Gå til innhold

Alkohol og ungdom

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Åssen forhold har dere til ungdom og alkohol? Evt barn, vet du om de drikker og hva synes du om det? Reagerte du sterkt på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ungdom er 18, h*n har drukket alkohol det siste halvåret, jeg reagerer med å hente etter fest/tur på byen. Syns det er ganske naturlig at ungdommen prøver ut, men prøver å skape holdninger som sier at det er unødvendig å drikke seg dritings.

Skrevet

Barna mine begynte vel da de var 15-16 (de er voksne nå).

Jeg kjøpte aldri alkohol til dem, men sørget for at de aldri var redde for å dra hjem, uansett tilstand. Og så lenge de ikke kom døddrukne hjem har jeg vel mer eller mindre godtatt at de har drukket litt. Det har fungert hos oss i hvert fall. :)

Skrevet

Har et avslappet forhold til tenaaringer som drikker et glass vin eller to, eller tar en oel. Synes ikke noe om at man drikker seg fulle foer man er litt eldre vel og merke (synes i grunnen ikke noe saerlig om fyll i utgangspunktet for aa vaere aerlig).

Er vokst opp med foreldre som var liberale nok til aa la meg dyppe fingertuppen i likoer eller vin fra jeg var 9-10, og fikk drikke et lite glass champagne paa nyttaarsaften fra jeg var ca 14, og ingen regler angaaende hvorvidt jeg drakk alkohol eller ikke etter det, det fikk jeg velge selv. Det har gjort at jeg har et avslappet og naturlig forhold til moderat bruk av alkohol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...