Glasspus Skrevet 30. april 2008 #1 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg har mistet mitt kjæreste eie, min kjæreste skatt, han ble bare 17 år, vi mistet han den 28. april. Vil så gjerne finne et minneord som kan sette ord på hva jeg og min samboer - hele familien - føler. Som skal brukes i dødsannonsen. Og vil gjerne ha tanker fra andre som er i vår situasjon, som har opplevd dette. Vi har nettopp vært i kirken på minnestund, det var så godt å treffe hans klassekamerater og venner, og noen av deres foreldre. Dette er vårt livs mareritt, så tusen takk til alle som kan bidra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GjestLIne Skrevet 30. april 2008 #2 Del Skrevet 30. april 2008 Så fælt!!!!!!!!! Har ikke ord jeg. Ta vare på dere.. <<<<klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. april 2008 #3 Del Skrevet 30. april 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pumpkin! Skrevet 30. april 2008 #4 Del Skrevet 30. april 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2008 #5 Del Skrevet 30. april 2008 Unnskyld at jeg skriver selv om jeg ikke har opplevd det du har gjort, men jeg føler bare behov for å skrive at jeg virkelig håper du kommer gjennom dette helskinnet. Sånt er så vondt, og det setter også ting i perspektiv for oss som leser det du har opplevd. Nedenfor er link til minneord: http://www.bgs-naturstein.no/minneord.htm Jeg ønsker deg alt godt videre i livet, og håper du etterhvert finner styrke til å se det gode i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glasspus Skrevet 1. mai 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 1. mai 2008 Takk for svar, men jeg tenkte mer på et minneord jeg kunne bruke i dødsannonsen, et lite dikt. Takk for omtanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trinet Skrevet 1. mai 2008 #7 Del Skrevet 1. mai 2008 (endret) Jeg har noen her, men jeg tror kanskje de blir litt i lengste laget.. Jeg låner dere tre barn jeg har, sa Gud. Hold av dem mens de er på jord. Og gråt når de får bud om å reise hit til meg igjen. Du ga oss alt du bar da du forsvant Nå må vi ta din sorg i pant Skjønnhet veier ingenting For deg så ble det tungt Jeg ser opp på himmelen For å se om du er der Jeg savner deg så inderlig og ønsker du var her. Ser du stjernene, liten, fra der hvor du er? Ser du månen som speiles i vannet? Ser du vi gråter? Vi har deg så kjær. Vet du hvor dypt du er savnet? Innlegget er redigert iht reglene ang. kopirett. Yvonne (mod) Endret 2. mai 2008 av trinet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #8 Del Skrevet 1. mai 2008 "Elsker deg høyere enn himmelen" "Alt for kort ble tiden" "Din ankomst gav oss glede - Din avskjed ga oss sorg" "Over døden skinner alle gode minner" "Takk for alle gode minner - som sol gjennom sorgen skinner" "Savner deg sårt – unner deg fred" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2008 #9 Del Skrevet 1. mai 2008 Kjære Glasspus Livet har vist seg fra sitt aller mest dramatiskke, sitt tristeste, og sitt skjøreste for deg. Min elskede tvillinsøster tok sitt liv i fjor sommer, og den uendelige sorg du opplever tror jeg at jeg skjønner perspektivet av. Det er et kapittel så stort og omfangrikt, og fagfolkene kaller det "komplisert sorg". Det er er godt uttrykk som viser at denne sorgen er mer komleks enn de fleste andre opplever når de mister en de elsker. I dødsannonsen skrev vi at vår kjære selv ønsket å forlate oss.... det er på mange måter vonde ord... men det var en slags sannhet selv om den har mange sider... selv ønsket hun at vi skulle skrive ordene: "sov på min arm natten gømmer under sin vinge din blossande kind lycklig ock varm du snart glømmer som mig i drømmen som våg flyr vind" Slik ble det i annonsen, ordene er for meg dramatiske, men for meg uttrykker de også fred over en som ikke lenger ville leve, uansett hvor smertefullt det er for oss som er igjen. Jeg føler så med deg. Kunne jeg gi det noen som helst støtte, skulle jeg gjerne bidratt. Mange gode klemmer til deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glasspus Skrevet 2. mai 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 2. mai 2008 Tusen takk til deg trinet for helt fantastiske dikt, det skal jeg bruke i kirka. Og takk til deg gjest, rett over her. Jeg har funnet et minneord til dødsannonsen, og den legger ikke skjul på hva som har skjedd: "Hva du led det ingen kjenner, stille selv du smerten bar, smilte dog blant dine venner, takk for alt du for oss var" Jeg har ikke ord for min sorg, jeg gråter hele tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #11 Del Skrevet 2. mai 2008 Jeg føler med deg. Dette er det vakreste diktet jeg vet om. Har brukt det i dødsannonsen til en av mine kjære: Stå ikke ved min grav