Gå til innhold

Hjelp til tilbehør/sminke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg kanskje kunne spørre pent om innspill til hvordan jeg skal se u på Den Store Dagen!

Jeg skal ha denne kjolen her, og jeg skal ha disse skoene til. I tillegg skal jeg ha en ganske stor tiara (sølvfarget med blanke stener/pynt i), samt denne vesken. Skal ikke ha slør.

Kjolen (det er ikke et veldig godt bilde av den) har ivoryfarget skjørt, og korsettliv i en slags sølvfarge. Den har snøring bak.

Jeg har bestemt meg for fingerløse hansker, disse er ikke valgt ennå (må se kjolen først).

Spørsmålet er: bør jeg ha andre smykker i tillegg, f.eks. øredobber og/eller halskjede? Hvordan bør jeg ha håret mitt? Har lurt på noe a la dette her. Hva slags farger bør jeg velge på sminken?

Har foreløpig bestilt røde roser til buketten min, men vurderer å bytte til hvit. Må studere den rose-linken som ble postet her for litt siden! (tar gjerne imot innspill på rosefarge også!)

Litt om meg selv; 168 høy, mellombrunt, langt, glatt hår, brune øyne, ganske lys hud (håper på å bli litt brunere før den store dagen :D ), har vel generelt varme farger i ansiktet (er høsttype).

Tips og innspill mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du er en dame med ganske klare meninger allerede. Vent til du får alt utstyret i hus, ta det på deg og spør moren din og forloveren din, ev søsteren din. De kan hjelpe deg best tror jeg....

Du blir kjempefin i den kjolen ihvertfall!! :D

Skrevet

Takk for svar, Anitacath!

Jeg tror nok jeg får ende opp med å spørre forloveren min (som er en mann, men han har veldig god smak!), verken moren min eller søstern min vet at jeg skal gifte meg ennå (skal reise bort og gifte meg i hemmelighet!).

Men det med forlover var definitivt en god ide, tror nok jeg skal forsøke det!

Og jeg tror også kjolen blir fin - det er jo tross alt Drømmekjolen min :D

Skrevet

God Morgen, Pusekatt!

Nydelig kjole!!! Har ikke sett den før. Og stilige sko.. :D Har lyst på de selv.

Med tiara og den kjolen tror jeg du burde sette opp håret enda mer enn modellen du viste til. Få håret enda litt mer vekk - opp. Enda litt mer "prinsesse" hvis du skjønner? Ville kanskje ikke ha krøllet det noe særlig.

Ellers er kjolen og tilbehøret svært pyntet, og kan fint tåle en pen aftenmakeup! Pasteller er in, men behøver ikke være riktig til deg. Du har mye sølv, og jeg ville holdt meg unna gull og gullskimmer i makeupen!

Det er nok fint å være brun, så heng i med solariumtimene. Melkehvite armer er ikke pent til den kjolen!! :ler:

Jeg ville definitivt ha hatt små øredobber -gjerne enkle diamantøredobber om du har. Og et enkelt smykke i halsgropen. Gjerne i platinum/hvitt gull med diamant. Ikke noe stort smykke. Og jeg ville nok ikke ha hatt perler til!

Ser ut til at du blir en svært vakker brud. Gleder meg på dine vegne! :Nikke:

Skrevet
God Morgen, Pusekatt!

Nydelig kjole!!! Har ikke sett den før. Og stilige sko..  :D  Har lyst på de selv.

Takk! Synes kjolen er helt fantastisk selv :)

Skoene kan farges (de er tilgjengelige i svart også), pluss at de er ikke så veldig typisk 'brudete', så jeg satser på at jeg kan få brukt de om igjen ved senere anledninger også!

Med tiara og den kjolen tror jeg du burde sette opp håret enda mer enn modellen du viste til. Få håret enda litt mer vekk - opp. Enda litt mer "prinsesse" hvis du skjønner? Ville kanskje ikke ha krøllet det noe særlig.  

