Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEi! Ett lite råd til dere som bruker endel penger på hjemmefarge!

Del opp hårpakken! Jeg farger utveksten sånn hver 2-3 uke, og må si jeg sparer endel penger :) Bruker bare en spiseskje å blander likt oppi en liten kopp, skrur igjen korkene, og fargen er like fin noen uker senere :) Jooho!

Dette har jeg aldri tenkt på jeg.. Sikkert noen som ønsker meg velkommen etter men :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
HEi! Ett lite råd til dere som bruker endel penger på hjemmefarge!

Del opp hårpakken! Jeg farger utveksten sånn hver 2-3 uke, og må si jeg sparer endel penger :) Bruker bare en spiseskje å blander likt oppi en liten kopp, skrur igjen korkene, og fargen er like fin noen uker senere :) Jooho!

Dette har jeg aldri tenkt på jeg.. Sikkert noen som ønsker meg velkommen etter men :)

dette har jeg aldri tenkt på jeg heller, gitt:)

tusen takk for tipset=D

eg har alltid trodd du må bruke fargene med en gang du har bladet dem. de blir ikke litt anderledes i det hele tatt?

Skrevet
eg har alltid trodd du må bruke fargene med en gang du har bladet dem. de blir ikke litt anderledes i det hele tatt?

Lurer på det samme :jepp:

Trodde man måtte bruke det med en gang man har blandet hårfargen.

Gjest Brooke
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale å gjøre det hvertfall. Man skal jo kaste fargerestene etter bruk. Er nok ikke noe lurt å spare på det i 2-3 uker til neste farging.

Skrevet

Men det trådstarter kanskje mener er at hun tar litt av pulvet og litt av det som er i flaska uten å blande alt? Eller misforstår jeg alt nå? Fordi jeg vet at hvis man har blandet det så skal man kaste hårfargen?

Skrevet

Hun skriver jo at hun blander en spiseskje opp i en kopp og skrur igjen korkene etterpå jo...

Skrevet

Jeg har gjort dette en stund nå og blir ingen forskjell på fargen:)

Det er samme ml både på flasken og blandetuben, så jeg bruker å ta ett par spiseskjeer av hver å blande, så skrur jeg godt på korkene.

Syns hårfarge er så svindyrt, hvertfall når jeg trenger 1/3 av flasken til kun etterveksten :)

Skrevet
Lurer på det samme :jepp:

Trodde man måtte bruke det med en gang man har blandet hårfargen.

Nei blader IKKE alt sammen! Da lekker den, eller kan sprenges.. Bare litt av hvert..:)

Skrevet
Nei blader IKKE alt sammen! Da lekker den, eller kan sprenges.. Bare litt av hvert..:)

har jeg misforstått nå eller blander du litt og litt, altså pulvert og hårfargingskremen i en liten kopp og så skrur på korkene til pulveret og kremen og det holder seg like fint?

hvor mye bruker du hver gang?:)

Skrevet

Oj forklarer jeg meg veldig dårlig? Hehe..

Det er to tuber man blander sammen, spørs hvor mye du trenger da men jeg bruker å ta ett par fulle spiseskjeer av hver av tubene å blander i en liten bolle, sammen.

(bruker spiseskje for at det skal bli mer nøyaktig...)

Da har du mer igjen som du legger tilbake i hylla di på badet, og bruker en annen dag du har bruk for det.

Så farger du håretmed det du har blandet i bollen.

Nå har jeg ikke latt restene stå i mer enn 3 uker, men vil tro den holder seg lenge, i å med at jeg ikke så noe tegn til at den var gammel, og den farget som om hårfargen skulle vært nyåpnet.

:)

Skrevet

Hmm.. Det høres i og for seg lurt ut, har aldri tenkt på det, har egentlig alltid bare brukt hele pakken hver gang, altså først i ettervekst og så fordelt i resten av håret, men merker at håret blir stygt med så mye farge lag på lag og ender som regel til slutt med å måtte oppsøke frisøren.

Så det var ikke dumt, men en ting jeg tenkte å nevne, selv om det ikke høres ut som du har hatt noen problemer med det;

Ihvertfall så burde du ikke bruke en metallskje, pga reaksjoner fra metallet og de kjemiske stoffene i hårfargen. Husker ikke hvorfor, bare frisøren min som nevnte det når jeg fortalte at jeg brukte kammen min hjemme med sånn skaft i metall når jeg skulle lage skiller for hårfargen.

Det var ok så lenge metallet ikke kom i kontakt med hårfargen, men ellers burde jeg være forsiktig. Så jeg kjøpte en sånn med plast i stedet.

Skrevet

Det skal jeg starte å gjøre. For å farge hele håret mitt hver gang er unødvendig. Den "gamle" fargen forblir jo svart uansett(eller av og til har den blitt litt grålig/brunlig og da må jeg ta hele håret).

Skrevet

Åki, det med sølvskje visste jeg ikke.. da skal jeg ikke det neste gang:P

Har ikvertfall spart noen 100 lapper på det.. og gjør man det ofte kan det fort bli en tusen :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Supert tips, dette har jeg tenkt på før, men nå skal jeg få fingeren ut og slutte å kaste halve fargepakken.

MEN. Jeg har glatt hår som tar farge dårlig, det som funker på meg er L`oreal Excellence. Der kommer fargen i en tube.. Er det noen som har målt opp denne og vet om blandingsforholdet er 50/50?

Dvs at en del fargecreme + en del av det andre blandestoffe = riktig blanding..

Skrevet
Supert tips, dette har jeg tenkt på før, men nå skal jeg få fingeren ut og slutte å kaste halve fargepakken.

MEN. Jeg har glatt hår som tar farge dårlig, det som funker på meg er L`oreal Excellence. Der kommer fargen i en tube.. Er det noen som har målt opp denne og vet om blandingsforholdet er 50/50?

Dvs at en del fargecreme + en del av det andre blandestoffe = riktig blanding..

Jeg har bare kjøpt hårfarger der kremen og tuben er likt innhold,.. Og da er det veldig kjekt å blande ;) Det står vel på flasken/tuben hvor mye cl det er ?

Ellerså må du vel fram med hoderegningen om det er forskjellig cl i dem..... Kan ikke hjelpe deg der!!!!!!!! Hehe :)

Skrevet

Det var ett lurt tips :jepp:

Jeg har tidligere brukt minicolour merke casting fra loreal, men skal gå over til ordentlig farge nå, pga disse grå små hårene:)

Hvilket merke bruker du, noe å anbefale?

Takker for tips :)

Gjest nextlife
Skrevet

Exellance dekker grå hår.

Det er ikke likt med ml i flaska og tuben, men det går fint å hoderegne seg til delt på 2. Bruker ml mål (en sånn lite kopp som tar 25 ml), få på apotek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...