og gråt Jeg er ikke der Jeg sover ikke Jeg er høstens milde regn Jeg er snøens glitrende diamanter Jeg er solskinn på modnet korn Jeg er tusen vinder som blåser Jeg har følt det som en trøst å tenke sånn. Da har jeg liksom den jeg savner med meg uansett hvor jeg er. Det finnes flere versjoner av dette diktet som jeg tror opprinnelig stammer fra nord-amerikanske indianere. Det finnes en egen tråd her inne på sorg-rommet som heter noe sånt som dikt til begravelse, der finner du andre versjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 2. mai 2008 #12 Del Skrevet 2. mai 2008 Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 2. mai 2008 #13 Del Skrevet 2. mai 2008 Døden kan flamme som kornmo; klarere ser vi enn før hvert liv i dens hvite smerte: det er de beste som dør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2008 #14 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Her er mine to favoritter, som er til stor trøst når jeg tenker på de jeg har mistet. De er på engelsk, men kan kanskje oversettes. Do not stand at my grave and weep Do not stand at my grave and weep I am not there; I do not sleep. I am a thousand winds that blow, I am the diamond glints on snow, I am the sun on ripened grain, I am the gentle autumn rain. Mary Elizabeth Frye - 1932 A Child Loaned "I'll lend you for a little time A child of Mine." He said. "For you to love the while he lives And mourn for when he's dead. It may be six or seven year Or twenty-two or three But will you, till I call him back Take care of him for Me? He'll bring his charms to gladden you And should his stay be brief, You'll have his lovely memories As solace for your grief. Anonym Jeg har mistet mitt kjæreste eie, min kjæreste skatt, han ble bare 17 år, vi mistet han den 28. april. Vil så gjerne finne et minneord som kan sette ord på hva jeg og min samboer - hele familien - føler. Som skal brukes i dødsannonsen. Og vil gjerne ha tanker fra andre som er i vår situasjon, som har opplevd dette. Vi har nettopp vært i kirken på minnestund, det var så godt å treffe hans klassekamerater og venner, og noen av deres foreldre. Dette er vårt livs mareritt, så tusen takk til alle som kan bidra. Innlegget er redigert iht reglene ang. kopirett. Yvonne (mod) Endret 3. mai 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 2. mai 2008 #15 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Her er mine to favoritter, som er til stor trøst når jeg tenker på de jeg har mistet. De er på engelsk, men kan kanskje oversettes. Do not stand at my grave and weep Do not stand at my grave and weep I am not there; I do not sleep. I am a thousand winds that blow, I am the diamond glints on snow, I am the sun on ripened grain, I am the gentle autumn rain. Mary Elizabeth Frye - 1932 Dette har jeg lett etter lenge, det er så vakkert. Endret 3. mai 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayli Skrevet 2. mai 2008 #16 Del Skrevet 2. mai 2008 Da en ung jente på mitt hjemsted valgte å forlate livet, hadde foreldrene valgt følgende til dødsannonsen: "Livet vart for tungt å leve." Vet ikke om det er noe sånt du er på jakt etter - det sier vel ikke så mye om deres følelser, men jeg syntes i alle fall det var gripende. Jeg føler med deg og dine - håper dere får hjelp til å komme dere videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady_Z Skrevet 2. mai 2008 #17 Del Skrevet 2. mai 2008 Fryktelig trist!! Kondolerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissi Skrevet 2. mai 2008 #18 Del Skrevet 2. mai 2008 Takk for svar, men jeg tenkte mer på et minneord jeg kunne bruke i dødsannonsen, et lite dikt. Takk for omtanke. Deep in my Heart, A Memory is kept, Of the One i Love, And shall never Forget. Kondolerer så masse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gir Skrevet 2. mai 2008 #19 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Kondolerer. Det er ikke noe som kan dempe smerten, kun tiden og de gode minnene. Jeg har selv mistet en god venn som valgte å forlate oss for et par år siden. I hans begravelse leste tanta hans det samme verset som i filmen "Fire bryllup og en gravferd", et vers som sier alt om den tomheten og sorgen som dominerer når noen blir borte: Stop all the clocks, cut off the telephone, Prevent the dog from barking with a juicy bone, Silence the pianos and with muffled drum Bring out the coffin, let the mourners come. Innlegget er redigert iht reglene ang. kopirett. Yvonne (mod) Endret 3. mai 2008 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chrizzy Skrevet 2. mai 2008 #20 Del Skrevet 2. mai 2008 (endret) Kjære Glasspus, jeg har ikke noen bra ord å komme med til annonsen. Endret 2. mai 2008 av Chrizzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå