Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Niniel
Skrevet

Jeg har to harddisker på pc'en. Den ene virker fint, den har jeg systemet på (den er delt i to partisjoner). Den andre harddisken (også delt i to partisjoer) har begynt å fuske, så jeg har bestilt en ny. Hva skal jeg gjøre for å få alt fra den gamle harddisken over på den nye? Har ikke plass på systemharddisken til hele den gamle harddisken. (begge er på 80 GB) Den nye jeg får er også 80 GB.

Bruker XP.

Tenkte på å bare koble til den nye harddisken og så kopiere fra den gamle til den nye, men så kikket jeg på ledningen til harddiskene, og der var det bare plass til en master og en slave. Så da går jo ikke det...

Noen som har gode forslag? Er sikker på det finnes en lur måte å gjøre dette på, sikkert veldig enkelt også, og at jeg bare er litt treig som ikke kommer på det.... :oops:

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det ER plass til én til, for hovedkortet er utstyrt med (minst) to IDE-kontrollere, som hver kan betjene to enheter.

Du har en CD- eller DVD-spiller på maskinen, hva? Koble den fra og sett på den nye (eller den gamle) disken der, sånn at du får kopiert dataene over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...