og puster sorgen bort.

Til norsk ved Eilif Straume

Etter ukjent engelsk forfatter

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tusen takk til deg trinet for helt fantastiske dikt, det skal jeg bruke i kirka.

Og takk til deg gjest, rett over her. Jeg har funnet et minneord til dødsannonsen, og den legger ikke skjul på hva som har skjedd:

"Hva du led det ingen kjenner,

stille selv du smerten bar,

smilte dog blant dine venner,

takk for alt du for oss var"

Jeg har ikke ord for min sorg, jeg gråter hele tiden..

Jeg kondolerer. Minneordet du skrev, vekker minner hos meg. Jeg valgte det sammen når min bror valgte bort livet for seks år siden. Det er vakkert - men sørgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mamma1_*

Kondolerer, har selv opplevd at to av mine onkler har tatt sitt eget liv. Det var vondt, men å miste et barn er en smerte jeg ikke er i nærheten av å kunne forestille meg en gang..

Dette er fineste diktet jeg har sett noen gang, det var på en gravsten til et barn i England:

A flower,

lent, not given.

To bud on earth,

and bloom in heaven.

Noe annet nydelig er også å bare skrive "For alltid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Kjære Glasspus. Jeg tror ikke jeg kan klare å forstå hvilken smerte du har inni deg nå. Jeg føler så inderlig med deg og håper du får støtte av gode venner og familie. Stor klem og varme tanker fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære Glasspus

Jeg husker jeg leste den annonsen, både min mor og jeg fikk klump i halsen.

Jeg opplevde å miste min far grunnet suicid rett før bursdagen min for noen år tilbake. Sorgen er like tung og gjør like vondt. men er godt å vite at en ikke er alene.

må nok si at jeg tror det er verre å miste sin sønn, barne r foreldres kjæreste, uansett hvor mye man kan være uenige.

Sorgen kommer til å være der og savnet og minnene, gode og dårlige.

Men en ting er viktig å det er å berabeide og ikke føle at en må bli ferdig med å srøge feks. etter et par mnd. det er en lang prosess, husker ikke helt hvilken rekkefølge de kommer i men er i hevrtfall disse: sjokk, skyldfølelse, forbannet/sint, trist/lei og deretter kan prosessen begynne med å hele såret. Det kan høres brutalt ut at en kan bli sint og jeg trodde aldri det kom til å hende meg at jeg ville bli sint, for han var jo pappan min. Først 3 år etter at han var død klarte jeg å bli sint, og når det var gjort høres kanksje groteskt ut så klarte jeg å begynne med bearbeidelse.

Det er et liv som er gått tapt og en blir ofte sittende igjen med spm. hvorfor... Det må en nesten sette seg ned og godta at en ikke vil få. Selv om det kan være mange faktorer, er det den personen som desverre sitter et annet sted og følger med på en, som sitter på svaret og ikke kan gi oss det. Men det er viktig at du ikke legger skylden på deg selv eller noen rundt deg. (dog du kan event skylde på helsevesenet hvis de ikke har tatt signalene)

dette ble litt langt og lyst til å skrive mer, men hvis det er ønskelig kan du bare sende en pm, eller hva som helst...

Ønsker deg til lykke med bearbeidelsen og sorgen. tenner et lys for deg og dine i kveld. Det blir nok en tung dag i morgen. det første året er verst, det er liksom den første det og det og det. Ønsker deg og dine alt godt.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Tusen takk for at du var den du var

Jeg er beæret over å ha hatt deg i mitt liv

Håper du har funnet det du søkte

At sjelen din har fått fred

Vit at jeg aldri vil glemme deg

At du alltid vil ha en plass i mitt hjerte

Det er tungt å vite at du ikke er her lenger

Men det er en trøst å vite at vi en dag

Vil møtes igjen

Farvel min kjære...til vi sees igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Jeg har mistet mitt kjæreste eie, min kjæreste skatt, han ble bare 17 år, vi mistet han den 28. april.

Vil så gjerne finne et minneord som kan sette ord på hva jeg og min samboer - hele familien - føler. Som skal brukes i dødsannonsen.

Og vil gjerne ha tanker fra andre som er i vår situasjon, som har opplevd dette.

Vi har nettopp vært i kirken på minnestund, det var så godt å treffe hans klassekamerater og venner, og noen av deres foreldre.

Dette er vårt livs mareritt, så tusen takk til alle som kan bidra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei.

Føler med deg og dine. Mistet selv ei datter i 2004, hun ble påkjørt og døde av skadene. Hun ble 16 år. Selv har jeg hatt mye hjelp fra foreningen vi som har et barn for lite. Anbefaler nettsiden www.etbarnforlite.no

Ta gjerne kontakt med meg om du føler for det.

Annikash

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_jente 16_*

Hei du! : )

mamma har selv mistet to sønner,det vil si brødrene mine.

ene døde i bilulykke å ene tok selvmord.

Ta godt vare på deg selv og andre i familien,tøff og hard kamp ja.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Jeg har mistet mitt kjæreste eie, min kjæreste skatt, han ble bare 17 år, vi mistet han den 28. april.

Vil så gjerne finne et minneord som kan sette ord på hva jeg og min samboer - hele familien - føler. Som skal brukes i dødsannonsen.

Og vil gjerne ha tanker fra andre som er i vår situasjon, som har opplevd dette.

Vi har nettopp vært i kirken på minnestund, det var så godt å treffe hans klassekamerater og venner, og noen av deres foreldre.

Dette er vårt livs mareritt, så tusen takk til alle som kan bidra.

I en bok jeg fikk låne på begravelsesbyrået fant jeg ordene: Takk for alt du var, og for alt du gav.

Dette hadde jeg på bårebuketten til min vakre sønn som døde i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest mor i sorg

Jeg mistet min datter i en impulsiv handling som førte til at hun døde den 13 juli. Jeg kjenner sorgen din. Tror aldri det går an å komme seg etter noe sånn har skjedd. Jeg valgte å gå påjobb 2 uker etter et sted langt hjemmfra. Det var feil. Det tok en uke før en spurte meg om hva som hadde hent, og timene alene på hybelen var mildest talt jævlige.

Dette er så uendelig trist, at det kan ikke beskrives. Ingen som ikke har opplevd å miste et barn, kan sette seg inn i hvor vondt det er.

Min datter ble 25 år. Føler med deg i sorgen og tapet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...