Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 15 år
Skrevet

Jeg er 1.60 høy. Jeg trener 5-7 ganger i uken. Jeg sykler eller går til og fra skolen hverdag (omtrent 4 km til sammen) og jeg sykler noen ganger til treningene mine, som ligger omtrent 1-2 km unna. Hvor mye kalorier bør jeg få i meg. Og kna noen sette opp hva jeg bør spise i løpet av en dag, slik at jeg kan orke å trene hver dag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

For det første er du ganske ung, så du skal ikke begynne å slanke deg. Kroppen din må få mulighet til å utvikle seg.

For det andre så er du ikke overvektig, slik at du heller ikke trenger å slanke deg.

Jeg er et par cm høyere enn deg, og veier et par kg mer. Men er 22 år.

Jeg anbefaler deg å spise rikelig med grønnsaker, fullkornsprodukter, og magert kjøtt og fisk.

Hold deg til søtsaker og slikt på fredag eller lørdag.

Du kan f.eks spise slik:

Frokost: havgregrøt, grovt brød med kjøtt-/fiskepålegg, egg, kornblanding, mager yoghurt

Lunsj: Samme som frokosten, eller du kan ta deg en salat

Middag: Fisk, magert kjøtt, litt potet/fullkornspasta/fullkornsris, masse salat og grønnsaker

Til mellommåltider kan du spise litt nøtter, frukt, grønnsaker, yoghurt osv.

Når du trener mye, så er det viktig å spise proteinrik mat, dette metter også godt. Etter trening kan du ta deg en banan f.eks.

Gjest 15 år
Skrevet

Er det for lite med 1 skive til frokost?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg ville nok spist 2 grove skiver.. Du går på skolen, og må holde konsentrasjonen oppe.

Du kan ta f.eks salatblader, agurk, paprika, tomat, egg og kjøttpålegg på skivene. Kjempegodt, og sunt ;)

Så kan du ta deg en frukt som mellommåltid før lunsjen (som er vel i 12-tiden?)

Så en frukt til mens du er på skolen, eller rett etter skolen, før middag.

Og så en skive og en yoghurt til kvelds f.eks.

Gjest Gjest
Skrevet

Å slanke seg når du er 15 år og normalvektig er ren idioti. Er du riktig uheldig ender du opp med en spiseforstyrrelse. Arbeid heller med selvbildet, og aksepter kroppen din slik den er. Spis sunt og tren moderat, så holder du deg frisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...