Skjønner, og jeg er nok kanskje litt enig med deg der, Felix! "Problemet" mitt er at alle, inklusive meg selv, synes at jeg kler utslått hår bedre enn oppsatt (nå blir det gjerne en enkel hestehale eller knute i nakken til vanlig, altså ikke noe fancy som en ordentlig oppsatt frisyre jo vil bli), og jeg vil jo gjerne ta meg best mulig ut :)

Hva med noe sånt som dette? Eller dette? Eller hva med noe sånt (!)? Denne likte jeg også ganske godt.

Ellers er kjolen og tilbehøret svært pyntet, og kan fint tåle en pen aftenmakeup! Pasteller er in, men behøver ikke være riktig til deg. Du har mye sølv, og jeg ville holdt meg unna gull og gullskimmer i makeupen!  

Jeg kler ikke pasteller spesielt bra, så det blir nok litt sterkere farger! Kanskje øyensminke i brunt eller grønt (eller til og med en pen blåfarge) eller sølv, og en leppestift med litt skimmer i?

Ellers er jeg helt enig i at jeg må styre unna gullsjatteringer!

Det er nok fint å være brun, så heng i med solariumtimene. Melkehvite armer er ikke pent til den kjolen!!  :ler:

*sukk* Og jeg som synes solarium er så kjeeeeeeeedelig :P

(er med andre ord en grunn til at jeg er så lakenblek som jeg er!)

Jeg ville definitivt ha hatt små øredobber -gjerne enkle diamantøredobber om du har. Og et enkelt smykke i halsgropen. Gjerne i platinum/hvitt gull med diamant. Ikke noe stort smykke. Og jeg ville nok ikke ha hatt perler til!  

Supert - jeg hater nemlig perler! :D

Små øredobber og et lite og enkelt halssmykke høres veldig bra ut.

Skal nok rote litt rundt i smykkeskrinet når jeg kommer hjem i dag, tror jeg!

Ser ut til at du blir en svært vakker brud. Gleder meg på dine vegne!  :Nikke:

Tusen takk, Felix, og tusen takk for gode innspill!

Skrevet

Jeg hadde tenkt å foreslå grønn øyeskygge!! :lol: Søsteren min hadde det her forleden, i kombinasjon med gult. Og det var sååååå lekkert. Jeg så ikke farvene før hun sa det! Tror nok det kan bli lekkert.

Ellers så har jeg mistanke om at det er vi jenter som liker skimmer i glossen... ?? har fått tilbakemeldinger fra det motsatte kjønn at klar lippgloss er bedre! :wink:

Tror ingen av frisyrene er deg.. Mente ikke oppsatt. Tror en av frisyrene til "ungkarskvinnen" (Trisha?) var litt mer som jeg tenkte. Med hår satt opp, men med litt hengende ned. Tror ikke store blomster i håret er fint til kjolen og tiara. Du bør satse på en enkel og elegant litt prinsesseaktig frisyre. Ser jeg noen bilder skal jeg sende deg de! Men prøv å se på reklamen for ungkarskvinnen!

Enig med deg vedr. solarium -og er følgelig lakenblek selv. hi hi :ler: Jeg skal ta litt solarium selv, slik at det ser ut som jeg lever..

Nå skal jeg gå å lage med en latte. Vi har fått oss ny Dualit espressomaskin.. :D Mmmm...

Skrevet

Grønn(og gul) øyenskygge hørtes veldig fint ut!

Kanskje det med klar lipgloss er et tips å ta med seg videre? Når jeg tenker etter, så synes ikke min tilkommende det er spesielt festlig å gå rundt med glitter på leppene fordi jeg har kysset ham med skimrende leppestift :)

Jeg vil heller ikke egentlig ha håret så oppsatt, men det var det jeg fant sånn veldig i farten.

Ungkarskvinnen/Trisha? Er det en film eller noe sånt? Hvor finner jeg disse frisyrene? Send gjerne bilder!

Ta en latte for meg også!

Skrevet

se her

Var ikke noen fine frisyrer her. Tror de kommer på slutten.. da hun skal bli fridd til! :D

Skrevet

Ah, la oss håpe det!

Er det ingen andre her som har URL'er til sider med flotte hårfrisyrer på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...